Finns det nåt värde i spelkartonger typ WoW?

Medlem
Finns det nåt värde i spelkartonger typ WoW?

Jag har WoW-kartonger upp till Cataclysm plus Diablo 3, GTA IV. Sedan ett gäng original dvd-fodral med diverse spel typ D2, Warcraft, GTA IV, Just Cause 3 m.fl.

Är totalt osentimental av mig och har nu tröttnat på att de ligger och skräpar.

Finns det nån som har koll på om det finns någon marknad för dessa förpackningar? Typ bortskänkes till nåt konstprojekt eller pappersflygplanstävling eller dylikt?

Cd-nycklar tas givetvis bort.
Annars eldar jag upp dom inom kort.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Ok, jag tänder brasan!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Distordera:

Ok, jag tänder brasan!

Klart det finns värde, om man frågar på rätt ställe.

Rip fina boxar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kör på bara.
Du bränner småpengar.

De flesta spelkartonger är rätt enkla att få tag på, så de är inte heller värda särskilt mycket, säg gratis till 20-30 kr eller i värsta fall 100 kr i symbolisk summa.

Undantagen som överstiger 100 kr är kartonger till:
1. ovanliga och eftertraktade spel, och
2. om de är i mycket fint skick eller helt oöppnade

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Klart det finns värde, om man frågar på rätt ställe.

Rip fina boxar.

Skrivet av Nichegamer:

Kör på bara.
Du bränner småpengar.

De flesta spelkartonger är rätt enkla att få tag på, så de är inte heller värda särskilt mycket, säg gratis till 20-30 kr eller i värsta fall 100 kr i symbolisk summa.

Undantagen som överstiger 100 kr är kartonger till:
1. ovanliga och eftertraktade spel, och
2. om de är i mycket fint skick eller helt oöppnade

Gratis var det jag hade i åtanke.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Hittade en Heroes 3 Shadow of Death obruten förpackning på ebay. Låg ute för 2000kr

Medlem

PC big box (oftast förstautgåvan) hade sin tid på 00-talet, då var det väldigt populärt. Mycket av intresset har avtagit och jag gissar på att många av titlarna har blivit tillgängliga på digitalt vis, ofta superba och patchade till moderna system, vilket skivorna från 90-talet inte är.

Medlem

Är det CE lådor så kan du absolut få en slant för dom.

Medlem

Har Daikatana i bigbox, det får man kanske iofs betala folk för att köpa av en.

Av dom få jag valt att spara så är så klart Sim City 2000, då det kom och fortfarande, en av dom snyggaste boxarna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag har WoW-kartonger upp till Cataclysm plus Diablo 3, GTA IV. Sedan ett gäng original dvd-fodral med diverse spel typ D2, Warcraft, GTA IV, Just Cause 3 m.fl.

Är totalt osentimental av mig och har nu tröttnat på att de ligger och skräpar.

Finns det nån som har koll på om det finns någon marknad för dessa förpackningar? Typ bortskänkes till nåt konstprojekt eller pappersflygplanstävling eller dylikt?

Cd-nycklar tas givetvis bort.
Annars eldar jag upp dom inom kort.

Kolla på Tradera för att få en uppfattning. DVD fodralen är det inte mycket värde i, men boxar finns det lite pengar i. Har du platsen så spara dom i 10 år så kommer värdet att stiga. Generellt så börjar spel bli lite mer värda när det är minst 15 år gamla - dock så är inte CD/DVD skivor lika mycket värda gentemot kasetter.

Men släng dom inte, skänk dom istället till någon second-hand butik eller lägg upp auktion på Tradera för 1 kr eller på en Facebook grupp, exvis Vilda Västern.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Vet att många av de gamla Amiga 500 spellådorna jag äger har ett värde på nästan 300kr styck. Allt handlar om efterfråga, ålder och deras skick.

Medlem

Det finns så klart inget större värde i DVD- och Bluray-fodral. Snackar du om gamla bigbox-förpackningar eller Collector's Edition så kan det dock absolut finnas värde. Att slänga eller förstöra bigbox-förpackningar är en synd!

Medlem

Jag tycker det kan vara lite fånigt att spendera så mycket pengar...

Skrivet av Kyrre:

Hittade en Heroes 3 Shadow of Death obruten förpackning på ebay. Låg ute för 2000kr

Fortress Theme intensfying...

Medlem

Det är det fina med att vara brädspelare! Då har man massor fina spelkartonger

Kastade också mina gamla boxar när det blev standard att köpa spelkod. Lite synd är det självfallet, men vad göra när man har platsbrist?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enda jag har kvar sedan jag sålde av det mesta, är en CE av Oblivion till PC där myntet fortfarande är inplastat Ska försöka hitta en köpare där med i sinom tid, men nu är det julstress istället. Har en nästan komplett Burning Crusade CE med, tror det enda som fattas är Making of DVDn, men den ska ligga i källaren tror jag. Lite roligt med sina smått (ganska iaf) gamla spel ^^


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Har bara kvar quake 3 arena samt forsaken, ångrar lite att jag kastade turok, descent, heretic och magesslayer.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Quake 1, Baldurs Gate, FF7 (pc), MDK vet jag iaf ligger i fint skick på vinden 🙂

Medlem

Alduin statyn från skyrim CE har ganska högt värde fortfarande.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har Age of Conan och Warhammer Online i samlarboxar. Stora, fina saker. Värda något, måntro?


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har sanslöst mycket "lådor" och även andra format (kassetter, disketter, cartridge, dvd-case) original. En del CE men det är inte dom jag är mest stolt över. Har en del D&D original som jag älskar.
Överväger att ta bilder på rubbet (just because).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har Age of Conan och Warhammer Online i samlarboxar. Stora, fina saker. Värda något, måntro?

Lite synd att Warhammer Online försvann.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

psykiskt värde kanske jag har inte sparat en enda kartong, eller skiva för den delen. inte använt skivor öht sen usb kom


signatur

//monster

ELF
Medlem

Som sagt. Det är ren hädelse att slänga spelkartonger. De kommer förr eller senare att ha ett ganska så högt monetärt värde. Funderar man på att slänge så är det bättre att istället skänka. Finns några spel jag skulle vilja ha, varavt ett som jag sållt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Klart det finns värde.

På tex orginal Warcraft och Diablo går det att få en hacka. Allt handlar om tillgång och efterfrågan som med allt, kolla tradera.

Medlem

Har en komplett CE av Wrath of the Lich King, öppnad såklart. Den verkar vara värd lite iaf. :).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av bloodshed:

Har en komplett CE av Wrath of the Lich King, öppnad såklart. Den verkar vara värd lite iaf. :).

Den har jag med (dock öppnad, men i mint condition).
Har även CE av Diablo 3, D3:Reaper Of Souls, Tinbox (med t-shirt) av Halflife 2, Bards Tale, Divinity Original Sin 2, Elderscrolls Online, Wastelands 2 (signerad av hela teamet), Combat Mission: Normandy, Anno 2070.
Allt i Mint condition och kompletta. Ett par oöppnade av dom.

Vad det gäller "vanliga" spel i stora lådor är där väl runt 400 kompletta med rubbet. En del har plast kvar runt sig. Allt i topskick.. sen tror jag där är kanske ~1000 i "dvd fodral"..runt 500 i "cd fodral"..och sen kommer alla "udda" format som jag inte riktigt har räknat.

Söker dock fler lådvarianter. Fattas en del D&D som jag vill ha.

Edit: Just nu letar jag mest efter rollspel-Originalspel (helst i finfina lådor) från Amiga/Pc/C64/Atari.

Edit: Glömde ju att jag har World Of Warcraft: Wrath Of Lichking collectors edition med. Mint condition och komplett.
Edit2: Finns det något sätt att se om koderna är använda? Kommer inte ihåg om jag någonsin aktiverat WoW:WoLK.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om du råkar ha en sån här box som fortfarande är oöppnad och har fungerande CD-nyckel så är det bara att säga grattis, den är värd över 4000 dollar, medan en öppnad och begagnad box är värd runt 1000 dollar:

World of Warcraft Collector's Edition (2004)

Ovanstående box samt många fler går att läsa om här: Most valuable PC games

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite synd att Warhammer Online försvann.

Det lever i högsta grad heter Return of Reckoning nu.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Det lever i högsta grad heter Return of Reckoning nu.

Det visste jag dock inte - men då jag hade 2 konto med massa kickass chars pallar jag nog inte börja om

Edit: Såg inte direkt ut att vara många som spelar det dock..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar