Xbox Series X i all ära, men nästa Xbox heter i själva verket bara Xbox

Medlem
Skrivet av Harmond:

Korkat. Bra för scammers som vill lura föräldrar med noll koll på saker och ting..
Aldrig fattat vad som är så svårt, man sätter en siffra efter namnet - klart!

Det fuckar upp sökningar och allting, och inte till någon fördel alls för MS, tvärtom
-"Vad fult xbox ser ut!" (ser ett spel från från första generationens xbox) jag tror vi köper PS5 istället, för jag googlade båda och det ser mycket bättre ut!!" (underskatta inte att det finns de med noll koll..)

Håller med, antingen en siffra, superenkelt att hålla reda på i sökningar och för de med mindre koll, eller ett distinkt namn efter (typ Xbox Infinite, Xbox Nova, Xbox Whatever..). Nu finns det knappt några fysiska butiker som säljer mer än den senaste modellen, men de som säljer begagnat undviker iaf en onödig konversation;
"-Hej, jag vill köpa en Xbox."
"-Okej, vilken?"
"-Umm.. den gamla."
"-Vilken gamla? Xbox One?"
"-Ja, den första."
"- *facepalm*"

Medlem
Skrivet av conthox:

Fast roterar man 360 grader så är man ju tillbaka med ansiktet åt samma riktning.

(Jag vet, jag är inte skoj på fester...)

Tänkte på det jag med, FAIL på den...

Medlem

Nej de bör ha nåt bra namn som skiljer dem åt. Både Xbox One och nya Xbox är ju Xbox så kommer skapa förvirring.
Xbox Tower X , efter utseendet på konsolen tycker det blir lite fattigt med bara XBOX..

Medlem

@Grukk: Då säger man, xboxen innan denna!

Medlem
Skrivet av Harmond:

Korkat. Bra för scammers som vill lura föräldrar med noll koll på saker och ting..
Aldrig fattat vad som är så svårt, man sätter en siffra efter namnet - klart!

Det fuckar upp sökningar och allting, och inte till någon fördel alls för MS, tvärtom
-"Vad fult xbox ser ut!" (ser ett spel från från första generationens xbox) jag tror vi köper PS5 istället, för jag googlade båda och det ser mycket bättre ut!!" (underskatta inte att det finns de med noll koll..)

Vill du att alla bilar skall namnges på samma sätt;

Volvo 1, Volvo 2, Volvo 3, osv?

Skämt-o-sido; folk är smartare än så. Sedan finns de som aldrig kommer ha koll (oavsett namn)... 😃


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Vill du att alla bilar skall namnges på samma sätt;

Volvo 1, Volvo 2, Volvo 3, osv?

Skämt-o-sido; folk är smartare än så. Sedan finns de som aldrig kommer ha koll (oavsett namn)... 😃

Har inte med intelligens att göra utan snarare ointresse. Vi som sitter på spelforum är en droppe i havet och är såklart inte på något sätt representativa för hur det ser ut i allmänhet.

Har haft tillräckligt mycket kontakt med föräldrar över te.x Blocket och Tradera när jag sålt datorer och TV-spel för att veta att det finns _många_ som inte har koll alls, de är helt ointresserade och vill bara ha något till sin unge som önskat sig något, eller datorn/TV-spelet har pajat.

Av de människor jag känner är det verkligen inte många som är intresserade av vare sig TV-spel eller datorer.

12
Skriv svar