Resident Evil 3-remaken blir mer actionstinn än originaltrean

Robot
Resident Evil 3-remaken blir mer actionstinn än originaltrean

Nemesis vilda jakt på Jill ser ut att bli extra vild.

#capcom, #resident-evil-3


Medlem

Makes sense. Hoppas dock att de inte tar det för långt. RE2-remaken är nog det bästa som hänt serien sedan RE4 och jag tar gärna mer sånt - riktig survival horror.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Releasehästryttare

Spelet har fått Steam sida nu också:

https://store.steampowered.com/app/952060/RESIDENT_EVIL_3/

Medlem

Kunde dra ner om de va 28gb av spelet. Så de lär va färdigt o ”släppt” sen kommer upplåsningen och förmodligen då day one patch som består av finjusteringarna som nu görs

Medlem

Hoppas att det inte blir lika action betonat som t.ex. RE4. Gillar RE2 remaken för att den har en bra balans med action, skräck och lugna stunder.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Makes sense. Hoppas dock att de inte tar det för långt. RE2-remaken är nog det bästa som hänt serien sedan RE4 och jag tar gärna mer sånt - riktig survival horror.

Tycker 7an var det bästa som hänt serien på länge, speciellt den inledande tredjedelen.

Releasehästryttare
Skrivet av heady89:

Tycker 7an var det bästa som hänt serien på länge, speciellt den inledande tredjedelen.

Personligen va det bara båt delen av det spelet som va horribelt.

Medlem

Bara det inte blir som RE5 och framåt på action.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Arzei:

Makes sense. Hoppas dock att de inte tar det för långt. RE2-remaken är nog det bästa som hänt serien sedan RE4 och jag tar gärna mer sånt - riktig survival horror.

Var inte Resident Evil 4 väldigt likt RE5 o RE6 fast bättre då. Extremt mycket action o skjutande.

Skrivet av Devan:

Personligen va det bara båt delen av det spelet som va horribelt.

Tycker att gruvan var det kassa med spelet. Det började gå ner med båten men den var ok ändå. Dock inte lika tung som de första gamla husen som var fantastiska att smyga omkring i.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av heady89:

Tycker 7an var det bästa som hänt serien på länge, speciellt den inledande tredjedelen.

Oh hell yes! Fy för källarvåningen och vinden (inte första vinden i inledningen) i stora huset dock. Hatar källare och vindar. Så läskiga 😨😰😢😭

Medlem

Kom ihåg att det var just mer action fokus som drog ned serien för stupet.... Slippery slope.

Medlem

Original RE3 va mer än action än RE1-2, men det höll sig fortfarande inom ramarna om man säger så. Hoppas innerligt att dom inte börjar gå full Michael Bay redan med dessa remakes.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Original RE3 va mer än action än RE1-2, men det höll sig fortfarande inom ramarna om man säger så. Hoppas innerligt att dom inte börjar gå full Michael Bay redan med dessa remakes.

Precis, om de går på re6 action med re3 så har de tappat det helt igen. Nog för att Re3 var lite mer action, men inte mkt, och personligen var jag mer skrajj när jag körde 3an än 2an just pga Nemesis.

1
Skriv svar