Som väntat: Project Cars-studion gör Fast & Furious Crossroads

Robot
Som väntat: Project Cars-studion gör Fast & Furious Crossroads

Mindre väntat: det ser 10 år gammalt ut.

#fast-and-furious-crossroads


Medlem

Yikes. Bilar kommer att flippa och spelet kommer att floppa.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv

Nej. Bara, nej.

Medlem

Men vafaan...
SMS och Project CARS som var en respons på att bilspel blivit så arkadiga att de startade en ny studio och nytt spel för att rikta in sig på mer realistisk racing...

Osso gör de nu den här skiten...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Hmmm, är skeptisk. Känns ett väldigt märkligt val av studio för detta om där inte är en dimension av gameplay som vi inte sett ännu.
När det är såpass ”avskalad” grafik så brukar det innebära att man lagt krutet någon annanstans.
Jag tänker ett actionäventyr med semiöppen värld och sjukt bra fysik? Man kan ju hoppas iaf

Medlem

Det där såg riktigt kasst ut....lika urspårat som filmerna blivit.

Testpilot

Vin Diesels reaktion visade att han inte spelat spel sedan tjugo år sedan.

Skribent
Skrivet av Soulless:

Men vafaan...
SMS och Project CARS som var en respons på att bilspel blivit så arkadiga att de startade en ny studio och nytt spel för att rikta in sig på mer realistisk racing...

Osso gör de nu den här skiten...

Fast när du hör "Fast and Furious" förknippar du verkligen det med realistisk racing? Kanske första filmerna men nuförtiden, njaaa.

De har nog fått tydliga instruktioner om hur spelet skall vara, av någon som äger varumärket. Det kan ju inte skilja sig allt för mycket från filmerna som nuförtiden bara är action, galna bilstunts och snabba bilar.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Fast när du hör "Fast and Furious" förknippar du verkligen det med realistisk racing? Kanske första filmerna men nuförtiden, njaaa.

De har nog fått tydliga instruktioner om hur spelet skall vara, av någon som äger varumärket. Det kan ju inte skilja sig allt för mycket från filmerna som nuförtiden bara är action, galna bilstunts och snabba bilar.

Ingen av filmerna har haft realistisk racing

Medlem

Hade gärna sett f&f i en modern tappning av street legal racing redline. Med schysst grafik. Det hade varit något.


signatur

Skitfiske

Skribent
Skrivet av DAoG:

Ingen av filmerna har haft realistisk racing

Inte realistiskt i ordagrann betydelse men o andra sidan finns det väl inga spel eller filmer som få kallas realistisk då. Jag tänkte mer på att framförallt första filmens stunts gjordes väl på riktigt? Med riktiga bilar och stuntmän o.s.v? I de senare filmerna så är det ju extremt överdrivet och bara gjort med CGI, om jag har förstått rätt.

Jag kommer ihåg att det var diskussion mellan första F&F och Stallones Driven. Där Driven blev sågad för att det var bara "plastbilar" och CGI typ medan det var riktiga bilar och körning i F&F.

edit: tillägg och omformulering.

Redaktör

Det borde väl gå att göra riktigt bra arkadracing av F&F, ett bättre alternativ till Need for Speed. Men det här ser ut som skit, för att vara uppriktig.


signatur
Medlem

Fast furiös.. ser nån tv-film ibland: Action skojsande, lite kalkon och en bunt cringe. Realismen hamnar väl nånstans på 5 plats.

Typiskt:
Hoppar med bil-fallskärmar ... o alla landar framåt ... på en väg, utom den komiska föraren (realistisk)... det var komiskt innan.

Lite trist att de gör detta spelet iaff ... BTW Vin med mascara? X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Fast när du hör "Fast and Furious" förknippar du verkligen det med realistisk racing? Kanske första filmerna men nuförtiden, njaaa.

De har nog fått tydliga instruktioner om hur spelet skall vara, av någon som äger varumärket. Det kan ju inte skilja sig allt för mycket från filmerna som nuförtiden bara är action, galna bilstunts och snabba bilar.

Nej, och det är det jag reagerar på. Trodde inte SMS skulle ha något som helst intresse av att göra ett tramsigt arkadbilspel då utvecklarens existens beror på att de ville göra just raka motsatsen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blev verkligen förvånad nu, såg lite av trailern under natten men och tyckte bara, jaha gör de ett mobilspel, för det såg inte bättre ut än så. Verkligen förvånad att det är SMS bakom spelet, vilka hycklare.
Kul med Vinny på scenen men var inte lika stor impact som Neo gav på E3 =3

Medlem

Kan SMS göra gameplayet (körkänslan) lika fränt som Forza Horizon spelen så kan det bli intressant. Vill se mer gameplay videos på detta projekt innan jag dömer ut det helt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av Soulless:

Nej, och det är det jag reagerar på. Trodde inte SMS skulle ha något som helst intresse av att göra ett tramsigt arkadbilspel då utvecklarens existens beror på att de ville göra just raka motsatsen.

Aha, ok. Lirar inte så mycket bilspel så har dålig koll på utvecklarna. Senaste jag spelade bilspel så jagade jag guldlicenser i Gran Turismo, nötte sönder banor i Colin McRae och kraschade bilar i Burnout .

Varit jävligt sugen på att skaffa mig ett nytt rallyspel dock så får se om det blir något under julrean

Fyfan, ser ju ut som nåt man hittar i App Store/Google Play


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Tycker inte spelet ser snyggt ut, men har jag missat något som ni andra tycks ha sett? 10 år gammalt är väl lite väl att ta i? Cyberpunk 2077 ser ju fan nästan lika fult ut och har inte hört någon klaga på det spelet. Tyckte detta såg ut ungefär som GTA V gör och det kom ju 2013/2014, alltså 5-6 år sedan. Fallout 4 och Fallout 76 är extremt mycket fulare.

Kan tillägga att jag inte är ett dugg intresserad av spelet, avskyr bilspel, men tycker det var lite väl obefogad kritik här.

Medlem

Påminner om interstate 76 både spel och grafikmässigt och det kom på 90talet:)

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Påminner om interstate 76 både spel och grafikmässigt och det kom på 90talet:)

Ah likt är det!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Tomas plockar fram piskan och snärtar till en gång innan han sätter sig framför nästa flygsimulator. 😂

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Påminner om interstate 76 både spel och grafikmässigt och det kom på 90talet:)

http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue20/misc/stunts1.gif

Nästan som gamla Stunt från 1990.

1
Skriv svar