Blade Runner från 1997 finns nu på GOG!

Robot
Blade Runner från 1997 finns nu på GOG!

Upplev en av 90-talets guldklimpar på din moderna burk.

#blade-runner, #gog, #nyhetstips


Medlem

Spelade igenom Blade Runner för första gången nu i höstas när ScummVM fick stöd för det. Även med 22 år på nacken höll det upp väldigt väl, tom grafiken kändes helt ok. Även spelet i sig var väldigt underhållande och kunde ta mig igenom utan guide förutom vid ett tillfälle, vilket jag tycker brukar vara svårt i äldre spel annars utan mer moderna hjälpredor.

Rekommenderas starkt!

Medlem

Nostalgi.. ett av de allra första spelen jag minns att jag gick in i en affär och lyckades tjata till mig av föräldrarna även om det inte nalkades en födelsedag eller annan speciell anledning till gåvan. Spelade s-ten av det på den gamla goda tiden, tråkigt nog har man ingen PC längre, annars hade detta varit ett givet köp

Medlem

Yes, äntligen! Ett bland de bästa point and click-spelen, så det här är ett givet köp.

Va!? Är det redan julafton? Tack, tack!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Yes!! Min box med skivor försvann i flytten tyvärr. Blir köp direkt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blir köp direkt här också.

Medlem

Jag fattar inget. Blade Runner har funnit gratis på Archive.org i all evighet. Det finns dessutom en custom installer för moderna PC's. Men det är både enklare och bättre att använda scummvm...

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag fattar inget. Blade Runner har funnit gratis på Archive.org i all evighet. Det finns dessutom en custom installer för moderna PC's. Men det är både enklare och bättre att använda scummvm...

Jag fattar inget heller. Enklare och bättre att använda scum? Tror du det är en slump det trillade ner på gog nu efter officiellt stöd för detta spelet? ;/

Medlem

@maq777: Skillnaden är väl att "gratisversionen" på Archive.org egentligen är en piratkopia, (även om ingen nånsin kommer beivra ett copyright claim för den då bolaget som hade orginalrättigheten inte finns längre) AbandonWare mao.

Medans GoG har ju skaffat riktiga utgivarrättigheter o sånt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Märkte detta tidigare idag och det är väldigt glada nyheter för många som inte hade chansen att köpa spelet när det gick att få tag på. Äger spelet redan på skiva annars hade detta varit ett givet köp.

Blade Runner spelet är så nära Blade Runner man kan komma utan att vara en forsättning eller en upprepning av filmen. Vill minnas att det var det första spelet som även hade olika slut beroende på vad man gjorde. Westwood förstod verkligen var som gjorde Blade Runner till just Blade Runner.

Varför ska man köpa det även om det går att få tag på gratis? För att nu finns det inte längre någon ursäkt, det är en sak att ladda ner ett spel som inte går att köpa, en helt annan att göra det när spelet utan tvekan är värt vad de vill ha för det på GoG. Vem vet kanske leder det till att vi får en värdig uppföljare, man kan iaf hoppas även om sannolikheten för att så sker är minimal.

Äger som sagt spelet på skiva men blir lite sugen på att köpa det ändå, om inte annat för att visa utgivare att det är den här typen av spel som jag och många med mig vill ha mer av.

Medlem

De släppte det en månad för sent.

Blade Runner utspelar sig i november 2019.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag fattar inget heller. Enklare och bättre att använda scum? Tror du det är en slump det trillade ner på gog nu efter officiellt stöd för detta spelet? ;/

GOG har ju dessutom något avtal med scummvm sedan tidigare...

Skrivet av Zymac:

@maq777: Skillnaden är väl att "gratisversionen" på Archive.org egentligen är en piratkopia, (även om ingen nånsin kommer beivra ett copyright claim för den då bolaget som hade orginalrättigheten inte finns längre) AbandonWare mao.

Medans GoG har ju skaffat riktiga utgivarrättigheter o sånt.

Jag vet väldigt lite om upphovsrätt. Men Archive.org har ju något slags avtal/undantag från den beryktade DMCA. Så det är väl att ta i lite att kalla det "pirat". Även om de Amerikanska reglerna i ämnet är rätt snåriga. Något sådant undantag har dock inte GOG, därav de nya rättigheterna.

Medlem

Ouch, tyvärr. Men dem rosa glasögonen är inte sååå stora.

Medlem

Fantastiskt äventyr! Dags att damma av mina original CD-skivor och äntligen bocka av den från backloggen

Installerade igår. Inte så kul att spela på den stora 27' skärmen hemma, får testa på laptopen istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äntligen. Har väntat länge på det här spelet 😁

Medlem

oj jag har original CD-skivor nånstans i förrådet...grymt spel

1
Skriv svar