Borderlands 3 finns nu på Stadia

Robot
Borderlands 3 finns nu på Stadia

Liksom Dragon Ball, och snart Ghost Recon: Breakpoint.

#borderlands-3, #ghost-recon-breakpoint, #google, #releaselistan, #stadia


Medlem

Nämner inte heller att versionen av borderlands 3 som finns på stadia inte är den senaste.
Flera månader gammal build

*so shilly in here, brrrr*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Nämner inte heller att versionen av borderlands 3 som finns på stadia inte är den senaste.
Flera månader gammal build

1080p med filmisk 30 fps också? #framtiden


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

1080p med filmisk 30 fps också? #framtiden

Skulle inte förvåna mig
4K är ju uppskalat och inte riktigt heller
I något fall när det var 60 fps så var det egentligen 30fps men renderat två gånger med interpolation för att få 60fps


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

@Godofcheese: Ja, Google Stadia en bluffprodukt utan dess like. Hoppas någon drar dem inför rätta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hade varit trevligt om Fz hade kunnat sätta upp en poll för vad dom tycker om Stadia nu efter 1månad efter realse. Så man kan se vad folk som har det tycker


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Redaktör
Skrivet av Snake Plissken:

Hade varit trevligt om Fz hade kunnat sätta upp en poll för vad dom tycker om Stadia nu efter 1månad efter realse. Så man kan se vad folk som har det tycker

Jag tror många väntar med att testa tills gratisversionen kommer, en poll då passar nog bättre.


signatur
Medlem

Videoströmmen som Google skickar till dig är alltid i 60 fps oavsett vad spelet renderas i, för att minimera input latency. Nu råkar det finnas ett spel, FF15, som faktiskt renderas i bedrövliga 1080p, 30 fps. Denna blunder ligger ju helt och hållet på Square Enix, som bara rakt av portat versionen från PS och Xbox från 2016 direkt till Stadia. Nonchalant och taffligt. Vem som helst fattar ju att det inte hade tagit allt för mkt jobb att åtminstone få det att snurra i 60 fps.

BL3 på Stadia är mer eller mindre en direkt port av befintliga konsollversioner. Vilket var väntat. Det är ju inte ett spel som utvecklats till Stadia från dag 1 direkt.... Så, precis som till XbX och PS4P finns det två lägen att välja på, Resolution eller Performance, dvs native 4k i 30fps eller 1080p i 60fps. Gearbox själva har tydligt gått ut med att vid lansering är det den build som kom i slutet av oktober som gäller. Uppdatering till nyaste kommer i början av 2020. För övrigt funkar och lirar det precis lika bra (eller dåligt) som på andra konsoller. Inga konstigheter alls faktiskt.

Medlem

är det möjligt att spela med stadia utan att punga ut 1400?

Medlem

Undrar vilka som går på det här stadia scamen? "Köpa" spel man aldrig kommer äga bla. Nej tack.

Redaktör
Skrivet av TheJudge:

Undrar vilka som går på det här stadia scamen? "Köpa" spel man aldrig kommer äga bla. Nej tack.

Det funkar ju lika på Steam, Uplay, Gog och alla andra digitala tjänster.


signatur
Medlem
Skrivet av TheJudge:

Undrar vilka som går på det här stadia scamen? "Köpa" spel man aldrig kommer äga bla. Nej tack.

Du menar precis som med alla andra digitala köp för t.ex. Playstation, Xbox och Steam? Eller musik på Spotify, filmer på diverse onlineplattformar, etc, etc? Tror helt ärligt att det är hög tid att släppa sargen nu. Tycka vad man vill om vart dessa branscher är på väg vad gäller definitionen av "ägande" och avsaknaden av fysiska kopior men förr eller senare lär du också acceptera det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det funkar ju lika på Steam, Uplay, Gog och alla andra digitala tjänster.

Skillnad mellan dessa och Stadia är att du har filerna på datorn.
Och gog så kan du till och med spara installationsfilerna.

Att säga att det är samma sak är felaktigt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av mreka123:

Du menar precis som med alla andra digitala köp för t.ex. Playstation, Xbox och Steam? Eller musik på Spotify, filmer på diverse onlineplattformar, etc, etc? Tror helt ärligt att det är hög tid att släppa sargen nu. Tycka vad man vill om vart dessa branscher är på väg vad gäller definitionen av "ägande" och avsaknaden av fysiska kopior men förr eller senare lär du också acceptera det.

Ganska stor skillnad på att betala för en digital produkt som du sedan installerar lokalt och en produkt som motsvarar att betala fullpris per album på Spotify.

Jag kan fortfarande spela P.T. - På Stadia hade det varit borta.
Jag kan fortfarande spela Turtles in Time på PS3 - På Stadia hade det varit borta.
Jag kan fortfarande spela alla titlar jag har på Steam som på grund av licensstrul eller liknande har plockats bort från butiken - På Stadia hade de varit borta.

Vidare finns det noll och ingen anledning att lita på Googles ambition att hålla Stadia levande; Så fort siffrorna bleknar dödar Google projektet.

Gnällkuk
Skrivet av mreka123:

Du menar precis som med alla andra digitala köp för t.ex. Playstation, Xbox och Steam? Eller musik på Spotify, filmer på diverse onlineplattformar, etc, etc? Tror helt ärligt att det är hög tid att släppa sargen nu. Tycka vad man vill om vart dessa branscher är på väg vad gäller definitionen av "ägande" och avsaknaden av fysiska kopior men förr eller senare lär du också acceptera det.

Skrivet av kebbe:

Ganska stor skillnad på att betala för en digital produkt som du sedan installerar lokalt och en produkt som motsvarar att betala fullpris per album på Spotify.

Jag kan fortfarande spela P.T. - På Stadia hade det varit borta.
Jag kan fortfarande spela Turtles in Time på PS3 - På Stadia hade det varit borta.
Jag kan fortfarande spela alla titlar jag har på Steam som på grund av licensstrul eller liknande har plockats bort från butiken - På Stadia hade de varit borta.

Vidare finns det noll och ingen anledning att lita på Googles ambition att hålla Stadia levande; Så fort siffrorna bleknar dödar Google projektet.

https://killedbygoogle.com/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Skillnad mellan dessa och Stadia är att du har filerna på datorn.
Och gog så kan du till och med spara installationsfilerna.

Att säga att det är samma sak är felaktigt.

Vad spelar det för roll om filerna finns på datorn eller i molnet när förutsättningen för att öht kunna spela spelen från första början är att de är kopplade till ett konto? Det är exakt samma koncept fast ungefär 1000x behändigare än någon annan tjänst har kunnat leverera till dags dato.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Vad spelar det för roll om filerna finns på datorn eller i molnet när förutsättningen för att öht kunna spela spelen från första början är att de är kopplade till ett konto? Det är exakt samma koncept fast ungefär 1000x behändigare än någon annan tjänst har kunnat leverera till dags dato.

Oh my, du ser inte skillnaden
Well, försvinner ett spel på stadia så har du förlorat tillgång till den för evigt
Försvinner ett spel från steam på affären så har du fortfarande tillgång till den att ladda ner.
Går gog under men du har sparat all installationer så har du fortfarande tillgång till spelen och kan spela dem.

Det var ett par exempel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Oh my, du ser inte skillnaden
Well, försvinner ett spel på stadia så har du förlorat tillgång till den för evigt
Försvinner ett spel från steam på affären så har du fortfarande tillgång till den att ladda ner.
Går gog under men du har sparat all installationer så har du fortfarande tillgång till spelen och kan spela dem.

Det var ett par exempel

Fast det är inte rätt och vart har du fått den infon ifrån? Här har du 4 olika källor på motsatsen till det du säger, varsågod.

https://www.gamesradar.com/google-stadia-games-and-saves-will...

https://gadgets.ndtv.com/games/news/google-stadia-games-wont-...

https://www.ign.com/articles/2019/06/28/google-will-not-remov...

https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-06-28-google-stad...

Medlem

Mhm precis
Medan Google säger att det är utvecklarna som styr och bestämmer över spelen
Dom kan lika gärna bestämma att det ska försvinna helt från tjänsten ändå, för att få konsumenterna att köpa det igen på en annan platform.
https://nordic.ign.com/hardware/31588/news/stadia-games-not-s...

Ska vi också tro på Google som sa att folket skulle få riktig 4K och inte något uppskalat skit?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Mhm precis
Medan Google säger att det är utvecklarna som styr och bestämmer över spelen
Dom kan lika gärna bestämma att det ska försvinna helt från tjänsten ändå, för att få konsumenterna att köpa det igen på en annan platform.
https://nordic.ign.com/hardware/31588/news/stadia-games-not-s...

Ska vi också tro på Google som sa att folket skulle få riktig 4K och inte något uppskalat skit?

Det låter extremt unlikely och ett spel du köper ligger i det game library precis som med vilken annan plattform, vilket är mer troligt.

Vi pratade inte om 4K, ser att du misstror "bara för att" utan egentligen anledning, sprider felaktig info och byter ämne när det inte längre passar dig.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Det låter extremt unlikely och ett spel du köper ligger i det game library precis som med vilken annan plattform, vilket är mer troligt.

Vi pratade inte om 4K, ser att du misstror "bara för att" utan egentligen anledning, sprider felaktig info och byter ämne när det inte längre passar dig.

Jag tog upp ett annat exempel.
Om jag hade bytt ämne så skulle jag börja snacka om McDonalds istället

Jag må vara en foliehatt och det jag säger kanske inte har något värde alls
Medans det du länkade inte har något värde alls.
Det är after all från juli och något GOOGLE har sagt
Dom är kända att ljuga / säga saker som folk vill höra

Sen har vi inte kommit till den punkten än när ett spel har blivit borttaget från stadia

Så bådas argument är av lika värde


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Hade varit trevligt om Fz hade kunnat sätta upp en poll för vad dom tycker om Stadia nu efter 1månad efter realse. Så man kan se vad folk som har det tycker

Ett annat problem är ju 99% av FZs användare inte har provat Stadia ännu. Många som därför kommer rösta om att det är uselt.

Skrivet av Godofcheese:

Skillnad mellan dessa och Stadia är att du har filerna på datorn.
Och gog så kan du till och med spara installationsfilerna.

Att säga att det är samma sak är felaktigt.

Exakt samma skulle jag säga. Filerna är datorn är totalt meningslösa utan DRM:et.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ett annat problem är ju 99% av FZs användare inte har provat Stadia ännu. Många som därför kommer rösta om att det är uselt.

Exakt samma skulle jag säga. Filerna är datorn är totalt meningslösa utan DRM:et.

Steamworks går att kringgå med ett simpelt trick, inget jag tänker gå igenom här.
GOG har inget DRM, om man bortser från multiplayer i nyare titlar

https://news.softpedia.com/news/it-s-now-legal-to-use-no-cd-c...

DRM är tillåtet att kringgå om det längre inte är möjligt att använda det på ett vanligt sätt.
T.ex. dör steam så är det lagligt att cracka din kopia för att kunna fortsätta spela.
(Då krävs det såklart att du har installationen kvar, duh)

En variation av den lagen har existerat länge när det kommer till filmer och musik
DRM är lagligt att kringgå om det är för eget bruk, iaf i sverige, därför vi har idioterna på copyswede.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Steamworks går att kringgå med ett simpelt trick, inget jag tänker gå igenom här.
GOG har inget DRM, om man bortser från multiplayer i nyare titlar

https://news.softpedia.com/news/it-s-now-legal-to-use-no-cd-c...

DRM är tillåtet att kringgå om det längre inte är möjligt att använda det på ett vanligt sätt.
T.ex. dör steam så är det lagligt att cracka din kopia för att kunna fortsätta spela.
(Då krävs det såklart att du har installationen kvar, duh)

En variation av den lagen har existerat länge när det kommer till filmer och musik
DRM är lagligt att kringgå om det är för eget bruk, iaf i sverige, därför vi har idioterna på copyswede.

Artikeln du hänvisar till gäller bara i USA. I Sverige och EU är det antagligen fortsatt illegalt att cracka spel, även om DRM.et har blivit inaktuellt, alltså att uppkopplingen till servrarna har slutat fungera.

Angående Copyswede argumentet, så skulle exakt samma sak gälla även för personer som köpt spel via Stadia. Bara att man får ladda ner filerna från någon inofficiell server.

Samtidigt skulle jag säga att risken att du inte får kompensation för dina spel om Stadia läggs ner är ganska liten.

Medlem

Stadia känns mer intressant nu med tanke på hur kommande Xboxen kommer se ut (inget jag vill ha i mitt vardagsrum i bokhyllan)!

Medlem
Skrivet av suna:

är det möjligt att spela med stadia utan att punga ut 1400?

Genom buddy pass så kan du spela via webbläsaren (chrome) på datorn


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av mreka123:

Du menar precis som med alla andra digitala köp för t.ex. Playstation, Xbox och Steam? Eller musik på Spotify, filmer på diverse onlineplattformar, etc, etc? Tror helt ärligt att det är hög tid att släppa sargen nu. Tycka vad man vill om vart dessa branscher är på väg vad gäller definitionen av "ägande" och avsaknaden av fysiska kopior men förr eller senare lär du också acceptera det.

Det finns väl inte särskilt många likheter mellan Spotify, och Stadia. Du betalar ju inte att abonnemang SAMT för varje låt du lyssnar på?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag tog upp ett annat exempel.
Om jag hade bytt ämne så skulle jag börja snacka om McDonalds istället

Jag må vara en foliehatt och det jag säger kanske inte har något värde alls
Medans det du länkade inte har något värde alls.
Det är after all från juli och något GOOGLE har sagt
Dom är kända att ljuga / säga saker som folk vill höra

Sen har vi inte kommit till den punkten än när ett spel har blivit borttaget från stadia

Så bådas argument är av lika värde

Det du säger är uppbackat av ingenting och motsatsen ligger framför dina fötter. Så visst, kör på någonslags "alla ljuger" mentalitet, men DU kom med ett påstående som var felaktigt, du har 4 källor som säger motsatsen mot ditt "argument" och du borde vara den som påvisar att det du säger är sant.

Om du inte kan bevisa ditt påstående och om du inte kan motbevisa mina argument bör du ta tillbaka ditt påstående.

Medlem

Haha är folk är verkligen så rädda att inte ”äga spelen”.
Det var sånt snack om det när det gick från fysiska till digitala - och nu är vi här igen.
Enda skillnaden är att spelen du köper ligger på deras egna server.
Google kommer verkligen inte lägga ner detta projekt. Det har och satsas jäkligt mycket på detta, även fast deras marknadsföring inte varit den bästa.

Själv är man jävligt nöjd med Stadia hittills.
Chromecasten hemma, MACen på jobbet, sen kör man en Chromium APK på S9an och det flyter på fint.

Sjävklart är det en besvikelse att inte alla spel släpp är 4K/60fps. Men får se när det släpps spel som inte blir en port, något i stil med Cyberpunk?

1
Skriv svar