Klarade din pc av Resident Evil 2 kommer den klara av Resident Evil 3

Robot
Klarade din pc av Resident Evil 2 kommer den klara av Resident Evil 3

Capcom bekräftar samma minimikrav.

#capcom, #pc, #resident-evil-3, #steam


Avstängd

Jodå, tror även mikron klarar av det.

Medlem

Ser så jävla mycket fram emot detta. RE3: Nemesis var absolut den bästa enligt mig då jag hade kommit till åldern och började på riktigt förstå spel lite mera än att bara springa runt och lalla som med tidigare RE.

Medlem

Lite rädd att det blir ett hafsverk bara på så kort tid.

Medlem
Medlem

Igår provlirade jag faktiskt RE2:RE på min nya tv (LG 65" C9), via PC. Pendlade mellan 90-120 fps maxat @ 1440p, så det känns rätt nice att garanterat få likvärdig upplevelse i trean.


signatur

I'm like you, I have no name.

Avstängd

Hoppas att Nemesis är så som han var i orginalet; att han faller ner medvetslös efter att man pumpat ur samtliga skott i honom och att han då inte kommer tillbaka på ett tag. Blev lite för stressad av Mr X i tvåan.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Hoppas att Nemesis är så som han var i orginalet; att han faller ner medvetslös efter att man pumpat ur samtliga skott i honom och att han då inte kommer tillbaka på ett tag. Blev lite för stressad av Mr X i tvåan.

Ja, Mr X konstanta jakt sabbade lite, man ville ju ta det lugnt och titta på allt nytt/uppdaterat material.

Och jodå, spelet klaras av att köras på både min gamla (i7 930 + 12gb ram + gtx1660) och mitt nya AMD bygge.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

..."då remake-spelens original var mycket lika och delade en del miljöer och assets sinsemellan"...

Hur mycket av miljöerna delas mellan spelen? Jag har inte lirat RE3 så vet ej. Hoppas ju på så mycket nytt som möjligt med 3an så det inte känns som RE2 fast med nya karaktärer o zombies utplacerade på nya ställen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av heady89:

Lite rädd att det blir ett hafsverk bara på så kort tid.

Ett annat team som gör trean, så dom har nog fått tid.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

..."då remake-spelens original var mycket lika och delade en del miljöer och assets sinsemellan"...

Hur mycket av miljöerna delas mellan spelen? Jag har inte lirat RE3 så vet ej. Hoppas ju på så mycket nytt som möjligt med 3an så det inte känns som RE2 fast med nya karaktärer o zombies utplacerade på nya ställen...

Det som blev RE3 var egentligen tänkt att vara en spin-off från början. Spelet utspelar sig bara några timmar innan RE2. Det använde samma spelmotor med lite modfikationer. Stora skillnaden är att man spenderar större delen av tiden utomhus i Raccoon City och det är lite mer actionbetonat. Så det använder inte samma ställen som tvåan.

Personligen tycker jag att 3an är där spelserien ballar ur lite och blir mer monsterskräck än krypande zombieskräck. Är nog en av de få som faktiskt inte alls håller spelet så högt på listan över RE-spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Code Veronica till dreamcast skulle egentligen vara resident evil 3. Resident evil 3 till Playstation var mer som ett hafsverk för att få in snabba pengar.

Skribent
Skrivet av NeoWeo:

Code Veronica till dreamcast skulle egentligen vara resident evil 3. Resident evil 3 till Playstation var mer som ett hafsverk för att få in snabba pengar.

Det känns som att om det släppts under dagens spelklimat, då hade det varit ett dyrare DLC till 2an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det som blev RE3 var egentligen tänkt att vara en spin-off från början. Spelet utspelar sig bara några timmar innan RE2. Det använde samma spelmotor med lite modfikationer. Stora skillnaden är att man spenderar större delen av tiden utomhus i Raccoon City och det är lite mer actionbetonat. Så det använder inte samma ställen som tvåan.

Personligen tycker jag att 3an är där spelserien ballar ur lite och blir mer monsterskräck än krypande zombieskräck. Är nog en av de få som faktiskt inte alls håller spelet så högt på listan över RE-spelen.

Det stämmer inte helt att skriva att att det inte använder samma ställen som tvåan då vissa ställen definitivt återanvänds, bl.a polisstationen. Dock så har du rätt i att man spenderar majoriteten av tiden i staden istället.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Det stämmer inte helt att skriva att att det inte använder samma ställen som tvåan då vissa ställen definitivt återanvänds, bl.a polisstationen. Dock så har du rätt i att man spenderar majoriteten av tiden i staden istället.

Sant, ställen används. Men spelet är inte bara samma miljö med lite andra placerade zombier och puzzel. Även om, som jag sa, att spelet är närmare en expansion än något annat RE-spel.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar