Glas eller vas?

Medlem
Glas eller vas?

Var i en butik häromveckan, ni vet en sådan med en massa hyllor med diverse tingel-tangel. Glas, byttor, dekoration, tallrikar, etc.

Ryckte åt mig två glas bland mycket annat, och har nu nyttjat glasen ett par gånger genom att dricka ur dem.

Nu till min fråga:

Är det verkligen ett glas? Eller dricker jag ur en vas?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag skulle säga att det är en vas. Men det är väl helt upp till betraktaren. Skulle lätt kunna dricka ur den. Skönt med ett stort glas vid datorn.

Banana for scale!?
Svårt att bedöma när man inte riktigt ser storleken


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Banana for scale!?
Svårt att bedöma när man inte riktigt ser storleken


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hille:

Jag skulle säga att det är en vas. Men det är väl helt upp till betraktaren. Skulle lätt kunna dricka ur den. Skönt med ett stort glas vid datorn.

Jag tror att du kan ha rätt. Botten är mycket tung, känns konstigt för ett glas. Samt att kronan viker utåt.

Känner mig dock som en sann viking när jag dricker ur min bägare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tror att du kan ha rätt. Botten är mycket tung, känns konstigt för ett glas. Samt att kronan viker utåt.

Känner mig dock som en sann viking när jag dricker ur min bägare.

Mjöd?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Nästan.

Mjölk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lite låg för att vara en vas kanske? Hade definitivt använt som glas även om den marknadsförts som vas

Medlem
Skrivet av Renfis:

Lite låg för att vara en vas kanske? Hade definitivt använt som glas även om den marknadsförts som vas

Botten är så grov och tung, det får mig att tänka att det ska vara något som lutar emot kanterna. Vätska har inte den effekten, tänker jag.

Allt jag har druckit ur den smakar gott dock!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Dricker du ur det så är det ett glas. Ställer du blommor i den så är det en vas

Medlem

Dual purpose!

Medlem

Jag tycker det ser ut som båda, men den rundade botten och smalare stå-ytan får mig att tänka på vas. Men jag hade också druckit ur den om den stått på bordet


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Ambassadör
League of Legends

Veckans kluring. Till stilen ser det ut som en vas men innehållet gör det till ett glas.

Själv använder jag glasburkar som glas hela tiden. Så det är vad man gör det till

Medlem
Skrivet av dali:

Veckans kluring. Till stilen ser det ut som en vas men innehållet gör det till ett glas.

Själv använder jag glasburkar som glas hela tiden. Så det är vad man gör det till

Ja, mycket klurigt!

Tror att jag kommer att köra på som glas tills behovet av vas dyker upp


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Barnvas kanske...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som redan nämnts, beror nog mer på vad du använder den till själv men av bilden att dömma ser det ut som en vas.

1
Skriv svar