Godfall avtäckt – första officiella Playstation 5-spelet

Robot
Godfall avtäckt – första officiella Playstation 5-spelet

Premiärspel till PS5:an, men kommer till pc också.

#godfall, #ps5


Medlem

Blev man faktiskt sugen på att köpa nytt Playstation

Medlem

Väldigt intetsägande video faktiskt. Vet inte vad man ska tro om spelet.

Medlem

Ser ut som en hybrid mellan många andra spel, men inväntar gameplay så får vi se.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Var ju allt annat än next gen rent grafiskt.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Var ju allt annat än next gen rent grafiskt.

Och på ett annat sätt BARA som next gen. På ett dåligt sätt. En orgie i ljus- och partikeleffekter som inte går att göra på samma sätt nuvarande konsoler. Och ändå lyckas det se rätt gammalt ut.

Medlem

Och som en inbiten konsolspelare genom åren, med Sonys konsoler som favoriter, så kändes detta som ett enda stort, Meh....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

'Blir säkert bra. Synd att de visade detta copy-paste-spelet bara. Gäsp.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag tycker gubbarna såg bra ut och monstret i slutet är ju sjukt massivt. Men kan inte greppa vilken genre det är riktigt?

Att gäspa över grafiken är väl lite tidigt, måste väl vara alpha/beta i nuläget.

Gillar namnet. Tungt!

Skribent
Skrivet av bluebird:

Och på ett annat sätt BARA som next gen. På ett dåligt sätt. En orgie i ljus- och partikeleffekter som inte går att göra på samma sätt nuvarande konsoler. Och ändå lyckas det se rätt gammalt ut.

Det är precis det här jag är rädd för. Att allt kommer vara bells and whistles, ingen progress i AI eller annat som faktiskt tar spelupplevelserna vidare. Istället kommer bara prestandan i konsolerna användas till effekter och marginellt skarpare texturer. Om spelen är precis likadana som denna generation bakom allt "smink" då känner jag att den nya generationens konsoler är rätt ointressant.


signatur

"Writer and Fighter"

FtN
Medlem
Medlem

PS5 är givet, fast ett Bloodborne 2, Uncharted 5 eller God of war Lapland hade lockat mer.

Medlem

Kändes som Gears of War möter God of War. I övrigt helt ointressant trailer och så känns det som dom tagit designen på karaktärerna från änglarna i Diablo 3 eller Darsiders.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag blev inte alls imponerad eller sugen på att veta mer. Kändes själlöst, anonymt och karaktärslöst...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är precis det här jag är rädd för. Att allt kommer vara bells and whistles, ingen progress i AI eller annat som faktiskt tar spelupplevelserna vidare. Istället kommer bara prestandan i konsolerna användas till effekter och marginellt skarpare texturer. Om spelen är precis likadana som denna generation bakom allt "smink" då känner jag att den nya generationens konsoler är rätt ointressant.

Jag tror inte att det är någon större risk för det. Detta baserar jag endast på min tro att utvecklare, alltså individerna som programmerar, är mer intresserade av exempelvis fysik snarare än grafik.

Kan ha fel, men tror och hoppas att det blir ett massivt hopp på just fysik, interaktion med miljöer, AI, fler objekt på skärmen samtidigt, etc.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

För övrigt ser detta ut som en melee-variant av Anthem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nextgen spel som ser ut som ett mediokert PC spel. Kul. Tack för eran flaskhals.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är precis det här jag är rädd för. Att allt kommer vara bells and whistles, ingen progress i AI eller annat som faktiskt tar spelupplevelserna vidare. Istället kommer bara prestandan i konsolerna användas till effekter och marginellt skarpare texturer. Om spelen är precis likadana som denna generation bakom allt "smink" då känner jag att den nya generationens konsoler är rätt ointressant.

CPU-delen är så pass mycket bättre än denna generationen att fysik inte kommer flaska bara för att man krämar på med grafiken. Texturer kan laddas in både fortare och smartare. Men sen ska kraften som finns där utnyttjas också, kanske inte releasetitlarna som innoverar mest på den fronten. När man tar bort alla bromsar behöver man tid att kontrollera fordonet.
Ett par år in så. Tänk Knack vs Spider-Man eller Killzone: Shadow Fall vs Horizon: Zero Dawn

Det största hoppet blir laddtiderna. Hur snabbt motorn laddar in spelvärlden. Spider-man idag, Super-man imorgon. Man kan göra en vansinnigt snabb karaktär och mycket större världar. Det blir säkert några "sminkade" titlar innan möjligheterna som finns används fullt ut.
Men det kommer, just för att SSD:n är så snabb kommer man kunna göra titlar som idag inte skulle fungera då man måste ta betydligt långsammare delar med i beräkningen. Men när man kan programera fritt utan sådana bromsar kommer det bli förbättringar på alla fronter. Utvecklare har redan kallat PS5 för en "beast" så det verkar mycket lovande.

Medlem

Klassiskt första "next-gen" spel som är mer polerat tech demo än spel med känsla och själ. Men kul att se vad vad PS5 krämar ur och vad man kan vänta sig i framtiden.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Och på ett annat sätt BARA som next gen. På ett dåligt sätt. En orgie i ljus- och partikeleffekter som inte går att göra på samma sätt nuvarande konsoler. Och ändå lyckas det se rätt gammalt ut.

Partiklar och gunk i luften är ju något som current gen klarar relativt bra ändå, särskilt med tanke på att det är så otroligt polygonfattigt i övrigt med krukor som verkar gå sönder i fem delar. Det kan omöjligen vara raytracing eller några sådana avancerade ljuseffekter i detta, isåfall är det risigt implementerat.

Medlem

Jag fattar inte, men jag blir bara mer och mer taggad på spelet ju mer jag läser alla negativa kommentarer.

Medlem

Alltid helt ointressant med trailers som inte visar Gameplay. Men blir definitivt Xbox för min del så jag ska väl hålla trutn'.

Medlem
Skrivet av delli:

Blev man faktiskt sugen på att köpa nytt Playstation

Varför det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med trötta ögon läste jag först Greedfall.

Börjar bli gamla dessa ögon.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag blev inte alls imponerad eller sugen på att veta mer. Kändes själlöst, anonymt och karaktärslöst...

Instämmer i att det kändes anonymt. Däremot så känns det inte heller representativt för vad Sony själva hoppas kunna uppvisa att Playstation 5 klarar av. Imponerande med detaljrikedom, definitivt inte något dagens generation klarar av, men inte heller å pass avlägset och storslaget att man trånar efter mer. Får se, tror personligen inte att det blir ett dåligt spel. Får avvakta med fler hyfsat bottenlösa kommentarer innan vi får se mer gameplay.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Det såg väldigt plastigt ut, sedan gör titeln att jag inte blir intresserad överhuvudtaget. Hur många "fall"-spel kan det finnas?

TitanFall
GreedFall
GodFall
FalleriFallera (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är precis det här jag är rädd för. Att allt kommer vara bells and whistles, ingen progress i AI eller annat som faktiskt tar spelupplevelserna vidare. Istället kommer bara prestandan i konsolerna användas till effekter och marginellt skarpare texturer. Om spelen är precis likadana som denna generation bakom allt "smink" då känner jag att den nya generationens konsoler är rätt ointressant.

Vad fan är fel på denna generationens spel?!
Spelat massa sjukt bra spel

Det enda som behöver utvecklas är grafiken

Medlem

Första PS5-spelet är egentligen Horizon 2.

1
Skriv svar