The Outer Worlds dödligaste fiende? Stegar i kombination med dialoger

Robot
The Outer Worlds dödligaste fiende? Stegar i kombination med dialoger

Lyckligtvis har utvecklarna oskadliggjort hotet i den nya 1.2-patchen.

#Obsidian-entertainment, #The-outer-worlds, #buggar


Medlem

Haha riktigt ball.
Lär ha varit ett helvete att felsöka.

Medlem

Detta spelet pratas det inte mycket om längre.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Detta spelet pratas det inte mycket om längre.

Nej, mottagandet blev ganska ljummet och sedan var det ju EPIC exklusivt. Jag får ta mig en titt när det väl landar på Steam, jag brukar uppskatta Obsidian och vid det laget har de säkert städat bort de flesta buggarna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nej, mottagandet blev ganska ljummet och sedan var det ju EPIC exklusivt. Jag får ta mig en titt när det väl landar på Steam, jag brukar uppskatta Obsidian och vid det laget har de säkert städat bort de flesta buggarna.

Finns på game pass också, Windows store / Xbox PC beta, kostar 10kr första månaden och sen 49kr i månaden tills de går ur betan.

Testade spelet där och håller med att spelet är sådär. Mycket var bara hype i mina ögon, visst bra skrivna karaktärer, intressant spelvärld och lore. Men gameplay var stelt, speciellt allt skjutande, fienderna kändes som spoonges, och var inte mycket variation mellan fienderna heller. Vapnen hittade man hela tiden nya med högre stats och level, vilket gör att vapnet du använde för en liten stund sen blir ganska "värdelös" snabbt. Personligen tycker jag att man aldrig får chansen att fastna för ett favorit vapen utan blir sån fokus på siffrorna i stället. Spelvärlden är vacker men känns så död och "steril", jag fick inte känslan att vilja utforska något. Tappade intresset ganska fort.

Väldigt tråkigt för har varit ute efter ett "Fallout/Skyrim" liknade spel.

NuZ
Testpilot

Ett av årets bästa spel!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns på game pass också, Windows store / Xbox PC beta, kostar 10kr första månaden och sen 49kr i månaden tills de går ur betan.

Testade spelet där och håller med att spelet är sådär. Mycket var bara hype i mina ögon, visst bra skriva karaktärer, intressant spelvärld och lore. Men gameplay var stelt, speciellt allt skjutande, fienderna kändes som spoonges, och var inte mycket variation mellan fienderna heller. Vapnen hittade man hela tiden nya med högre stats och level, vilket gör att vapnen du använde för en liten stund sen blir ganska "värdelös" snabbt. Personligen tycker jag att man aldrig får chansen att fastna för ett favorit vapen utan blir sån fokus på sifforna i stället. Spelvärlden är vacker men känns så död och "steril", jag fick inte känslan att vilja utforska något. Tappade intresset ganska fort.

Väldigt tråkigt för har varit ute efter ett "Fallout/Skyrim" liknade spel.

Min dotter ville ha ett gammalt spel jag bara kunde hitta digitalt på Windows store. Aldrig har jag behövt anstränga mig så till den milda grad för att få spendera mina pengar. Och aldrig har jag blivit så frustrerad och arg över hur dåligt en butik fungerar. Hade det inte varit för min dotters skull hade jag aldrig tragglat mig igenom den olidliga processen. Må hända är det bättre idag än för några år sen, men vad f-n Microsoft?

Ett av årets absolut bästa spel får mer! Skitbra nyheter!

The Outer Worlds Sålde fantastiskt bra, älskas av så många och nu bekräftar dem att vi får mer.
Den enda farhågan som finns kvar är ju om uppföljaren blir Microsoft exklusiv och lämnar PS spelare utan någonting.

Fantastiska karaktärer i en intressant men fruktansvärd värld, precis sådär fallout som utlovades. Solid gunplay, skön atmosfär och humor räddade denna fruktansvärda höst.
Obsidian fortsätter att leverera där andra ger upp och blir live-service blodsugare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns på game pass också, Windows store / Xbox PC beta, kostar 10kr första månaden och sen 49kr i månaden tills de går ur betan.

Testade spelet där och håller med att spelet är sådär. Mycket var bara hype i mina ögon, visst bra skriva karaktärer, intressant spelvärld och lore. Men gameplay var stelt, speciellt allt skjutande, fienderna kändes som spoonges, och var inte mycket variation mellan fienderna heller. Vapnen hittade man hela tiden nya med högre stats och level, vilket gör att vapnen du använde för en liten stund sen blir ganska "värdelös" snabbt. Personligen tycker jag att man aldrig får chansen att fastna för ett favorit vapen utan blir sån fokus på sifforna i stället. Spelvärlden är vacker men känns så död och "steril", jag fick inte känslan att vilja utforska något. Tappade intresset ganska fort.

Väldigt tråkigt för har varit ute efter ett "Fallout/Skyrim" liknade spel.

Körde det också via game pass på PC och tyckte med att det var ett högst ljummet spel.
2/5 i betyg, men så är jag inte heller så förtjust i spel med så mycket dialgoval.

Medlem

@Korvspad: Skulle också lägga mig runt 2-3/5. Har inte personligen något i mot dialogvalen, var skönt att ha en del av välja mellan. Vilket jag tycker ett rpg spel ska ha. Och det var bra dialoger. Kan bara inte släppa det där som jag nämnde innan. kändes så tråkigt när alla uppdrag var att ta sig från A till B, men personligen kände aldrig det där suget att avvika helt plötsligt för man upptäckt något häftigt i närheten. Avinstallerade efter jag tagit mig till andra eller tredje planeten och det gav inget nytt från första planeten. Kanske man har blivit bra bortskämd med Fallout fyras vapenkänsla och utforskarmöjligheterna man har på kartan och loremässigt. Och med Skyrims magiska värld och platser. Där faller spelen istället platt när det kommer till många av karaktärerna och dialogerna, och upprepande grottor hehe. Men i helhet i mina ögon två mycket roligare spel som jag kan återkomma till flera gånger om året, bara för att hitta något nytt att utforska som jag missat innan.

Dock tycker jag om man kan bortse från spelet stelhet, men har intresse för karaktärerna och deras backstories och världens lore (vem vill inte ge fingret åt stora vinstdrivande företag som sätter vinst/pengar/makt före människors hälsa) så ska man helt klart ge spelet en chans. Och få en egen uppfattning om det är bra eller dåligt, 10kr eller 50kr är ett ganska litet pris att betala. Plus att så många andra spel ingår i game pass som är värda att testa. T.ex rage 2, halo reach, my time at portia, astroneer, my friend pedro och gears 5 om man nu inte gjort det.

@Jaasii: På vilket sätt har du haft problem?
Hade inga problem själv när jag skaffade det. Dock använde jag Xbox PC (beta) programmet på datorn. Och inte t.ex windows butiken. Det var lite dum GUI design dock, eftersom game pass fliken i programmet tog mig bara till premium/game pass information fönster, så jag trodde att mitt gampass inte var aktiverat eller betalningen inte gick igenom. Tog en liten stund innan jag insåg man måste klicka på Store fliken och där finns alla spel, även spelen man får med game pass.

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns på game pass också, Windows store / Xbox PC beta, kostar 10kr första månaden och sen 49kr i månaden tills de går ur betan.

Testade spelet där och håller med att spelet är sådär. Mycket var bara hype i mina ögon, visst bra skrivna karaktärer, intressant spelvärld och lore. Men gameplay var stelt, speciellt allt skjutande, fienderna kändes som spoonges, och var inte mycket variation mellan fienderna heller. Vapnen hittade man hela tiden nya med högre stats och level, vilket gör att vapnet du använde för en liten stund sen blir ganska "värdelös" snabbt. Personligen tycker jag att man aldrig får chansen att fastna för ett favorit vapen utan blir sån fokus på siffrorna i stället. Spelvärlden är vacker men känns så död och "steril", jag fick inte känslan att vilja utforska något. Tappade intresset ganska fort.

Väldigt tråkigt för har varit ute efter ett "Fallout/Skyrim" liknade spel.

Tack för tipset med Game Pass. Kan ju vara värt 10:- att testa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Många ville lyfta spelet så att det kommer bättre liknande spel i framtiden. Nu när Fallout serien helt tappat fotfästet mm.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tack för tipset med Game Pass. Kan ju vara värt 10:- att testa.

Helt klart!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Många ville lyfta spelet så att det kommer bättre liknande spel i framtiden. Nu när Fallout serien helt tappat fotfästet mm.

Det är en fin ide med en oklar framtid. För man vet ju aldrig om pengarna man kastade in för "idens" skull någonsin kommer generera något bättre spel i framtiden.

Medlem

Spelar det nu, tycker det är bra. 3/5 -typ.
Vore riktigt intressant med ett "The outer worlds 2" med AAA-budget.

Medlem
Skrivet av noyart:

Finns på game pass också, Windows store / Xbox PC beta, kostar 10kr första månaden och sen 49kr i månaden tills de går ur betan.

Testade spelet där och håller med att spelet är sådär. Mycket var bara hype i mina ögon, visst bra skrivna karaktärer, intressant spelvärld och lore. Men gameplay var stelt, speciellt allt skjutande, fienderna kändes som spoonges, och var inte mycket variation mellan fienderna heller. Vapnen hittade man hela tiden nya med högre stats och level, vilket gör att vapnet du använde för en liten stund sen blir ganska "värdelös" snabbt. Personligen tycker jag att man aldrig får chansen att fastna för ett favorit vapen utan blir sån fokus på siffrorna i stället. Spelvärlden är vacker men känns så död och "steril", jag fick inte känslan att vilja utforska något. Tappade intresset ganska fort.

Väldigt tråkigt för har varit ute efter ett "Fallout/Skyrim" liknade spel.

Du sa det väldigt bra! Orkade inte heller fortsätta spela det tyvärr.

Medlem

Kromatisk aberration/chromatic aberration som effekt borde förbjudas och beläggas med spöstraff.

Köper aldrig ett spel där det inte går att stänga av.

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Min dotter ville ha ett gammalt spel jag bara kunde hitta digitalt på Windows store. Aldrig har jag behövt anstränga mig så till den milda grad för att få spendera mina pengar. Och aldrig har jag blivit så frustrerad och arg över hur dåligt en butik fungerar. Hade det inte varit för min dotters skull hade jag aldrig tragglat mig igenom den olidliga processen. Må hända är det bättre idag än för några år sen, men vad f-n Microsoft?

Du kan trösta dig med att det inte har blivit bättre. Jag har fan aldrig sett en så usel butik eller gränssnitt. Börjar fundera på om det ens är värt 10:- för att behöva stå ute med möget.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar