Xbox Series X i all ära, men nästa Xbox heter i själva verket bara Xbox

Robot
Xbox Series X i all ära, men nästa Xbox heter i själva verket bara Xbox
Medlem

På ett sätt logiskt, men eftersom att dom inte har kört med detta från start utan haft de andra namnen innan så kommer det kanske bli rörigt, i alla fall till en början. Efter ett tag så kommer det säkert låta vettigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att Microsoft är värdelösa på att namnge sina produkter är ju känt sedan långt tillbaka, men det är väl logiskt för att vara dem.

NuZ
Testpilot

På ett sett logiskt men varför X och S? S=small och X=extra??


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det kanske är vettigt att ta bort numren om man släpper en ny telefon varje år. Men det har i snitt släppts en Xbox var sjätte år så jag tror vi ska kunna hålla isär dom.

Testpilot

Finns det inte redan en konsol som heter Xbox?

Medlem

Xbox > Xbox 360 > Xbox one > Xbox > Xbox 360 > Xbox one > Xb.... wait what?!

Medlem

Sånt här innebär total förvirring bland föräldrar och far/morföräldrar och generellt folk som inte har koll.
Jobbade inom gamestop några år, så jag vet hur vilsna väldigt många konsumenter blir med sånt här.. Tack nintendo för alla tusentals olika Nintendo DS modeller...

Medlem

Varför inte Xbox 4?
Och om det skall vara två olika effekt varianter så ska den kraftfullare heta Elite.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Varför heter den Xbox 360?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

NuZ
Testpilot

Så den heter Xbox eller Xbox Series? Med X och S varianter?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare
Medlem

Gillade faktiskt namnet "Series X" , men då får man börja säga "Nya Xbox"...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av rewoX:

Gillade faktiskt namnet "Series X" , men då får man börja säga "Nya Xbox"...

Men vad säger man när nästa generation kommer? Förra Xbox? För gamla Xbox funkar ju inte!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers

Det här känns som en Lost in Translation-grej. De har ju inte fortsatt någon namnserie mellan generationerna, de har ju alltid hetat Xbox Någonting. Så varför är detta annorlunda?


signatur
Medlem

Bättre än Xbox 4 Pro Max iaf

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Varför inte Xbox 4?
Och om det skall vara två olika effekt varianter så ska den kraftfullare heta Elite.

För att 4 är lägre än 5 som i PS5. För oinsatta låter då xbox 4 väldigt gammalt.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Men vad säger man när nästa generation kommer? Förra Xbox? För gamla Xbox funkar ju inte!

Nintendo har ju klarat det bra med "new super mario bros" tex.

Medlem

nästa xbox kunde hetat Xbox IV men man säger aj vi. Premium modellen kunde hetat Xbox IVX och budgetmodellen Xbox IVS. you're welcome spencer.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Men vad säger man när nästa generation kommer? Förra Xbox? För gamla Xbox funkar ju inte!

Frågade du samma sak om "New Ipad"?

Medlem

Det är ju inget nytt för gamers i alla fall, senaste exemplet Call of Duty Modern Warfare.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Finns det inte redan en konsol som heter Xbox?

Jo, men vem går in i en butik idag och efterfrågar en 17 år gammal Xbox? Om man efter nya Xbox släppts frågar efter en ny "Xbox", så tror jag knappast dom flesta säljarna tänker "Menar ni den från 2002?"

Visst, namngivningen kunde vart bättre, men lättare att kort o gott säga Xbox än, Xbox One, eller Xbox One X, eller det många trodde skulle bli Xbox Series X.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Arcadia:

Frågade du samma sak om "New Ipad"?

Tyckte det var dumt redan då. Fast det är lite skillnad. En iPad hamnar i glömska efter någon generation. Gamla konsoler lever vidare. Just problemet att det inte går att säga Xbox One (funkar i och för sig på svenskan, men inte på engelska) för att mena den första gör det ju krångligt. Alla xbox-konsoler har varit The New Xbox någon gång.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Because when you see it you turn 360 degrees and walk away
Skrivet av Gustav Höglund:

Varför heter den Xbox 360?

I stole that joke

Testpilot
Skrivet av Meurik:

Jo, men vem går in i en butik idag och efterfrågar en 17 år gammal Xbox? Om man efter nya Xbox släppts frågar efter en ny "Xbox", så tror jag knappast dom flesta säljarna tänker "Menar ni den från 2002?"

Visst, namngivningen kunde vart bättre, men lättare att kort o gott säga Xbox än, Xbox One, eller Xbox One X, eller det många trodde skulle bli Xbox Series X.

Det är möjligt att det är på det viset, men det gör inte namnet mindre dumt för det. Hur svårt ska det vara? Produktnamn 1, 2, 3, 4 osv. stringent och enkelt. Samma idioti håller en del filmserier på med.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Så den heter Xbox eller Xbox Series? Med X och S varianter?

Den heter Xbox. Men Series X och S används för att skilja X och S från varandra så man inte blir förvirrad.

Medlem

Kommer det fler Xbox i X-serien då?
Ingår Xbox one X i X-serien?
Hur är det med kompabilitet av spel i X-serien?
Vad står X:et för i X-serien?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det är möjligt att det är på det viset, men det gör inte namnet mindre dumt för det. Hur svårt ska det vara? Produktnamn 1, 2, 3, 4 osv. stringent och enkelt. Samma idioti håller en del filmserier på med.

Därför att lika enkelt och om än värre att folk blir förvirrade övar saker som elite, x, + och pro så skulle väldigt många se Xbox 4 som ett sämre alternativ till Playstation 5 enbart på siffran.

Avstängd

Korkat. Bra för scammers som vill lura föräldrar med noll koll på saker och ting..
Aldrig fattat vad som är så svårt, man sätter en siffra efter namnet - klart!

Det fuckar upp sökningar och allting, och inte till någon fördel alls för MS, tvärtom
-"Vad fult xbox ser ut!" (ser ett spel från från första generationens xbox) jag tror vi köper PS5 istället, för jag googlade båda och det ser mycket bättre ut!!" (underskatta inte att det finns de med noll koll..)

Medlem
Skrivet av Evilof:

- Varför heter den Xbox 360?

- Because when you see it you turn 360 degrees and walk away.

I stole that joke

Fast roterar man 360 grader så är man ju tillbaka med ansiktet åt samma riktning.

(Jag vet, jag är inte skoj på fester...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar