Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt!

Medlem

Någon som vet om den kommer köra xbox one spel utan emulering? Skulle bli grymt om dom spel som har problem med fps på xbox one x helt plötsligt kan utnyttja dubbla kraften av den nya xboxen. Tacksam för svar

Moderator | Testpilot
Skrivet av Konstig Inombords:

Det är bättre än att göra som Sony.
Ger sin nya konsol bara en ny siffra.
Gilla namnet. Dem vågar anstränga sig gällande namnet.

En ny siffra är ju dock lättare att förstå. Femte generationens Playstation.

XBOX, Xbox 360, Xbox One, Xbox Series X. Det är ju bedrövligt. Vad vill de få sagt liksom?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser ut som en Luftrenare...

Farornas Konung

Fan va nice den är. Bra att bygga på höjd istället för bredd, gillar skarpt!

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

En ny siffra är ju dock lättare att förstå. Femte generationens Playstation.

XBOX, Xbox 360, Xbox One, Xbox Series X. Det är ju bedrövligt. Vad vill de få sagt liksom?

Måste ändå säga att siffror är så generiskt det kan bli. Traditionellt har ju konsoler fått nya namn varje generation (utom då Sony som kör med siffror). Inte så svårt att hålla koll på skillnaden så länge det inte är för likt, så jag förstår lite din poäng i jämförelse mot Xbox. Men jag föredrar nog att konsolerna har ett nytt namn istället för siffra.

NES, Super Nes, Gamecube, Wii, Wii-U (ja den var dålig), Switch.

Sega Master system, Mega Drive, Saturn, Dreamcast

Xbox, Xbox 360, Xbox One

Sen då Playstation med sina nummer.

Men det som kan bli förvirrande nu är ju om de kommer fortsätta köra med halva generationer och massa mellankonsoler. Då är vi inne på samma spår på Apple med sina I-produkter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja jag stör mig också på det så man får hoppas.

Tror den kan ”läggas” ner också med fläkt på sidan då. Riktigt snygg design. Den ser större ut på bilden än vad den är tror jag också. 2 cd skivor på höjd är inte stort

Tror den är mindre också

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

En ny siffra är ju dock lättare att förstå. Femte generationens Playstation.

XBOX, Xbox 360, Xbox One, Xbox Series X. Det är ju bedrövligt. Vad vill de få sagt liksom?

Om nästa Playstation hetter Playstation 6 så låter det väldigt tråkigt.
Väldigt okreativt. Faktiskt. Det dem vill ha sagt är väl. Vi misslyckades med förra Xbox men kan lyckas med denna.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Jag tror inte att det blir ett problem, skulle det bli det så borde dom ta tag i sitt drickande av t-sprit först, det år ett problem

Om skiftet från "Wii" till "WiiU" var ett problem så ser jag inga som helst konstigheter med att "Xbox One X" och "Xbox Series X" skulle vara det. Särskilt inte när man precis börjat med mid-generation konsoler och dessutom delar designspråk med One X.

Medlem

Visst är towern en snygg design och ser fin ut på tv bänken o allt. Grym prestanda som high end PC men microsoft måste komma med feta spel annars leker Sony hem även den här generationen med 3 - 1 i försäljning

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som jag sa ur huvudet. Kom bara på HZD och samurai GoT. Fyll gärna på med nya ip från ps4. Jag är rätt glömsk.

Tja, i år har man bland annat släppt Days Gone, Concrete Genie, Death Stranding och Dreams (early access).

Annars får du titta här vad de släppt: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sony_Interactive_Entert...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om skiftet från "Wii" till "WiiU" var ett problem så ser jag inga som helst konstigheter med att "Xbox One X" och "Xbox Series X" skulle vara det. Särskilt inte när man precis börjat med mid-generation konsoler och dessutom delar designspråk med One X.

Fast hade folk problem med att särskilja wii och wiiu? Vore det inte nästan större risk att dom misstar Xbox One Elite Series 2 med Xbox Series X isådanafall? PS, t-sprit var från min sida onödigt och elakt skrivet, vi gör alla misstag.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Tja, i år har man bland annat släppt Days Gone, Concrete Genie, Death Stranding och Dreams (early access).

Annars får du titta här vad de släppt: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sony_Interactive_Entert...

DS är ju inte ett playstationspel?! Jag spelar det där men bara tidsexclusivt enligt uppgifter. Ja Days gone, de glömde jag. Ja jag tänkte bara på AAA spelen men självklart har de släppts en hel del spel. Dock mest spel på PC i år överlag.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ni bryr er om utseende? Men är inte prestanda bättre. Att den är så stor är bra. Mindre kostnad på allt. Den är inte ful bara otymplig o hög. Ställ den i ett hörn vid subwoofern eller något eller köp ny bänk
xbox kommer utan tvekan slakta ps i prestanda iaf.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johlor:

Måste ändå säga att siffror är så generiskt det kan bli. Traditionellt har ju konsoler fått nya namn varje generation (utom då Sony som kör med siffror). Inte så svårt att hålla koll på skillnaden så länge det inte är för likt, så jag förstår lite din poäng i jämförelse mot Xbox. Men jag föredrar nog att konsolerna har ett nytt namn istället för siffra.

NES, Super Nes, Gamecube, Wii, Wii-U (ja den var dålig), Switch.

Sega Master system, Mega Drive, Saturn, Dreamcast

Xbox, Xbox 360, Xbox One

Sen då Playstation med sina nummer.

Men det som kan bli förvirrande nu är ju om de kommer fortsätta köra med halva generationer och massa mellankonsoler. Då är vi inne på samma spår på Apple med sina I-produkter.

lägg till alla 14 modeller av ps3, eller iaf alla 5 generationer.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_models

jag vill ha playstation 2 80gb, generation3, den med dualshock 3 handkontrollern.

eller så kan vi bara lägga ner att vara löjliga och klaga på namnet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Du har ingen aning om vilka spel Xbox kommer släppa den nya generationen. Halo och Hellblade är de enda utannonserade. Sony har ju inte teasat om något ps5spel. Eller vet du något som ingen annan vet?

Låt mig gissa, Forza också?
MS har ingen vidare gedigen historia av att släppa exklusiva nya Ip:n till sin låda, har man en PC kommer man åt det mesta. Jag vet bara historien sedan 1996 när jag köpte Playstation för min första lön. Sedan dess har man aldrig fått grisen i säcken så att säga, medans jag sett rätt många bli besvikna på MS löften. Att välja PS5 redan nu är faktiskt väldigt lätt om man litar på historien.

Skrivet av Olidion:

Kul att du har inside på Sony Vilka exklusiva spel kommer till PS5? Eftersom de har mer än nya XBOX.
Jag blev nyfiken nu.

Haha, en till?

Kollade nyss GodFall, såg mäktigt ut. Sony har ju många egna studios som faktiskt har fungerande devkits, så listan med med spel kommer växa i stadig takt. Finns ingen anledning att visa allt innan E3. VI kan väl återkomma då och börja räkna på spelen? Om MS har flera Xbox exklusiva utannonserade efter lanseringen 2020 än PS5 så köper jag din Box, annars om Sony vinner på spelsidan, så köper du min PS5, deal? Utan då att blanda in PC, för en sådan har jag redan.

(hint, bara VR-spelen kommer plocka den vinsten)

MS teasar hårdvara, Sony teasar spel. Så har det varit sedan 360, där MS gav upp på egna spel mot slutet av den generationen. Ska de helt plötsligt börja göra spel utan egna studios?

Samt Sony lägga ner alla sina studios?

Har ni varit blinda hela den här generationen, så pass att det blir svårt att räkna ut?
MS vill inte satsa på VR, de vill inte ha egna studios, de vill bara ha en bit av kakan från EA, UBI och de andra tredjeparthusen. Att riskera, innovera eller ens försöka har inte varit deras ledord direkt. Snarare att drömma, så sov gott!

Finns en anledning till att PS3 sålde mera än både 360 och xbox one tillsammans här i Europa. När det kommer till exklusiv mjukvara så får man en backlog med Playstation. Den lyxen har MS aldrig åtnjutit. Det kommer inte förändras den här gången heller. Då hade de inte teasat hårdvara ett år innan släpp, utan visat vilka pengar de investerat i alla sina nya studios som för första gången ska försöka komma ikapp Sony.

Här i norden säljs fyra PS4 på varje Xbox One. Var är incitamentet från MS att förändra det?

Folk har suttit och hoppats på MS och snällt väntat i många år medans Sony tryckt ut GotY i stadig takt, så förlåt mig för att jag tror Sony kommer fortsätta på sin bana och MS kommer fortsätta på sin. Att extrapolera var inte så svårt redan när PS4 var ny. Då var jag också en av få som förstog att Sony skulle vinna stort, men i början av den generationen trodde fansen av Xbox att de skulle bli likvärdigt.

De ville inte lära av historien då, och att det fortfarande finns folk som blundar nu är faktiskt rätt roligt. Den här gången har Sony enormt mycket mera kött på benen, så jag tar alla bet jag kan få om det är någon som på riktig tror att MS kommer släppa mera exklusiva spel till sin Xbox.

Sorry om jag låter som en gammal skivspelare, är väldigt trött just nu, men tycker ändå det är lite roligt att svara på sånt här i all välmening. Tycker det är tråkigt när folk gör felköp, vill inte att någon ska bli lurad till att tro att något blir annorlunda denna gången. Kanske man slipper allt tjat om att Sony ska ha Crossplay för att man glömde forska lite historia innan man köpte en låda. Haha!

För långt, läste inte:
VR och Spel = PS5 2020
Drömmar = Xbox4 2020
Alla seriösa bet kan skickas till min inkorg. Tack!

Dex
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Ni bryr er om utseende? Men är inte prestanda bättre. Att den är så stor är bra. Mindre kostnad på allt. Den är inte ful bara otymplig o hög. Ställ den i ett hörn vid subwoofern eller något eller köp ny bänk
xbox kommer utan tvekan slakta ps i prestanda iaf.

Eh ok, var får du det ifrån? Enligt alla rapporter och uttalande från både Microsoft och Sony så kommer systemen med största sannolikhet vara väldigt lika när det kommer till prestanda.

Medlem
Skrivet av dex20:

Eh ok, var får du det ifrån? Enligt alla rapporter och uttalande från både Microsoft och Sony så kommer systemen med största sannolikhet vara väldigt lika när det kommer till prestanda.

Ju mer kompakt ju dyrarare är det och ju mer begränsad du. Varför tror du laptops har sämre grafikkort till kostnad?

Just att göra en liten konsol är korkat ur prestanda. Smidighet är det ända vettiga där.

Dvs en liten jävel kommer alltid förlora, detta är inget du kan argumentera emot detta är teknisk fakta, vare sig du gillar eller ogillar det. Jag är bara rakt och ärlig efter fakta.

Skrivet av FuzioN:

Ju mer kompakt ju dyrarare är det och ju mer begränsad du. Varför tror du laptops har sämre grafikkort till kostnad?

Just att göra en liten konsol är korkat ur prestanda. Smidighet är det ända vettiga där.

Dvs en liten jävel kommer alltid förlora, detta är inget du kan argumentera emot detta är teknisk fakta, vare sig du gillar eller ogillar det. Jag är bara rakt och ärlig efter fakta.

Tror nog han menade vad du får ifrån att Xboxet kommer slakta Ps5:an i prestanda från, inte nåt om storleken!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag kommer köpa alla konsoler som vanligt, så behöver jag inte bekymra mig för att köpa "fel".
"min pappa är bättre än din!".... Alla mina pappor är lika bra 😉

Men måste flika in att jag tycker game pass är helt klockrent, så en eloge till MS för det.

Medlem

Forkortat Xbox SeX möjligen...?

Skrivet av Maysay:

Är väl inget fel på namnet. Xbox - series X. Gissar på att det kommer andra serier också. Lite som mobiler.

Själv hade jag aldrig vågat skapa en stor produkt och namnge det med ett X efter ett ord som slutar på S.

Dex
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Ju mer kompakt ju dyrarare är det och ju mer begränsad du. Varför tror du laptops har sämre grafikkort till kostnad?

Just att göra en liten konsol är korkat ur prestanda. Smidighet är det ända vettiga där.

Dvs en liten jävel kommer alltid förlora, detta är inget du kan argumentera emot detta är teknisk fakta, vare sig du gillar eller ogillar det. Jag är bara rakt och ärlig efter fakta.

Eh ok.... Ingen var får du det ifrån då att Xbox är större Playstation? VI har ingen aning om hur Playstationet ser ut ju? Så igen, hur vet du att Xbox prestanda kommer bli så mycket bättre? Tror nog att flera miljoner personer skulle vilja veta din "inside information"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

https://sony-ps5.com/wp-content/uploads/2019/10/How-The-PS5-C...

Det här är väl bara ett rykte / devkit(?) men om den ser ut ens i närheten av denna så har Microsoft objektivt vunnit designbiten.

Såhär såg devkit ut till PS4 (över) och Xbox One (under).

PS4

Xbox One

Instämmer i ditt dtatement, men lite tidigt att börja utpeka skepticism. Som developer hade jag blankt skitit i hur den sett ut så länge den varit smidig att använda för testning etc.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Repostar här av ren nyfikenhet:

Fasen, är det bara jag som får satanistiska vibbar av trailern? Varför måste det alltid vara devil, demoner o 666 i typ 99% av contemporary spel? Hm...
PS Nån som sett filmen American Satan?

Skribent
Skrivet av Proximately:

Intressant, Dev-kitet var inte helt olikt hur Xboxen faktiskt ser ut i färdig version.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NuZ:

DS är ju inte ett playstationspel?! Jag spelar det där men bara tidsexclusivt enligt uppgifter. Ja Days gone, de glömde jag. Ja jag tänkte bara på AAA spelen men självklart har de släppts en hel del spel. Dock mest spel på PC i år överlag.

DS är utgivet av, ägs av, finansierat av, delvis utvecklat av (Guerrilla) Sony.

Återigen, vilken annan konsoltillverkare (eller annan stor spelutgivare överhuvudtaget) satsar mer på ny IP?

Medlem

Microsoft har köpt på sig en massa spel studios, så bara där kommer det att komma en hel del exklusiva spel,som för visso också släpps till PC men en hel del har trots allt bara en laptop för studier/arbete. Visst klarar min laptop Three kingdoms och paradox spel utan problem (mx150, 16gb ram, 8550u) samt virtuella maskiner. Så jag ser dom spelen som exklusiva, vill inte behöva uppgradera min stationära. Halo Infinite håller jag absolut tummarna för 😀

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cornelia:

Låt mig gissa, Forza också?
MS har ingen vidare gedigen historia av att släppa exklusiva nya Ip:n till sin låda, har man en PC kommer man åt det mesta. Jag vet bara historien sedan 1996 när jag köpte Playstation för min första lön. Sedan dess har man aldrig fått grisen i säcken så att säga, medans jag sett rätt många bli besvikna på MS löften. Att välja PS5 redan nu är faktiskt väldigt lätt om man litar på historien.

Haha, en till?

Kollade nyss GodFall, såg mäktigt ut. Sony har ju många egna studios som faktiskt har fungerande devkits, så listan med med spel kommer växa i stadig takt. Finns ingen anledning att visa allt innan E3. VI kan väl återkomma då och börja räkna på spelen? Om MS har flera Xbox exklusiva utannonserade efter lanseringen 2020 än PS5 så köper jag din Box, annars om Sony vinner på spelsidan, så köper du min PS5, deal? Utan då att blanda in PC, för en sådan har jag redan.

(hint, bara VR-spelen kommer plocka den vinsten)

MS teasar hårdvara, Sony teasar spel. Så har det varit sedan 360, där MS gav upp på egna spel mot slutet av den generationen. Ska de helt plötsligt börja göra spel utan egna studios?

Samt Sony lägga ner alla sina studios?

Har ni varit blinda hela den här generationen, så pass att det blir svårt att räkna ut?
MS vill inte satsa på VR, de vill inte ha egna studios, de vill bara ha en bit av kakan från EA, UBI och de andra tredjeparthusen. Att riskera, innovera eller ens försöka har inte varit deras ledord direkt. Snarare att drömma, så sov gott!

Finns en anledning till att PS3 sålde mera än både 360 och xbox one tillsammans här i Europa. När det kommer till exklusiv mjukvara så får man en backlog med Playstation. Den lyxen har MS aldrig åtnjutit. Det kommer inte förändras den här gången heller. Då hade de inte teasat hårdvara ett år innan släpp, utan visat vilka pengar de investerat i alla sina nya studios som för första gången ska försöka komma ikapp Sony.

Här i norden säljs fyra PS4 på varje Xbox One. Var är incitamentet från MS att förändra det?

Folk har suttit och hoppats på MS och snällt väntat i många år medans Sony tryckt ut GotY i stadig takt, så förlåt mig för att jag tror Sony kommer fortsätta på sin bana och MS kommer fortsätta på sin. Att extrapolera var inte så svårt redan när PS4 var ny. Då var jag också en av få som förstog att Sony skulle vinna stort, men i början av den generationen trodde fansen av Xbox att de skulle bli likvärdigt.

De ville inte lära av historien då, och att det fortfarande finns folk som blundar nu är faktiskt rätt roligt. Den här gången har Sony enormt mycket mera kött på benen, så jag tar alla bet jag kan få om det är någon som på riktig tror att MS kommer släppa mera exklusiva spel till sin Xbox.

Sorry om jag låter som en gammal skivspelare, är väldigt trött just nu, men tycker ändå det är lite roligt att svara på sånt här i all välmening. Tycker det är tråkigt när folk gör felköp, vill inte att någon ska bli lurad till att tro att något blir annorlunda denna gången. Kanske man slipper allt tjat om att Sony ska ha Crossplay för att man glömde forska lite historia innan man köpte en låda. Haha!

För långt, läste inte:
VR och Spel = PS5 2020
Drömmar = Xbox4 2020
Alla seriösa bet kan skickas till min inkorg. Tack!

Sony har ju endast teasat ett spel som även är till pc. Medans MS flera. Det var ett ryckte att devkits ej fanns. Nej 360 ledde stort över PS3. MS har flertalet studios nu efter massköp. Sony tror att harva på i samma spår är bra när IT utvecklingen kommer ta ett stort steg under 2020talet. Jag tror mycket att MS kommer ta tillbaka tronen denna säsong. Jag kommer köpa båda för att spela spel som jag alltid gjort så skiter i det. Men just nu leder MS stort i utveckling. Fan gamepass är ett supersteg och fantastisk tjänst. Men om du endast ska ha en konsol, köp PS5 du och var nöjd. Jag köper båda denna gång igen och spelar det jag blir sugen på.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Detta kan bara bli bra, i framtiden kommer vi se en merge av spelkonsolen och datorn till en enhet. Det är rätt trevligt att sitta och lira 4k HD spel till en stor 55 tums till skillnad mot en vanlig hederlig datorskärm på 27. Vi gamers gynnas väldigt mycket utav den snabba teknikutvecklingen för konsoler. Har Xbox one X men har absolut inget emot playstation. Är jävligt sugen på en Scarlett den bättre versionen vill säga.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

DS är utgivet av, ägs av, finansierat av, delvis utvecklat av (Guerrilla) Sony.

Återigen, vilken annan konsoltillverkare (eller annan stor spelutgivare överhuvudtaget) satsar mer på ny IP?

Ja har jag sagt annat? Flertalet spel är Xbox game studios. Vad vill du ha sagt med det? Du pratade om exklusiva spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skriv svar