Måste ha-spelen för VR

Medlem

Jag har spelat Boneworks sen i tisdags, första spelet i VR jag verkligen fastnat för. Det är i min mening riktigt, riktigt bra. Oftast blir VR korta sessioner för mig då jag inte spelar mer än 30-60 minuter max. Boneworks är lite så att jag sätter på mig headsetet och sen är jag borta i 3-4h.

Fysik biten i spelet fungerar extremt bra, vapnen är coola och man känner sig som en riktigt bad ass när man knäpper i snubbe med en AR, får slut på skott, och släpper vapnet med ena handen för att dra sin pistol o knäppa honom. Att köra stående är nästan nödvändigt för att få ut det bästa av det dock.

Det finns en storymode, jag är 10 timmar in i den men tror dock snart den är slut. Inte super mycket STORY i den men det är linjära och bra missions så det är inte bara freeform leka med fysik (även om det finns med).

TL;DR Boneworks är det bästa VR spelet jag har spelat och lätt värt 26 euro eller vad de tar för det på steam.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Pallar du yrseln så är Dirt Rally 1 o 2 klockrena om du tycker om racing. Speciellt om du har tillgång till ratt osv. Lite lättare är ju Project Cars. Grym support för VR och att köra Nordschleife
är episkt.

Problemet i Dirt Rally är när man hoppar med bilen. Det blir rätt stark "berg o dal bana"-effekt när man gör det.

kom hit för o skriva just detta!
Dirt Rally är helt fantastiskt, speciellt med ratt o pedaler!
Project Cars 2 likaså, oerhörd inlevelse!

Sen är Elite Dangerous givet, den bästa implementeringen av VR jag upplevt, helt klockrent!

Ha så skoj!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Superhot VR, som många redan har nämnt

OrbusVR - MMORPG i VR

RecRoom - Gillar små spelen (typ paintball, laserdome etc)

Job Simulator / Vacation Simulator - Ett spel som jag låter dottern hålla på med, men hon tycker det är riktigt kul

Panoptic - En spelare kör VR, en spelare sitter vid tangentbordet och kör. Den i VR ska leta upp den andra spelare. Riktigt kul.

Smashbox Arena - Jag är sjukt dålig på det dock

PokerStar VR - Rätt skönt om man bara vill sitta och slappa lite.

Arizona Sunshine - Zombies..

Boneworks - Riktigt kul, måste bara försöka få bort VR sjukan när jag kör detta

Medlem

Jag måste tillägga
Minecraft!
Det är spelet jag absolut spenderat mest tid i. Otroligt härlig känsla!

Tycker också windlands ger någon upprymd frihetskänsla som jag inte upplevt i spel tidigare

Sedan är allt google earth VR absolut värt att dra hem då det är gratis.
(Tips: flyg upp och ställ dig på någon skyskrapa i NY och blicka ut)
När man står på marknivå/kontakt med byggnad skalas världen i normal skala.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Idiot var det rätta ordet. Sånt kan bli traumatiskt för många.

Samma här, helt såld. VR är absolut framtiden. Hade svårt att acceptera det innan. Testade också The Lab (bågskyttsgrejen) och störtälskade det. Har sedan dess alltid velat ha VR men alltid haft dåligt med utrymme, tyvärr.

Bågskytte i The Lab är väldigt beroendeframkallande. Finns det nå liknande annat sånt spel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förvånad att ingen nämnt Sairento (https://store.steampowered.com/app/555880/Sairento_VR/).

Det är definitivt inget för den knäsvage/åksjuka då det verkligen är 100% action konstant, och man behöver lite yta för att kunna spela obehindrat.
Man får leva ut sina ninja drömmar med wall-runs, slow mo, kast-stjärnor, skjutvapen och man känner sig riktigt bad-ass när man får ett bra flyt på det hela.

Men som sagt, en del av mina vänner som testat har blivit åksjuka/snurriga direkt och det är definitivt en upplevelse i sig bara att hoppa högt upp och sen landa. Det rycker till i knäna och kittlar i magen till en början.

Medlem

Boneworks är riktigt coolt, en hel del grejor som känns nya och fräscha.

The Gallery - Call of the starseed är lite lugnare och även det väldigt välgjort.

Pistol Whip har jag inte provat själv än men är nästa spel på min egen VR-attköpa-lista. Ska vara riktigt bra.

Annars har många bra tips varit uppe redan.

Var försiktig med Adrift - det enda spelet som gjort mig illamående hittills. Aldrig mer

Medlem

Konstigt att fler inte nämnt Pistol Whip, det är nästan det enda jag kört de senaste två veckorna, nästan lika beroendeframkallande som Beat Saber, som ju också fått lite ny content med 360-graders banor som släpptes härom dagen! (Men dessa två funkar nog inte så bra på ytan som OP har tillgänglig)

A Fishermans Tale: Enkel story, men med en hel del häftiga koncept kring rekursiva världar!
Rymdsimulator: Elite Dangerous, dock bör man lära sig kontrollerna i platt läge först. (No Mans Sky har också fått riktigt bra recensioner för VR-läget, men inte testat själv)
Om man gillar Rick & Morty-humor och liknande barnsligt snusk: Trover Saves the Universe och Rick and Morty: Virtual Rick-ality

Medlem

Spelen är såklart skoj, men bigscreen är värt att skaffa vr för.
Har du dessutom kompisar som också har vr kan ni chilla i en "egen" biosalong, kolla på 3d film, snacka och vidare.
Sen lär man ju känna folk också, joina deras rum där dom kollar på film, men stay away från 18+ rummen, om du inte vill sitta bredvid någon i vr som tar på sig själv.

Medlem

Min lista att rekommendera
Beat saber
Boneworks
Gorn
Budeget Cuts
Pavlov
Thumper
Tetris effect.
Arizona Sunshine

Medlem

Work simulator


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Boneworks är riktigt coolt, en hel del grejor som känns nya och fräscha.

The Gallery - Call of the starseed är lite lugnare och även det väldigt välgjort.

Pistol Whip har jag inte provat själv än men är nästa spel på min egen VR-attköpa-lista. Ska vara riktigt bra.

Annars har många bra tips varit uppe redan.

Var försiktig med Adrift - det enda spelet som gjort mig illamående hittills. Aldrig mer

Pistol Whip är grymt. Förvånad att ingen nämnt det ännu.

The Thrill of the fight är kul om man gillar boxning. Man blir riktigt trött utav det dessutom.
Jag gillar Gun Club VR. Richies Plank Experience är kul när man har vänner över som inte provat VR förr.

Medlem

Gorn som redan nämnts är jätteroligt. Sedan har jag en soft spot för Windlands. Inte spelat tvåan dock.

Minecraft är coolt också, främst i form av Vivecraft som är bättre än den officiella vr-versionen.

Medlem

AstroBot, Moss, Blood And Truth, Xing, Ghost Giant, Alone Together, Resident Evil 7


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Onward, Ironwolf, och "Hot dogs horseshoes and handgranades" för lite vapenporr

Medlem

Beat Saber och Pistol Whip spelar jag nästan dagligen.

För några dagar sedan blev Beat Saber uppdaterat till att stödja både 90 och 360 graders banor. Riktigt coolt.

Medlem

Många bra tips här! Finns det någon svensk Discord där VR premieras? Ingen av mina irl-vänner har VR och när jag tänker efter så har jag otroligt svårt att hitta någon som har VR och kan lira med co-op.

Medlem

Alien Isolation MotherVR mod

testa med högt ljud i lurarna

Medlem

För den som gillar skräckspel, The Exorcist Legion VR: https://store.steampowered.com/app/1156250/The_Exorcist_Legio...

J*klar alltså. Jag har konsumerat skräck sen 80-talet men det här är en helt annan nivå. Första spelet där jag var tvungen att ta av mig headset:et fast jag upprepat mumlade för mig själv:
"Det här är bara ett spel, det här är bara ett spel..."

Medlem

* Pistol Whip
* Stormlands
* In Death
* Star Wards serien
* No Mans Sky
* + många fler än jag orkar räkna upp här

Medlem

@Molotov: Ja nästan för många. För ca. ett år sedan kom en hel drös bågskyttespel. Gillar personligen In Death

Testpilot
Skrivet av aakerlind:

Många bra tips här! Finns det någon svensk Discord där VR premieras? Ingen av mina irl-vänner har VR och när jag tänker efter så har jag otroligt svårt att hitta någon som har VR och kan lira med co-op.

Det kanske redan finns annars kan vi kanske fråga FZ om att skapa en sådan kanal på deras Discord?!

Testpilot

Argh! Första blodvitet vid VR!

Körde lite SuperHot VR och min yta är för liten. Knytnäve rakt in i ett pappers-ställ på sambons skrivbord. AAAJEEE!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Argh! Första blodvitet vid VR!

Körde lite SuperHot VR och min yta är för liten. Knytnäve rakt in i ett pappers-ställ på sambons skrivbord. AAAJEEE!

Råkat ut för samma.
Spelet var Gorn, och precis som i trailern till spelet så glömmer man den verkliga världen hehe.
Dammade med högra handen rakt in i ett fönster.
Kontrollen gick i bitar, jag fick lite ont i handen, fönstret höll
Min spelyta är max WMR 3.5*3.5 + lite till skulle gissa 4.5*4.5 men som sagt råkade ändå ut för olycka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det kanske redan finns annars kan vi kanske fråga FZ om att skapa en sådan kanal på deras Discord?!

Har försökt hitta något svenskt men inte funnit något ännu

Medlem
Skrivet av A1200G:

För den som gillar skräckspel, The Exorcist Legion VR: https://store.steampowered.com/app/1156250/The_Exorcist_Legio...

J*klar alltså. Jag har konsumerat skräck sen 80-talet men det här är en helt annan nivå. Första spelet där jag var tvungen att ta av mig headset:et fast jag upprepat mumlade för mig själv:
"Det här är bara ett spel, det här är bara ett spel..."

Har haft mina ögon på detta men inte införskattat än. Det låter helt klart som det är värt o köpa


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar