Ori and the Will of the Wisps försenas och får ny trailer

Robot
Ori and the Will of the Wisps försenas och får ny trailer

Uppföljaren är precis lika färgglad och drömsk som sin föregångare.

#Moon-studios, #Ori-and-the-will-of-the-wisps


Medlem

Tredje gången gillt då. Får hoppas det inte blir uppskjutet igen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Undrar om de kommer ha ett lika sorgligt inslag som introt i originalet hade. Lejongkungens snyftscen kan ju slänga sig i väggen. Min dåvarande flickvän grinande sig till sömns efter att vi tittat på den tillsammans en kväll strax innan vi skulle sova.

Introt är typ 10min långt:
https://www.youtube.com/watch?v=OazXfjknP2E&t=


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Releasehästryttare

Spelet har fått steamsida också om ni vill in och wishlista:

https://store.steampowered.com/app/1057090/Ori_and_the_Will_o...

NuZ
Testpilot

Synd att de e MS exclusivt. Skulle vara nice o spela det på switchen. Men kommer väl direkt till gamepass också va? Så får spela där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kommer antagligen släppas till Switch, det vore fantastiskt.

ELF
Medlem

Första spelet var riktigt mysigt och lagom trixigt. Blir definitivt ett köp. Tråkigt bara att GoG inte står med. Men det kommer väl förr eller senare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Första spelet var oerhört vackert och mysigt. Tyvärr föll det på striderna som känns oprecisa och ej stimulerande, samt en del överdrivna trial and error sekvenser. Ett spel som endast tappar av sin påklistrade svårighetsgrad.

Uppföljaren verkar råda bot på en del av detta, ska bli spännande att se slutresultatet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Första spelet var oerhört vackert och mysigt. Tyvärr föll det på striderna som känns oprecisa och ej stimulerande, samt en del överdrivna trial and error sekvenser. Ett spel som endast tappar av sin påklistrade svårighetsgrad.

Uppföljaren verkar råda bot på en del av detta, ska bli spännande att se slutresultatet.

Finns uppenbarligen två helt olika sätt att se på detta!

Det var LÄNGESEN jag blev så förbannat jävla glad som när jag klarade "Escaped the Ginso Tree". Jag normalt sätt brukar inte klara av denna typ av spel men detta var jag bara tvungen att köra klart!

Jag tycker det är skittrist att en studio ÅTERIGEN dummar ner ett spel för att den stora massan dör lite för många gånger och ger upp!

Det befintliga sättet ger ju BETYDLIGT större belöning när man faktiskt klarar av det!

Medlem
Skrivet av trifix:

Finns uppenbarligen två helt olika sätt att se på detta!

Det var LÄNGESEN jag blev så förbannat jävla glad som när jag klarade "Escaped the Ginso Tree". Jag normalt sätt brukar inte klara av denna typ av spel men detta var jag bara tvungen att köra klart!

Jag tycker det är skittrist att en studio ÅTERIGEN dummar ner ett spel för att den stora massan dör lite för många gånger och ger upp!

Det befintliga sättet ger ju BETYDLIGT större belöning när man faktiskt klarar av det!

Det har jag stor respekt för. Jag kan absolut acceptera att Ori och dess uppföljare inte är spel för mig, jag vill inte missunna någon annan glädje.

Tror dock inte att förändringarna i uppföljaren kommer att dumma ner upplevelse, snarare förädla den. Man kan uppleva precis det du beskriver fast utan onödig frustration. Detta tror jag att du kommer att uppskatta, frågan är om det räcker för mig. Helt ok om jag inte blir nöjd, då kan jag lägga min tid på annat. Finns ju en hel del alternativ


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@trifix: Har snackat med Thomas Mahler, grundare av Moon Studios och allt jag kan säga är att du inte kommer behöva vara orolig. : )

Det ser otroligt välgjort ut, precis som föregångaren.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar