Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt!

Medlem

Detta får ju inte plats i TV-bänken? Hur tänkte de? Och med tanke på A. Watts så verkar de ha drabbats av storhetsvansinne. Tack gode gud för Sony som kommer ta ner de till jorden igen.

Medlem

Riktigt snygg design. Antar att den kommer gå att ha liggandes också, och att den följer standardmåttet för hifi-utrustning som är 43cm.

Medlem

Jag tror inte namnet är helt lyckat.

Om ryktena om att det finns en svagare version stämmer så heter den möjligen bara "Xbox" eller "Series ?".

Medlem

Oh wow! Jag fick rysningar! De börjar introt med Alan Watts: "let's suppose that you were able every night to dream any dream you wanted to dream". Älskar den killen!

Just wow!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Jag tycker att den ser snygg ut. Ser ut att kunna stå stabilt och bör inte falla även om en katt hoppar upp på den. I mitt fall är jag glad att den kan stå upp, min xbox one x utnyttjar bredutrymme som jag snarare/nästan har brist på. Sedan undrar jag kring dessa tv-bänkar, är dessa speciella bänkar med fläktar inbyggda eller har dom någon form av speciell ventilation? Skulle aldrig stoppa in mina konsoler i tv bänken eller min dator för den delen. Lustigt nog har min tv bänk djup nog för att kunna ställa den bakom tvn vid behov.
EDIT: Jag hoppas att läsaren klarar av 4k blu-ray så som min xbox one s och x. Jag är taggad!

Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om designen... Kunde lika gärna ha hetat Xbox PC Chassi Series?

NuZ
Testpilot
Skrivet av A1200G:

Detta får ju inte plats i TV-bänken? Hur tänkte de? Och med tanke på A. Watts så verkar de ha drabbats av storhetsvansinne. Tack gode gud för Sony som kommer ta ner de till jorden igen.

Lär följa standardmått för hifi utrustning så inget problem alls. Ja vad har de att kontra gamepass, Halo och Hellblade med i nuläget? Eller vet du något som vi inte vet? Tycker det är väldigt mycket fanboyism här i tråden. Det är uppenbart att xbox satsar stenhårt nu och har lyckats vända skutan totalt nu i slutet. Denna generation kommer bli awesome. Har alla konsoler plus en PC så kalla mig fanboy nu funkar inte. Jag ser bara fakta, xbox har satsat stenhårt och lyckats kontra med en rak höger.

Sony har bara teasat psvr en så länge och ps4 spel. Ingen release titel än och bara 1 år kvar. Jag tror de blir jämt eller xbox vinner som vågar satsa. Hela ps4 generationen har varit remasters och harvat gamla ip’n. 2 nya endast vad jag kommer på i huvudet.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mini kylskåp till öl 🙌.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Lär följa standardmått för hifi utrustning så inget problem alls. Ja vad har de att kontra gamepass, Halo och Hellblade med i nuläget? Eller vet du något som vi inte vet? Tycker det är väldigt mycket fanboyism här i tråden. Det är uppenbart att xbox satsar stenhårt nu och har lyckats vända skutan totalt nu i slutet. Denna generation kommer bli awesome. Har alla konsoler plus en PC så kalla mig fanboy nu funkar inte. Jag ser bara fakta, xbox har satsat stenhårt och lyckats kontra med en rak höger.

Sony har bara teasat psvr en så länge och ps4 spel. Ingen release titel än och bara 1 år kvar. Jag tror de blir jämt eller xbox vinner som vågar satsa. Hela ps4 generationen har varit remasters och harvat gamla ip’n. 2 nya endast vad jag kommer på i huvudet.

Mått på hifi utrustning? Hellblade vs LOU2, GOW, Uncharted etc. Det går alltid att trösta sig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av A1200G:

Mått på hifi utrustning? Hellblade vs LOU2, GOW, Uncharted etc. Det går alltid att trösta sig.

Till PS5? Släng in de i Nyhetstråden. Då vet du mer än oss andra att de kommer till PS5.

Ja faktiskt, när jag spela Hellblade när det kom till ps4 så var det magiskt. Ett riktigt bra spel. Sedan ja gamla IP’n som jag sa. Finns ett standardmått på hifi utrustning som de flesta tv-bänkar följer. Liggandes är denna isch 15cm så lär garanterat få plats i allt från Ikea, jysk, design företag osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av Najkan:

Fantastiskt snällt och bra av Microsoft att göra detta enligt mig. Dom har själva sagt att har man en bra pc bör man ej köpa xbox.

Ja jag klagar verkligen inte. Det är bara toppen för gamers då i princip alla gamers som bryr sig har en hyfsad dator att spela på också.

Men tycker själv att det är lite konstigt att man inte kör några exklusiva spel till bara Xbox då man tycker dom borde ju sälja betydligt mycket mindre konsoller på detta viset. Men toppen för spelarna!!

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Ja jag klagar verkligen inte. Det är bara toppen för gamers då i princip alla gamers som bryr sig har en hyfsad dator att spela på också.

Men tycker själv att det är lite konstigt att man inte kör några exklusiva spel till bara Xbox då man tycker dom borde ju sälja betydligt mycket mindre konsoller på detta viset. Men toppen för spelarna!!

Precis. Det är vi gamers som blir lyckliga! MS tjänar på att vi spelar på PC också för de äger operativsystemet samt är utgivare för spelen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hela ps4 generationen har varit remasters och harvat gamla ip’n. 2 nya endast vad jag kommer på i huvudet.

Sony har väl fler än två nya IP bara i år?

Vilken konsoltillverkare har satsat mer på ny IP generation?

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Precis. Det är vi gamers som blir lyckliga! MS tjänar på att vi spelar på PC också för de äger operativsystemet samt är utgivare för spelen

Ja, men har svårt att tro att dom tjänar lika mycket pengar på folk som köper nytt Windows 10 för att spela spel nu jämfört med folk som hade köpt den nya konsollen om spelen hade varit exklusiva

Men jag gissar också på att dom vet bättre än vad jag gör, men det känns konstigt

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Sony har väl fler än två nya IP bara i år?

Vilken konsoltillverkare har satsat mer på ny IP generation?

Som jag sa ur huvudet. Kom bara på HZD och samurai GoT. Fyll gärna på med nya ip från ps4. Jag är rätt glömsk. Köpt så jädrans mycket spel 2019 så har ingen koll. Xbox annonserade flera nya IP här senast på XO


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror inte namnet är helt lyckat.

Om ryktena om att det finns en svagare version stämmer så heter den möjligen bara "Xbox" eller "Series ?".

Förmodligen heter den Series S.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Ja, men har svårt att tro att dom tjänar lika mycket pengar på folk som köper nytt Windows 10 för att spela spel nu jämfört med folk som hade köpt den nya konsollen om spelen hade varit exklusiva

Men jag gissar också på att dom vet bättre än vad jag gör, men det känns konstigt

Nu är ju MS ett av världens mest vinstdrivande företag och största så jo de tjänar massvis med pengar på datorer.

Edit. Ms rapporterade 32,5 miljarder dollar i vinst 2019 på bara datorer. Hela Sony på 24,5. Det är skillnad på företagen och olika inriktningar. Sony satsar stenhårt på konsolerna, MS har en bisyssla med xbox. Ja Sony vann stort i år på spelfronten men nu verkar det som att xbox satsar även där super mycket. Kommer bli nice nästa jul och packa upp 2 fina nya konsoler.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser ut som en mid-tower PC från Elgiganten. Tror även det finns risk för ett WiiU-scenario där konsumenterna inte får klarhet i om det är en ny konsol eller en annan version av One X.

Medlem

Helt ok utseende imo.
Ni som klagar på tv-bänken, stör designen i vardagsrummet.
PFFFFF... ni är inga gamers


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony kontrar med att visa PS5s första in-engine trailer.

Medlem

Jag tycker den ser ut som en soptunna, kommer inte smälta in snyggt i bokhyllan i vardagsrummet!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Sony kontrar med att visa PS5s första in-engine trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=5vX-257ns6g

Nice de teasade nått ps5 och Epic game store spel Ser riktigt ballt ut!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av A1200G:

Detta får ju inte plats i TV-bänken? Hur tänkte de? Och med tanke på A. Watts så verkar de ha drabbats av storhetsvansinne. Tack gode gud för Sony som kommer ta ner de till jorden igen.

Ner på jorden igen?
Utan armar så man inte kan lägga den ner (vilket MS sagt att den fungerar både stående och liggandes) och med dåliga röstaktörer... Är det på den jorden Sony står, varför vill man dit då? Jag hänger inte med?

E det nån som vet storleken på den i siffror? För jag tycker inte den känns så stor, gemför man med kontrollen på bilden e den ju lika bred som en kontroll och lika hög som ca:2 kontroll breder! Och det känns inte särskilt stort för mej


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

It’s backwards compatible! Across all previous Xboxes! “Thanks to backward compatibility, you can expect your gaming legacy, thousands of your favorite games across four generations of gaming, all your Xbox One gaming accessories, and industry-leading services like Xbox Game Pass to be available when you power on your Xbox Series X in Holiday 2020

Bara för detta så köper jag den, ska bli kul spela alla mina gamla spel på xbox 360 /droool

Medlem

Förvånansvärt många som är stendumma i detta forum. Det är väl bara att placera boxen horisontellt? Som många redan har påpekat.
Och ni som klagar på att det ser ut som en PC och hoppas på att Sony får en mindre design, lycka till.
Ska de ha samma hårdvara som i xbox, så kommer det krävas utrymme. Dels för komponenter och dels för luftflöde.

Medlem

@loerk: Menar du horisontellt?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

@loerk: Menar du horisontellt?

Det gör jag!

Skribent

Känns som det klagas lite väl mycket på att den inte ska få rum i tvbänken, jag tror inte alls det kommer vara något problem. Sen kan man ha åsikter om den är ful eller inte, det är ju en smaksak. Själv så tycker jag ingen konsol har varit speciellt vacker. Möjligen PS3, den första varianten med sin krökta rygg och lack. Annars ser de mest ut som...ja..tvspelskonsoler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser ut som en mid-tower PC från Elgiganten. Tror även det finns risk för ett WiiU-scenario där konsumenterna inte får klarhet i om det är en ny konsol eller en annan version av One X.

Jag tror inte att det blir ett problem, skulle det bli det så borde dom ta tag i sitt drickande av t-sprit först, det år ett problem

Skriv svar