Sony lanserar tillbehör till Dualshock 4 - döptes snabbt till Playstation-Pungen

Robot
Sony lanserar tillbehör till Dualshock 4 - döptes snabbt till Playstation-Pungen

Ger dig två extra knappar och en OLED-skärm - på baksidan av kontrollen.

#dualshock-5, #playstation-4


Medlem

Balls!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Haters gon hate!

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HallonTreo:

Haters gon hate!

Haters gonad hate.


signatur
Medlem

Can. Not. Unsee,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av TaktiskT:

Can. Not. Unsee,

Sorry (not sorry)!


signatur
Medlem

Med tanke på all hästpungfokus i RDR2 så är jag inte ett dugg förvånad...

Medlem

ser inte ut som det men suck folk är då gnälliga

Medlem

En riktigt ball handkontroll


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Frågan är ju vad i hela fridens namn man ska använda den till? Binda om L1 till baksidan? Nej tack.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Det blir nog ett köp i brist på något liknande Xboxens Elite Controller från Sony själva, ingen av de licenserade till PS4 har lockat mig så detta verkar vara ett billigt och smidigt alternativ.

Medlem

Tusan! Köpte denna i Lördags just för extra knappar
https://www.webhallen.com/se/product/297889-Nacon-Revolution-...
1200 onödiga riksdaler.

jbx
Medlem
Skrivet av Snoop0:

Tusan! Köpte denna i Lördags just för extra knappar
https://www.webhallen.com/se/product/297889-Nacon-Revolution-...
1200 onödiga riksdaler.

Du känner så eftersom den du köpte saknar pung, det går över.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Haha, vad ska detta vara bra för egentligen?
Varför skulle jag vilja binda om knapparna till baksidan av kontrollen?

Medlem

Bästa tillbehöret till en grym handkontroll, pungt slut. Nu behöver man alltså bara punga ut ett par extra kulor för att få en Elite version.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ser väldigt klumpigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

Jag ser inte att man får några extra knappar, utan att man istället binder om några av de redan existerande knapparna till baksidan istället...........? Eh

Eller var det bara en dålig video som inte visade nyttan med produkten?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det kanske betyder att dualshock 5 kommer att ha knappar på baksidan? 👍🏽😁

Medlem
Skrivet av cyppa:

Haha, vad ska detta vara bra för egentligen?
Varför skulle jag vilja binda om knapparna till baksidan av kontrollen?

Ganska smidigt i spel som Fallout när man plockar upp saker med X, en knapp man måste släppa en av styrspakarna för att nå. Smidigt att en extra knapp på baksidan då. Ett exempel jag använt själv


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

300kr, nja. Nästan en till dosa för de pengarna.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Tusan! Köpte denna i Lördags just för extra knappar
https://www.webhallen.com/se/product/297889-Nacon-Revolution-...
1200 onödiga riksdaler.

Går väl att köra macro på den. Dominera några krakar i valfritt fightingspel! 😎✌


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Den där oled-skärmen måste vara bland de mest bisarra designbesluten jag nånsin sett. En skärm vänd bort från användaren som gör tillbehöret större, tyngre, dyrare och drar mer batteri. Allt det för något man skulle kunna fixa direkt via playstation-GUI't.

Otroligt märkligt.

Medlem
Skrivet av Pogo:

Den där oled-skärmen måste vara bland de mest bisarra designbesluten jag nånsin sett. En skärm vänd bort från användaren

Otroligt märkligt.

Wut?

Du förstår att det inte är meningen att man ska titta på skärmen va? Du programmerar den med presets som du sedan växlar mellan med dubbeltap? Den enda gång du behöver kolla på den är när du programmerar den.

Du tänker att du ska programmera knapparna mitt i match fortnite eller?

Otroligt märklig slutsats...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HallonTreo:

Wut?

Du förstår att det inte är meningen att man ska titta på skärmen va? Du programmerar den med presets som du sedan växlar mellan med dubbeltap? Den enda gång du behöver kolla på den är när du programmerar den.

Du tänker att du ska programmera knapparna mitt i match fortnite eller?

Otroligt märklig slutsats...

Han menar nog precis det han skrev, att konfigurationen lika gärna kan göras i konsolens mjukvara istället för en skärm du aldrig kommer titta på.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Syftade mer på invändandet mot en oled som man inte ser.
Det är inte meningen att man ska se den medan man spelar.

Vad gäller att ställa in på annat sätt. Visst.. man kan säkerligen kunnat ställa in allt på annat sätt. So?

Och nä.. försöker inte fanboya och försvara deras produkter. Det är inget jag är det minsta intresserad av då jag ändå kör med handkontroll från annan tillverkare. Just nu nacon.

Jag tycker bara det är onödigt att gnälla för gnällandets skull

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HallonTreo:

@Carl Johansson-Sundelius:

Syftade mer på invändandet mot en oled som man inte ser.
Det är inte meningen att man ska se den medan man spelar.

Vad gäller att ställa in på annat sätt. Visst.. man kan säkerligen kunnat ställa in allt på annat sätt. So?

Och nä.. försöker inte fanboya och försvara deras produkter. Det är inget jag är det minsta intresserad av då jag ändå kör med handkontroll från annan tillverkare. Just nu nacon.

Jag tycker bara det är onödigt att gnälla för gnällandets skull

Håller med föregående talare om att en OLED-skärm känns som ett märkligt designval, med just motiveringen att man inte kommer att se den 99 procent av tiden. Många välkomnar nog scuf-stilen med knapar på undersidan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Håller med föregående talare om att en OLED-skärm känns som ett märkligt designval, med just motiveringen att man inte kommer att se den 99 procent av tiden. Många välkomnar nog scuf-stilen med knapar på undersidan.

Oh well... Ser inte problemet alls. Men vi är ju alla olika

Medlem

Kan bara säga att den kom flera år för sent. För mig iaf. Jag ser ingen anledning att köpa tillbehör till ps4an nu. Nästa år är ps4ans sista riktiga år för mig. Nästa år kommer jag börja peppa för ps5an och avvecklar ps4an. Inte direkt länge att köpa uppgraderingar då.

Medlem

Ta bort den där f*rbannade skärmen så kan jag köpa för att testa.

Tycker att det vanliga lyset är irriterande nog att jag fick tejpa över lampan.

12
Skriv svar