Snart i Epic Games Store – önskelistor och kritikers recensioner

Robot
Snart i Epic Games Store – önskelistor och kritikers recensioner
Medlem

Använder inte launchern just nu men har den åtminstone installerad! Finner det mest intressant att följa dess utveckling.

Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan Epic höjer procentsatsen på spel? "För att höja kvalitén och erbjuda en ännu bättre tjänst till våra kunder bla bla bla".

Medlem
Skrivet av Brona:

Undrar hur lång tid det tar innan Epic höjer procentsatsen på spel? "För att höja kvalitén och erbjuda en ännu bättre tjänst till våra kunder bla bla bla".

Kanske aldrig. Min fråga är snarare när/om Steam väljer att sänka sina. Om det är något positivt som ska sägas om Epics platform så är det ju ändå procentsatsen, så att sitta med "domedags-spåkulan" känns lite som man söker sig till problem. Ta itu med problemet när/om det uppstår istället.

Medlem

Vågar inte lita på användarrecensioner än?

Medlem

Jahopp, det är väl bra, antar jag, har ingen användning för varken av dem däremot.

De har också en riktigt bra jul-rea (oändligt bättre än Steams "köp för asmycket, få 5€ engångsrabatt"), med, utöver den normala rabatten, kuponger för 10€ rabatt som går att använda hur många gånger som helst. Blir riktigt bra priser, tex. Metro Exodus för 10€.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Vågar inte lita på användarrecensioner än?

Tror det handlar om prioriteringar helt enkelt, och ifall det handlar om det ena eller det andra först så håller jag definitivt med om deras beslut som det är just nu. De har en roadmap samt en Trello att följa så användarrecensioner kommer - själv hoppas jag bara att det blir ett trevligare system än Steams användarecensioner. Jag vet inte ifall jag förväntar mig att det blir det, men jag hoppas på det.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Vågar inte lita på användarrecensioner än?

Personligen litar jag inte på användarrecensioner heller. Är det inte reviewbombing så är det konfirmeringsbias.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Personligen litar jag inte på användarrecensioner heller. Är det inte reviewbombing så är det konfirmeringsbias.

Jag tar inte heller någon sida, utan skrev det mer som ett statement.

Vi vet alla om problemen som Steam haft men bland annat reviewbombing.

Hoppas de kan hitta på ett bra system för att undvika detta.

Medlem

..."Detta har varit på gång ett tag, men visade sig vara krångligare än beräknat att fixa, skriver företaget"...

Vore ju bra om EPiC kunde anställa fler folk som jobbar med klienten istället för att köpa spel hit o dit.

Skrivet av B-itta:

Jag tar inte heller någon sida, utan skrev det mer som ett statement.

Vi vet alla om problemen som Steam haft men bland annat reviewbombing.

Hoppas de kan hitta på ett bra system för att undvika detta.

Tycker Steams nya funktion fungerar bra för att undvika att se massa reviewbombningar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Som webbutvecklare sedan många många år tillbaka kan jag verkligen inte förstå vad det är som tar sån tid med såhär grundläggande funktioner.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Som webbutvecklare sedan många många år tillbaka kan jag verkligen inte förstå vad det är som tar sån tid med såhär grundläggande funktioner.

Känns som det bara är 3 personer som arbetar med klienten hos EPiC. De borde anställa 100 till istället för att köpa en massa spel o tvinga över folk på en betydligt sämre klient.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jaha, har slutat bry mig, det är i den här ändan dom skulle börjat istället för att skapa ilska och dumheter med att hindra spel från att säljas på Steam mitt framför ögonen på de trognaste av trogna PC-fantaster. Nu har jag redan tappat förtroendet och bestämt mig, Epic kommer inte få en spänn av mig sen får dom göra vad fan dom vill med sin klient.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Som webbutvecklare sedan många många år tillbaka kan jag verkligen inte förstå vad det är som tar sån tid med såhär grundläggande funktioner.

På små företag då antar jag. Ju större det blir ju längre tid tar även implementeringar av småsaker tid. Allt ska igenom alla olika testmiljönivåer, drivas som projekt osv, utvecklarnas bugrättningar brukar vara en långdragen process och om leverantörer/konsult bolag är inblandade så brukar även det lägga till lite tid...

Medlem
Skrivet av Horniak:

På små företag då antar jag. Ju större det blir ju längre tid tar även implementeringar av småsaker tid. Allt ska igenom alla olika testmiljönivåer, drivas som projekt osv, utvecklarnas bugrättningar brukar vara en långdragen process och om leverantörer/konsult bolag är inblandade så brukar även det lägga till lite tid...

Sant iofs.

1
Skriv svar