Respawn söker folk till Star Wars-projekt – Fallen Order-uppföljare på gång?

Robot
Respawn söker folk till Star Wars-projekt – Fallen Order-uppföljare på gång?
Avstängd

Jag tycker det här spelet var alldeles för kort så jag hoppas på en dlc. Men om dom nu hade planerat en dlc så skulle den väl redan vara under produktion? Så jag antar att det är ett nytt Star Wars-spel.

Jag skulle vilja spela en prisjägare, ungefär som i mandalorian. Jedis börjar bli lite uttjatat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fallen Order blev alldeles för mycket på räls. Att springa tillbaka hela vägen till skeppet är nog det absolut mest tråkiga moment jag upplevt i ett spel på många år. Spelet kändes alldeles för mycket som ett 90-talsspel. Blev less och har inte ens spelat klart det än.

Så ett Fallen Order 2 behöver vara mer open world utan meningslösa moment.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Fallen Order blev alldeles för mycket på räls. Att springa tillbaka hela vägen till skeppet är nog det absolut mest tråkiga moment jag upplevt i ett spel på många år. Spelet kändes alldeles för mycket som ett 90-talsspel. Blev less och har inte ens spelat klart det än.

Så ett Fallen Order 2 behöver vara mer open world utan meningslösa moment.

Det var det jag gillade med "STAR WARS Jedi: Fallen Order". Att det var så skönt med ett linjärt spel. Allt behöver inte vara open world för egen del. Trots linjärt så fanns det så mycket att utforska med nya vägar genom "MetroidVania" momenten som jag älskade med spelet.

Hoppas verkligen det kommer en uppföljare o det hyfsat snart. Det var en mäktig resa på de olika planeterna man besökte. Mycket bra spel som levde upp till mina förväntningar helt klart.

Angående spelets längd så tyckte jag det var en bra längd. Jag fick ut 50 "Steam hours" av spelet men då är jag sådan som utforskar väldigt mycket på banorna o tar mig tid med spelen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk

Har försökt spela spelet i tre omgångar, klarat av max 45min innan jag stängt av det. Tycker det är så förbannat tråkigt spel tyvärr, då är jag ändå ett stort fan av Uncharted-serien. Hade velat se när man spelar som imperiet istället, bara gå runt att vara elak kanske, förstöra planeter och avrätta jedis till höger och vänster.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gillade spelet men hade velat se lite mer RPG-element i en uppföljare. Och framförallt vill jag ha banor som inte enbart är täckta med fiender. Jag vill besöka Mos Eisley, gå på pubben, sen kanske dra ut och slåss lite, åka tillbaka till stan och uppgradera lasersvärdet, köpa nya kläder osv. Gå runt och prata med folk, hitta intressanta side quests m.m.

Medlem

Ett bra spel och en trevlig resa, men jag saknade nån slags loot progression, kändes tunt utan det.

Kommer definitivt spela en eventuell uppföljare.

Medlem

Ett spel där man istället spelar som sith från början till slut hade varit något... är rätt så tunt på den fronten.

Avstängd
Skrivet av powerbuoy:

Gillade spelet men hade velat se lite mer RPG-element i en uppföljare. Och framförallt vill jag ha banor som inte enbart är täckta med fiender. Jag vill besöka Mos Eisley, gå på pubben, sen kanske dra ut och slåss lite, åka tillbaka till stan och uppgradera lasersvärdet, köpa nya kläder osv. Gå runt och prata med folk, hitta intressanta side quests m.m.

Ja hade varit 100 gånger roligare om det var öppna världar på alla planeter i stället för linjära banor. Man kan tro att vissa lever kvar på 90-talet.

Det skulle varit som witcher 3 fast star wars, alltså lika öppet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelet var onekligen bra, dock skulle jag önska att de inte var lika försiktiga i nästkommande spel. Att det var linjärt är vi nog alla överens om, det behöver inte vara ett RDR2 eller så, men gärna några möjligheter till en hub eller så, i stil med Citadel från Mass Effect. När jag ändå är på samma spår hade jag även velat se konversationer likt spelen från Bioware, där jag kan ha konversationer och välja vem "jag" är.

I övrigt skulle jag gärna vilja se ett spel från en annan sida, gärna som en bounty hunter eller till och med en Inquisitor, låt mig vara lite "ond" för en gångs skull, börjar bli trött på att bli tvingad in i ett fack där jag måste vara en stereotyp "god" människa, det finns ju faktiskt nyanser. Låt mig vara en schysst person fast på imperiets sida, eller kanske en person på rebellernas sida som alltid snuddar på gränsen av vad som är okej och inte.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det ENDA som gör att Fallen Order spelas är att det är Star Wars.... men linjärt plattformspel är ju vad det är. Det går som andra sagt, på räls. Jag förstår att en del kan tycka det är kul, för då går du ju inte fel själv.... samt många barn lär uppskatta det.

Tyvärr lär vi inte få något ala Knights of the Old Republic någonsin igen.... Star Wars ägs av Disney, förvaltas av EA. Alltså skall spelen inte ta för lång tid att göra, samt printa massvis av pengar. Då blir det inga spel av det djup, med karaktärsutveckling och story med valmöjligheter. Det tar för lång tid att utveckla och intresserar inte ägarna alls. Att få spela sith/ond/mörka sidan, kommer antagligen heller inte utforskas mycket, då det också inte rimmar med Disney som ägare tyvärr.

Jag hoppas såklart på att vi får något mer att tugga i, men som det ser ut just nu så är det lika bra att inte hoppas på något, för det är högst osannolikt att det blir av. Tyvärr...

Medlem

Verkar vara lite splittrat om vill ha linjärt eller inte. Jag föredrar linjära spel och vill absolut inte ha dialog val etc. Jag verkligen avskyr sådant. Story är viktigt för mig men jag vill ha det i stil med Uncharted. Jag brydde mig inte om det var linjärt eller inte då jag var yngre, men numera så vill jag mest ha en underhållande story där jag inte behöver göra stressande val.

Som tur var så behövde man inte gå tillbaka till gamla områden allt för mycket. Speciellt eftersom det inte fanns något "fast travel". Var lite orolig över "Souls like" influenser, men på Jedi Master svårighetsgraden var det rätt enkelt.

Även om jag inte gillar KotOR så tycker att det är lite förvånande att det inte kommit ut ett nytt spel i dess anda. Folk tjatar ju om det varje gång SW spel diskuteras.

En uppföljare hade nog inte ändrat allt för mycket på grundkonceptet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det skulle varit som witcher 3 fast star wars, alltså lika öppet.

Kotor 3 med andra ord.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja hade varit 100 gånger roligare om det var öppna världar på alla planeter i stället för linjära banor. Man kan tro att vissa lever kvar på 90-talet.

Det skulle varit som witcher 3 fast star wars, alltså lika öppet.

Jag gillade ändå Metrodvania-bandesignen. Men ja lite fler öppna ytor kanske.

Avstängd
Skrivet av Nilos:

Kotor 3 med andra ord.

Ubisoft eller CD Projekt red borde fått licensen. Då hade det säkerligen blivit något i stil med Kotor.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ge mig Star Wars RPG, ge mig pod-racers för pengar och låt mig bo på Naboo... låt mig få DEKAPITERA!

1
Skriv svar