Star Citizen Alpha Patch 3.8 - microTech

Quake-konnässsör
Star Citizen Alpha Patch 3.8 - microTech

Star Citizen 3.8

Nu är det snart dags för den nya patch 3.8 att släppas till alla Star Citizen Backers, och som alltid kommer det en del nytt som vi kommer att gå igenom här. Patch 3.8 är inte ännu släppt live utan är tillgängligt för det som som har PTU (public test universe) PTU är stadiet innan dom släpper patchen live. Där det stresstestar servrarna och rensar bort så mycket krascher som möjligt

Nya platser

microTech (Planet)
En av det stora nyheterna för 3.8 är planeten microTech, en planet som är nästan raka motsatsen till Hurston. MicroTech är fylld med snö, is, större skogar och temperaturen går sällan över de minusgrader som planeten har i alla sina hörn. Det finns en orsak till att planetens yta är helt täckt i snö och att det ständigt är minusgrader på ytan. När United Empire of Earth (UEE) skulle terraforma planeten så gick något väldigt fel och planeten blev inte så varm som UEE hade tänkt från början. Men bara för att planeten har ständiga minusgrader hindrar det inte dess invånare att frodas, då det är här microTech Corporation har sitt hem. microTech Corporation utvecklar diverse elektronik utrustningar, handhållna sensorer och mjukvara till diverse olika skepp. Något som de flesta spelarna har som också microTech Corporation har utvecklat så är det mobiGlas.

New Babbage landningsområde (exterior only)
New Babbage är ett centralt område för den ekonomisk handel och det sociala. Området skyddar dess invånare mot den extrema kylan som rådet utanför dess väggar och förutom att vara microTechs flaggskeppsbutik så är området ett himmelrike för andra mindre tekniska företag.

Ihop med 3.8 så kan detta område vara avstängt om limiterat till vissa unika områden, detta kommer utökas ihop med 3.9 då hela New Babbage ska färdigställas.

Rest Stop Space Station: Interior Variants
Ihop med att 3.6 släpptes, Juli 2019, så fick vi se ett större utbud och variationer på Rest Stop Space Stations ute i rymden. Men nu ihop med 3.8 så kommer utvecklarna att implementera ett större utbud och variationer på det som är på insidan av de olika stationerna också.

AI

Ship AI: 3D Pathfinding v2
En vidareutveckling på grundtekniker som gör att AI kan navigera i 3D-rymd genom att använda fysiknät. Sökvägen kommer att vara hierarkisk och kommer att använda andra faktorer tillsammans med fysisk data, till exempel grafanslutningen av Quantum Travel-punkter. Systemet kommer att skala till universums storlek och rymma allt innehåll, inklusive asteroidfält, planeter och rymdstationer.

Advanced Gunship Defensive Maneuvers
Implementering och balansering av defensiva manövrar som piloter kommer att utföra vid upptäckt av eld för att förhindra omfattande skador på deras skepp.

Gameplay

Vehicle Look Ahead Camera
Uppdatera och justera “Look ahead”-kamera, så att den kan se i riktningen du rör dig för både rymd- och markfordon. Dessutom kan läget också se mot utvalda mål för att hålla dem synliga och ge viss horisont nivå när du är i atmosfären. Detta gör att du får ett större känsla av att du sitter i ett skepp och har större inblick i vad som händer i din omgivning.

Vehicle Third Person Camera
Förbättringar av tredje person kamerasystemet för fordon för att ge en mer inlevelse upplevelse. Försäkra dig om att kameran kan kretsa fritt runt fordon, följa fordonets rörelser bättre och reagera bättre på kollisioner.

Rescue Hijacked 890 Jump
Avsedd för upp till fyra spelare, spelarna måste säkra luftrummet runt en kapad 890 Jump, innan de EVAar genom den öppna hangaren. Spelare måste kämpa sig igenom lyxfartyget för att lokalisera och inaktivera två hacknings verktyg, allt medan de rensar fartyget från dess kapare för att slutföra uppdraget.

Law System v2: Fines
Böter dras inte längre automatiskt från spelaren. Istället måste bötessumman betalas ut vid olika terminaler runt solsystemet. Böter kan också tas bort via hacking av den kriminella databasterminalen, som också har uppdaterats för att låta spelaren ta bort enskilda överträdelser.

Mining Heads
Denna funktion introducerar 5 nya gruvlasrar till spelet, alla med olika statistik (+/-). Vissa kommer att överföra kraft snabbare men introducerar mycket mer instabilitet i berget, medan andra kommer att göra gruvdrift mer stabil men överföringen kommer att bli långsammare. Vissa gruvlasrar kommer att minska stenens motståndsnivåer vilket gör dem idealiska för samarbetsspel eller kommer att vara oerhört kraftfulla.

Annunciator Panels
Ljuspaneler som visas i fartyg för att ge dig snabb, relevant information om dina fartygssystem. Dessa Annunciator-paneler varnar dig för strömavbrott, närmar sig missiler, quantum fel och potentiella omgivnings risker eller andra risker.

FPS: Close Combat
Förbättring och förlängningar av utseendet och känslan hos den nuvarande nedtagning mekaniken och nära närstrid, vilket möjliggör tyst nedtagning av fiender med både kniv och bara händer.

Ships and Vehicles

ARGO Mole (Mining)
Argo Astronautics Mole är ett medelstort gruvskepp med flera platser för operatörer av gruvlasrar. M.O.L.E. står för “Multi Operator Laser Extractor”. Med 3 oberoende platser för gruvlasrar och dubbla lagringen av mineraler än vad en Prospector har, är det ett fartyg perfekt för effektiv gruvbrytning. Minimibesättning två personer, en som är pilot och en som sköter hand om gruvlasrarna. Maximalbesättning fyra personer, en som är pilot och tre som sköter hand om gruvlasrarna.

Esperia Prowler (Stealth Dropship)
Prowler, uppkallad efter UPE: s militära beteckning, är en moderniserad version av den ökända Tevarin-pansartransporter. Esperias astroengineers fick oöverträffad tillgång till att studera originalversioner av fartyget som nyligen upptäcktes i Kabalsystemet för att hjälpa noggrant rekonstruera fordonet. Nu är Prowler den perfekta sammansmältningen av två kulturer: Tevarin-krigsmaskinens elegans och effektivitet i kombination med tillförlitligheten i modern mänsklig teknik.

Anvil Carrack (Exploration)
Anvil Carrack är kanske det mest efterlängtade skeppet i spelet, ett skepp som många tror kommer kunna ta sig hand om allt, men så kommer det förmodligen inte att vara. Anvil Carrack är inriktad på utforskning, och det är långt ifrån sitt eget hem, då detta skepp kommer bli som ett hem från ditt hem.Anvil Carrack har förstärkta bränsletankar för långvarig flygning, en avancerad jumpdrive och en dedikerad datorsystem för kartlägga Jumppoints. Ursprungligen en militär exklusiv, är Carrack nu tillgänglig för civilt bruk. Boende ombord inkluderar besättningens medicinska och reparation anläggningar och en kartläggning orienterad sensor vit.

Drake Cutlass Red Rework (Medical)
Cutlass Red konverterar standardutrustningen till en välutrustad medicinsk anläggning inklusive en Autodoc. Denna ambulans har NAV-E7 Echo Transponder, en lång räckvidd scanner och en Secure Plus Docking Collar, vilket gör den idealisk för sökning och räddning. Denna modell har också en unik utseende som gör att den ser ut som en ambulans med sitt röda kors på skeppet.

Weapons and Items

Apocalypse Arms Animus Missile Launcher
Apocalypse Arms bjuder på den första raket kastaren i spelet.

Behring P6-LR Ballistic Sniper Rifle
Behring P6-LR kommer vara det andra ballistiska krypskytt gevären som introduceras i spelet.

Core Tech

Planetary Weather Effects
Implementering av en ny planeteffekttyp, som kommer att drivas av vilken typ av yta som planeterna har, vindstyrka och annan information som tas direkt från planet terräng. Som en del av denna funktion skapas en roterande vind struktur för att låta "stormar" rulla över planetens yta när vindvärderna är tillräckligt starkt istället för att förbli statiskt.

Server-side Object Container Streaming

Planet Tech V4
Nya planetförbättringar: förbättrade verktyg, arbetsflöden, blandning av planetytor, spridning av objekt och övergångar, generering drivs av klimatdata. Nya planetära effekter ingår i Microtech.

Atmosphere Tech Improvements
Förbättringar av atmosfären kommer att inkludera olika stabilitetsförbättringar för att minska vissa artefakter som för närvarande är synliga vid olika positioner. Inkluderar införlivande av ytterligare täthets skikt för att fånga effekter som ett ozonskikt i höga höjder som kommer att resultera i mer naturliga himmel vid solnedgången på planeter. Allmänna förbättringar av färgåtergivning kommer också att undersökas.

CitizenCon Gameplay

Spela med stor svensk organisation / guild i Star Citizen

Vi i den Svenska Star Citizen organisationen / guilden ASGARD, ser mycket fram emot den kommande patch 3.8 och kommer att spela flitigt när dom släpps, Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på Star Citizen och vill ha några att spela med, kom med och spela med oss på lördag kvällar 19:00!

asgardgaming.se
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Discord discord.asgardgaming.se

Medlem

microTech ser helt sanslöst bra ut och man kan bara tänka sig allt galet folk kommer att hitta på de närmaste månaderna.
Själv har jag bara kört lite grann än så länge men det flöt på riktigt bra vilket är ganska fantastiskt då man har en hel planet att springa runt på.
Grymt bra jobbat med all info om Star Citizen 3.8 patchen!

Medlem

3.8 är live


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Schysst julklapp
Ät inte för mycket julmat nu i helgen bara.

Medlem

Är det i ett spelbart skick än eller ska man "vänta till det stabiliserats" lite till?

Medlem

Är en av de som backade spelet "back in the days" (oh vad gammal jag låter med den frasen ha ha), tog mig ett Freelancer pack då jag älskar det gamla spelet.
Trodde jag skulle ha mig en ny dator som kan hantera spelet men, as lifes goes, jag kan inte spela det ännu


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Frågan är. Vilken konsol tillverkare kommer vara först, och enda, att knyta till sig Star Citizen, på konsol? Xbox Series eller PlayStation 5. Microsoft eller Sony.

Medlem

Planet tech v4 är verkligen fantastiskt. Väldigt roligt att följa utvecklingen av Star Citizen och SQ42.

Många klagar på att det är ett evighetsprojekt, men de verkar också glömma bort hur Star Citizen såg ut från början.

Jämför detta med vad som har implementerats idag och vad som är på gång. Jag personligen tycker att det är värt all väntan.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Frågan är. Vilken konsol tillverkare kommer vara först, och enda, att knyta till sig Star Citizen, på konsol? Xbox Series eller PlayStation 5. Microsoft eller Sony.

Ja det är ju en PC titel så är Xbox smarta så plockar de en exklusivitet med tanke på hur nära Xbox/Microsoft är till PC'n.
Men, kanske inte är så simpelt som jag tänker.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Är en av de som backade spelet "back in the days" (oh vad gammal jag låter med den frasen ha ha), tog mig ett Freelancer pack då jag älskar det gamla spelet.
Trodde jag skulle ha mig en ny dator som kan hantera spelet men, as lifes goes, jag kan inte spela det ännu

Spelet kickstartades 2012 (tror jag). Säg att spelet släpps om två år. Då har det gått ca 10 år. Hade du sparat 100kr per månad med en avkastning på säg 8%(genomsnitt senaste åren). Då hade du haft 18 775kr lagom till när spelet släpps. Det hade räckt till en mycket duglig dator för spelet.

Vet inte vad som känns sjukast. Att 100kr per månad kan ge så pass mycket eller att star citizen snart varit under utveckling i 10 år.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Ja det är ju en PC titel så är Xbox smarta så plockar de en exklusivitet med tanke på hur nära Xbox/Microsoft är till PC'n.
Men, kanske inte är så simpelt som jag tänker.

Annars behöver ju Microsoft bara ge oss möjligheten att installera Windows 10 på Xbox, så säkra de ganska många spel utan att behöva betala ett öre

ELF
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vet inte vad som känns sjukast. Att 100kr per månad kan ge så pass mycket eller att star citizen snart varit under utveckling i 10 år.

Åter igen. Många stora spel utvecklas i 10 år, men man ser det inte då de utvecklats bakom stängda dörrar ett par år innan de tillkännagivits.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Spelet kickstartades 2012 (tror jag). Säg att spelet släpps om två år. Då har det gått ca 10 år. Hade du sparat 100kr per månad med en avkastning på säg 8%(genomsnitt senaste åren). Då hade du haft 18 775kr lagom till när spelet släpps. Det hade räckt till en mycket duglig dator för spelet.

Vet inte vad som känns sjukast. Att 100kr per månad kan ge så pass mycket eller att star citizen snart varit under utveckling i 10 år.

Jo då jag väl sparar för en dator, då blir det oftast nått över 20k.
Men, vara kär i Japan och resa dit oftare än nödvändigt kostar sin slant


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Är det i ett spelbart skick än eller ska man "vänta till det stabiliserats" lite till?

Det är helt klart spelbart tycker jag i alla fall.
Ha alltid i åtanke att spelet fortfarande är i Alfa stadiet och stabilitet mm kan ändras beroende på vad dom vill testa vid varje givet tillfälle.
Här är en helt ok video för nya spelare,

Medlem

Jag har fortfarande inte lämnat basen/stationen som man startar på


signatur

Halo kompis!

Medlem

Tack @almblad, kanonbra 3.8-genomgång!

Quake-konnässsör

Ska försöka vara lite snällare när någon lämnar kommentarer i tråden, förra gången slog det väl till i huvudet för mig... hade väl en dålig dag, men @Jonny Myrén tog bort våra onödiga inlägg, ber om hemskt mycket om ursäkt för det. Ni som var inblandande vet vilka ni var, så lite extra kärlek till er

Medlem
Skrivet av Sillage:

Är en av de som backade spelet "back in the days" (oh vad gammal jag låter med den frasen ha ha), tog mig ett Freelancer pack då jag älskar det gamla spelet.
Trodde jag skulle ha mig en ny dator som kan hantera spelet men, as lifes goes, jag kan inte spela det ännu

Vet hur det känns. Kunde själv inte spela spelet innan november i år då jag köpte min nya dator som jag samlat till sedan 2015 (plus att jag sålde av min motorcykel 😁). Min i7 860 från 2010 ville helt enkelt inte prestera tillräckligt för att det skulle vara en trevlig upplevelse i star citizen. Men om du börjar samla nu så har du säkert tillräckligt till en budget dator när väl star citizen går live. Tror dock inte du kommer ha mer än max 2 år på dej innan spelet släpps, det är iaf vad jag tror ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Om inte Chris har ändrat sig(kanske missat) så kommer spelet ej ut på konsol. Något han gick ut med ganska tidigt.

Medlem

Är det bara jag som har låg fps? Ligger runt 40 och det hackar. Kör i9 och ett 2080ti. Testade spelet för några månader sedan och då flöt det på utan problem.

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Är det bara jag som har låg fps? Ligger runt 40 och det hackar. Kör i9 och ett 2080ti. Testade spelet för några månader sedan och då flöt det på utan problem.

Tycker det flyter otrolig bra nu, så länge man inte drar på i 4K. Maxar det i 1080p kring 60fps.

Medlem

Tror inte det är omöjligt att dom släpper spelet till konsol i framtiden. Kanske klarar denna genartionen som kommer. Om inte så kommer det garanterat att göra det i nästa generation.
Just nu är det high end pcs för 30 000-40 000 kr som har 40-60 fps i 4k i spelet. Går komma upp i 60 fps i 1440p med en 20 000-30 000 kr dator.

Spela på ssd är rekommenderat för att inte få stuttering.

Blir nog så att dom släpper spelet några år efter till konsol, som många andra pc exklusiva spel gör.

Denna videon tyckte jag var intressant, dom snackar ganska mycket om SSOCS, vad det har för betydelse för framtiden i spelet. Plus några andra saker som dyker upp i 3.8


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

ELF
Medlem
Skrivet av Bussovic:

Jag har fortfarande inte lämnat basen/stationen som man startar på

Nu har man fler alternativ för var man vill börja. Så om du inte startat det på länge, så är det bara att veva igång spelet , skapa ny karaktär och välja ett annat ställe att utforska.

Skrivet av sgtbastard:

Om inte Chris har ändrat sig(kanske missat) så kommer spelet ej ut på konsol. Något han gick ut med ganska tidigt.

Skrivet av rmpyro:

Tror inte det är omöjligt att dom släpper spelet till konsol i framtiden. Kanske klarar denna genartionen som kommer. Om inte så kommer det garanterat att göra det i nästa generation.

Blir nog så att dom släpper spelet några år efter till konsol, som många andra pc exklusiva spel gör.

Huvuddelen av Star Citizen, alltså mmo delen lär inte komma till konsoll. Men det skulle vara en rejäl kassako för RSI om de väljer att släppa SQ42 till konsoll, förutsatt att det blir en riktigt bra singleplayer upplevelse.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är det gratis att spela/prova ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det gratis att spela/prova ?

Ser inte så ut tyvärr. Hade dock varit smart av dem att öppna upp det nu över jul då folk har tid att testa.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag undrade i en tidigare tråd över varför man inte sa ett smack om SQ42 på deras Citizen Con, spelet ska ju släppas om ca ett år så det borde finnas massor av sekvenser och coola grejer att visa. Fick då till svar att man skulle snacka om spelet i sin årliga "decemberstream" men när är den egentligen? Har googlat och hittar inte att den varit eller datum för den, kanske inte kollade tillräckligt noga?

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Är det bara jag som har låg fps? Ligger runt 40 och det hackar. Kör i9 och ett 2080ti. Testade spelet för några månader sedan och då flöt det på utan problem.

Har har inte lika bra burk som du men samma problem. Slog av hyperthreadring och vips, alles güt!

Mvh
4bsylon

Medlem

Jag spelade för 2 år sedan, men det fanns inte så mycket att göra.

Började lira igen för en månad sedan med 3.7 och nu finns det massor att göra och nu är det kul att spela!

Medlem

Vad krävs för att lira det? Jag kickstartade spelet någon gång i tiden. Kan man bara starta och prova?

Medlem

@Fluffo: Här kan du se genomsnitt för vad folk får för FPS beroende på vilken hårdvara de kör.
https://robertsspaceindustries.com/telemetry

Men ett bra grafikkort och processor som är max 3-4 år gammalt så kan du spela utan problem. Krav är 16GB ram och spelet på en SSD.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

12
Skriv svar