Spelbranschen omsatte 148 miljarder dollar under året, mobil fortsatt största plattformen

Robot
Spelbranschen omsatte 148 miljarder dollar under året, mobil fortsatt största plattformen

Men konsol och PC tillsammans är fortsatt störst.


Medlem

Var gång jag ser sånt hära så vill jag ha det mer detaljerat, vill veta hur mycket av dessa pengarna som är microtransaktioner, köpta spel, spel service, stream service osv.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Att folk kan spendera så jävla mycket pengar på mobilspel är helt sjukt. Större delen av det där är ju dessutom mikrotransaktioner som folk betalar för att slippa spela för att komma vidare.

Avstängd

Spekulerar att majoriteten av mobilintäkterna kommer från Asien som är ganska många människor sedan jag sist kollade Wikipedia och även NE för den delen.

Medlem

1052 titlar till switch...., har ni verkligen recenserat alla? Känns som ni missat nån i alla fall. 😉

Skrivet av Bojkott:

Att folk kan spendera så jävla mycket pengar på mobilspel är helt sjukt. Större delen av det där är ju dessutom mikrotransaktioner som folk betalar för att slippa spela för att komma vidare.

Tid är pengar; pengar är tid. De ser säkert ett värde i att inte kasta bort 10 timmar på en meningslös grind.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tid är pengar; pengar är tid. De ser säkert ett värde i att inte kasta bort 10 timmar på en meningslös grind.

Undrar om det också finns dn koppling till att folk i allmänhet är mer stressade idag och att allt ska gå så snabbt. Enkelheten att köpa sig vidare eller få fördelar för någta 10:or kanske triggas av detta?


signatur

"Writer and Fighter"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av AplAy:

Spekulerar att majoriteten av mobilintäkterna kommer från Asien som är ganska många människor sedan jag sist kollade Wikipedia och även NE för den delen.

Enligt artikeln vi länkar till är de tre stora USA, Japan och Kina. Sedan är det ett rejält hopp ned till Sydkorea och Taiwan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tid är pengar; pengar är tid. De ser säkert ett värde i att inte kasta bort 10 timmar på en meningslös grind.

Men de ser inte värdet i att inte kasta bort pengar på meningslösa spel. Finns gott om spel som inte uppmanar dig att betala för att slippa spelets tråkiga delar. Om ett spel är medvetet designat för att vara tråkigt så är det inget bra spel.

Medlem

Har aldrig förstått tjusningen med mobilspel. Varken mus, tangentbord eller stor skärm? Hur orkar man med det i längden...

Medlem
Skrivet av Sillage:

Var gång jag ser sånt hära så vill jag ha det mer detaljerat, vill veta hur mycket av dessa pengarna som är microtransaktioner, köpta spel, spel service, stream service osv.

https://www.superdataresearch.com
De brukar ha bra detaljerad data, men då gäller det att man jobbar med det eller har pengar att spendera, rapporterna är riktigt bra, men kostar därefter också


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Och alla pengar går direkt till skatteparadis! Hurra!

Medlem
Skrivet av Rincewind:

https://www.superdataresearch.com
De brukar ha bra detaljerad data, men då gäller det att man jobbar med det eller har pengar att spendera, rapporterna är riktigt bra, men kostar därefter också

Ja sååå intressant är det inte att jag börjar spendera cash på det haha
Men tack ändå för infon. 👍


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Är det nån som har siffror på vad film omsatte? Är spelbranschen större eller mindre?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Wolfkin:

Är det nån som har siffror på vad film omsatte? Är spelbranschen större eller mindre?

Senaste siffrorna jag såg visade att spelbranschen är större än film och musik tillsammans. Har ingen källa på lager just nu tyvärr.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tid är pengar; pengar är tid. De ser säkert ett värde i att inte kasta bort 10 timmar på en meningslös grind.

Men att kasta bort pengarna på något annat onödigt ser de ett värde i?

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Senaste siffrorna jag såg visade att spelbranschen är större än film och musik tillsammans. Har ingen källa på lager just nu tyvärr.

Nice

1
Skriv svar