Testa prototypen för den eventuella remaken av Gothic

Robot
Testa prototypen för den eventuella remaken av Gothic

Men bara om du redan äger något av Piranha Bytes-spelen på Steam.

#Gothic, #THQ-Nordic, #nyhetstips


Medlem

Jag äger Gothic på steam, men vart besviken av att jag kunde bara köra det på tyska. Jag tror en del av det var att jag fick det som en gåva av en tysk med deras egna versioner på steam eller så finns det bara ettan på tyska

Jag tycker inte det finns något extraordinärt med "Gothic"-spelen. De är generiska fantasyspel utan något större nedslag i spelhistorien.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker inte det finns något extraordinärt med "Gothic"-spelen. De är generiska fantasyspel utan något större nedslag i spelhistorien.

Första Gothic var oerhört bra när det kom, det som speciellt imponerade mig var att alla NPCs rörde på sig och gjorde saker, kändes väldigt levande jämfört med andra liknande spel som Morrowind där NPCs bara står stilla 24/7 och aldrig sover.

Andra Gothic ses väl av dom flesta som det bästa Gothic-spelet som det är egentligen mer av samma. Trean hade en hel del brister och fyran ska man undvika.

I alla fall så provade jag denna nyversion av Gothic i morse, men det blev inte speciellt långvarigt. Min gamla dator visade sig vara alldeles för klen.

Medlem

Jag gillar Ghotic's värld, tyvärr göra Piranha extremt buggiga spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Grymt! Jag räknar Gothic till ett av historiens bästa CRPG.

Uppföljarna blev inte alls lika bra, jag tycker Gothic 2 var mycket bra men resten var ärligt talat bara ren skit. Arcania (Gothic 4) är något av det värsta som någonsin har släppts i genren.

Gothic 3 är spelbart numera men det tog åratal av patchande för att komma dit och även om det fungerar så är det i grunden ett väldigt dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Grymt! Jag räknar Gothic till ett av historiens bästa CRPG.

Uppföljarna blev inte alls lika bra, jag tycker Gothic 2 var mycket bra men resten var ärligt talat bara ren skit. Arcania (Gothic 4) är något av det värsta som någonsin har släppts i genren.

Gothic 3 är spelbart numera men det tog åratal av patchande för att komma dit och även om det fungerar så är det i grunden ett väldigt dåligt spel.

Själv tycker jag Gothic 3 var det bästa i serien. Så oerhört bra, spelade genom 4 ggr, upptäckte något nytt varje gång, och jag tyckte jag var noggrann. Tack o lov buggfritt för mig förutom minnesläckan som pajade savefiler. Det fixades dock ganska fort.

Jag är så GRYMT pepp för detta, spelade genom teasern och älskade varje minut. Vill VERKLIGEN ha en remake på detta! Gärna hela serien.

@Ahris , jag kan glatt meddela att Gothic 4 inte existerar officiellt längre, när Phirana Bytes fick tillbaka licensen så gjorde de Arcania non-canon. Tack o lov för det, fuck Arcania. Enda "Gothic"spelet jag inte spelade klart, de andra varvade jag 3+ ggr. Till och med köpt 3an 3 ggr


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker inte det finns något extraordinärt med "Gothic"-spelen. De är generiska fantasyspel utan något större nedslag i spelhistorien.

Känner samma sak, men har märkt att många inte tycker likadant.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Första Gothic var oerhört bra när det kom, det som speciellt imponerade mig var att alla NPCs rörde på sig och gjorde saker, kändes väldigt levande jämfört med andra liknande spel som Morrowind där NPCs bara står stilla 24/7 och aldrig sover.
...

Helt enig! Gothic spelen hade alltid en levande värld där folk hade jobb, dygnsrytm etc. Spelaren var inte heller en superhjälte precis utan fick jobba sig fram till någon form av kompetens genom att lära sig yrken och hantverk av de boende i världen.

Medlem

Äger Gothic 3 (Complete Edition) till Steam men har aldrig installerat spelet. Har ni nå tips till mig som aldrig lirat det eller nåt annat Gothic spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Elex var bättre än Gothic så jag hoppas på ett Elex 2


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker inte det finns något extraordinärt med "Gothic"-spelen. De är generiska fantasyspel utan något större nedslag i spelhistorien.

Jag tycker att de blev mer och mer generiska med varje release men det första spelet i serien är fortfarande helt unikt, Jag kan absolut förstå om man inte tycker om det eftersom det var väldigt okonventionellt på sin tid men väljer du att kalla det generiskt kan jag nog inte tro att du har spelat det. Extraordinära har de aldrig varit, deras storhet låg ju i att de var ganska nedtonade och 'low fantasy' med fokus på interaktion mellan karaktärerna.

Du känner ju dock uppenbarligen till spelserien och det betyder ju att de har gjort ett tillräckligt stort nedslag i historien.

Medlem

Early Access kan ju slänga sig i väggen. Nu kör vi pre-pre-production! Med det sagt så har jag aldrig lirat något ur serien och om man missade THE big woop första gången så är jag inte säker på om det finns nått att hämta för oss oinvigda denna gången heller.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Uppföljarna blev inte alls lika bra, jag tycker Gothic 2 var mycket bra men resten var ärligt talat bara ren skit. Arcania (Gothic 4) är något av det värsta som någonsin har släppts i genren.

Det är dåligt, men likväl ljusår ifrån hur dålig Might and Magic IX är!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gothic 2 var en fantastiskt spel när det kom. Gärna mer av samma vara. Tycker inte Risen eller Elex ens är i närheten.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har aldrig spelat något av Gothic-spelen (demot till det första fick min dåvarande dator att stånka och stöna redan i menyn). Vill emellertid minnas att recensionerna i PC Gamer var lysande. Mörkt och rått till skillnad från annan samtida fantasy. Stämmer det? I sådana fall är jag mer än villig att pröva en remake.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är dåligt, men likväl ljusår ifrån hur dålig Might and Magic IX är!

MMIX är bara dåligt för att det är buggigt, det är riktigt nice om man kan leva sig förbi detta. Det finns patchar som skall fixa lite, men ja...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

@Ahris: Många good points

Jag talar självfallet bara för egen del, jag fastande aldrig för dem trots att jag har spelat dem (?) Märklig kanske, men säg mig den människa som är lätt att förstå sig på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:

MMIX är bara dåligt för att det är buggigt, det är riktigt nice om man kan leva sig förbi detta. Det finns patchar som skall fixa lite, men ja...

Om man kollar på de brilljanta föregångarna så anser jag att MM IX är fruktansvärt dåligt. Jag har gett den många chanser.

Might and Magic X därimot räddade upp allt - den gillar jag starkt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Äger Gothic 3 (Complete Edition) till Steam men har aldrig installerat spelet. Har ni nå tips till mig som aldrig lirat det eller nåt annat Gothic spel.

Spela det!!

  • Djur är apfarliga överlag, speciellt vildsvin (du kan inte blockera djurattacker) så använd pilbåge.

  • Lär dig pick lock tidigt (du använder en lockpick/kista, minst). NPC'erna har dock ett sjätte sinne och kan ana när något är stulet, även om ingen såg dig. Så var försiktig.

  • Stray off the path - det finns jättemycket att upptäcka, men än en gång: var försiktig, speciellt med vildsvin.

  • Spelet är väldigt oförlåtande, du kommer dö väldigt mycket.

  • Det finns inga klasser, utan bara spec och ja, du kan vara allt samtidigt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om man kollar på de brilljanta föregångarna så anser jag att MM IX är fruktansvärt dåligt. Jag har gett den många chanser.

Might and Magic X därimot räddade upp allt - den gillar jag starkt!

Haha, kul Jag tycker att MMIX är mycket bättre än X, fast så klart sämre än dom andra då menar jag 6/7/8 =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar