Senua's Saga: Hellblade 2 kommer till både Xbox Series X och PC

Robot
Senua's Saga: Hellblade 2 kommer till både Xbox Series X och PC
Medlem

Microsoft gör verkligen rätt om alla exklusiva xbox titlar i framtiden också kommer till PC
Dom har nog insett att dom inte konkurrerar med PC


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem

Nice! Ville verkligen spela den på PC

Medlem

Alla Xbox spel släpps till PC. Ingen överraskning.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Alla Xbox spel släpps till PC. Ingen överraskning.

Hade inte heller förväntat mig annat, men ändå skönt att få det bekräftat

Medlem

Ettan var ju ett fantastiskt spel. Hoppas 2an är lika bra. Trailern är i alla fall Epic!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ettan sög. Konceptet är bra, men striderna var monotona/simpla/onödiga och pussellösandet kändes bara som en gigantisk tidssänka än något givande. Springa runt en kvart för att matcha en symbol mot omgivningen för tjugosjätte gången? Njae.

Medlem

Utan att ha läst på. Jag räknar med att det är Play Anywhere. Xbox, PC. Buy 1 get 2.

Avstängd

Är detta spel Xbox exklusivt ?

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Är detta spel Xbox exklusivt ?

Njaaa. Det är Microsoft exklusivt. Alltså Xbox Series och Windows 10 PC. Men tydligen Steam också

Medlem

Började spela första spelet, tyckte det verkade sjukt bra tills jag väl kommit in i det hela och upptäcker att blir man game over på riktigt så får man börja om spelet helt från början. Jag var tvungen att sluta spela då jag vet att jag skulle blivit lika galen som henne om så hade skett.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Ambassadör
Xbox

Som alla Xbox-spel så kommer det till Xbox-konsol, PC och kommer att vara tillgängligt via Xbox Game Pass. Förmodligen också xCloud.

Xbox är inte låst till en specifik plastlåda.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Började spela första spelet, tyckte det verkade sjukt bra tills jag väl kommit in i det hela och upptäcker att blir man game over på riktigt så får man börja om spelet helt från början. Jag var tvungen att sluta spela då jag vet att jag skulle blivit lika galen som henne om så hade skett.

Svaret på din fråga ang permadeath.

Du kan inte få permadeath. Det är en bluff. Google is your friend

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Svaret på din fråga ang permadeath.

Du kan inte få permadeath. Det är en bluff. Google is your friend


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag gillade ettan i en timme, sen blev det tråkigt. Jag är för död inombords för att känna något i såna här spel, och tar man bort det från ett sånt här spel, finns det inte mycket kvar att gilla. Då blir det bara en massa gående i linjära miljöer och banka på samma fiender om och om igen.

Medlem

Får en känsla av att många missat poängen med Games pass Ultimate och konceptet "både" PC och Xbox. MS vill ju såklart inte konkurrera med PC då de själva sitter på det mest använda operativsystemet på PC. Så varför då dela på PC och Xbox när man har möjligheten att slå ihop det? Med Ultimate så kan man välja plattformen för de som sitter både på PC och Xbox vilket många gör som har en Xbox. MS vill säkert bara underlätta (och tjäna pengar) på detta. Jag har ägt Playstations samtliga generationer, likaså Nintendos och Xbox samtliga generationer och alla har sin charm och sina exklusiva... Herregud vad jag hatar exklusiva titlar som konsument. Men gemensamma faktorn för spel har varit att jag alltid haft en PC. Men det som tickat över för mig med Xbox sista generationen är just denna delen att jag numera (äntligen!) kan börja slå samman min trofasta PC med min konsoll. Ett fint exempel var när jag kunde köra Sea of Theives på min PC men min son som satt på min Xbox men vi delade på mitt games pass, dvs en prenumeration men vi kunde köra co-op på mina enheter.
Jag ser MYCKET fram mot Hellblade 2 och kommer nog spela det på xbox då jag föredrar soffan efter en arbetsdag på kontoret i kontorsstol, men uppskattar att jag kan välja. Men jag tycker samtidigt det är synd för Playstation spelarna som inte får ta del av del 2 i sagan.

1
Skriv svar