Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt!

Medlem

Finns säkert en anledning till att den ser ut som den gör.
Men jag vet inte vad jag skall ställa den. Har en bra TV- möbel där allt får plats utan att synas, PS3, PS4, Nintendo Mini, Xbox 360, PSVR och Apple TV. Inte en kabel syns. Vill ha det så. Sen funderar jag på damm i kavitationerna på ovansidan, är det fläkt? Förstår inte dimplarnas funktion där....Njaa,

Medlem

Ser ut som en cigarett fimp låda som vi har utanför dörren på jobbet


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Snygg och stilren tycker jag. Kan även användas vertikalt enligt denna post (https://news.xbox.com/en-us/2019/12/12/microsoft-unveils-xbox...)

Namnet var ju inte så fantasifullt dock.

Medlem

Håller med de som skriver att den verkar svårplacerad. Kan inte tänka mig att den får plats någonstans på min tv-bänk om man inte kan ställa den på sidan. Dessutom lätt att välta ner, speciellt om man har husdjur. Coolt med ny design men detta känns bara fel enligt mig. Skulle jag köpa den hade jag haft den som fotpall.

NuZ
Testpilot

Ni som klagar, Är väl bara o lägga den ner?! Se till att fläkten har lite utrymme bara på sidan. Inte högre än One X då typ


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Vem bryr sig om design? Jag köper konsolen för att spela på, skiter i om den ser ut som en kartong.

Och som vi vet utklassar Sony Xbox 7 dagar i veckan året runt när det gäller spel så skiter faktiskt i om PS5 är fulare, blir en PS5!


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot

Gillar designen. Kan dock hålla med många att det kan vara svårt att placera den i sin tvbänk.
Men med tanke på byggen som Corsair One så tror jag de tog grejer från dessa och tryckte in i sin design.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är väl inget fel på namnet. Xbox - series X. Gissar på att det kommer andra serier också. Lite som mobiler.

Namnet är inte dåligt för att det låter fel
Det är dåligt för att det kommer vara förvirrande för icke insatta konsumenter som föräldrar som ska köpa till sina barn.
Wii och Wii U är ett bra exempel.
Xbox One X - Xbox Series X


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag kommer inte att köpa x boxen har endå ingen stans att ställa den. Blir irriterad om Sony playstation har snappat upp ett liknande utseende. För det kommer att betyda att jag inte kommer att kunna ha konsolen i tv bänken utan på sidan bredvid switchen. Ser den ut som dev kittet så blir jag faktiskt nöjd. Gillar att ventilationen är på framsidan. Hoppas på att det är utblåset faktiskt.

Medlem

Tycker den är snygg!

Medlem

Pretty much en Mini itx datorlåda. Kanske inte vad alla förväntat sig att de skulle ha på TVbänken. Bättre köp att bygga en riktig dator då istället. Glad att jag inte har någon anledning att köpa den här.

Medlem

Ser riktigt snygg ut, men ser däremot ingen poäng med att köpa en Xbox längre när man redan har en PC.
Väntar på PS5 istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Riktigt snygg men känns lite svår att placera hemma i inredningen. Den lär inte rymmas i tv-bänken och den skulle skymma tvn om man ställt den på tv-bänken.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vem bryr sig om design? Jag köper konsolen för att spela på, skiter i om den ser ut som en kartong.

Och som vi vet utklassar Sony Xbox 7 dagar i veckan året runt när det gäller spel så skiter faktiskt i om PS5 är fulare, blir en PS5!

Ja precis. PS5 kommer också kunna köra alla tredjepartspel, så det blir de exklusiva som räknas. Där släpper Sony lika många per år som MS gör under hela generationen typ. AAA-spel i toppklass.

Eftersom de båda kommer vara någorlunda likvärdiga hårdvarumässigt så blir valet lätt. MS skiter också helt i VR, vilket gör att Sony förtjänar sin framgång. När PSVR tar ett kliv framåt kommer Sony då ha en så stor del av VR-marknaden att MS inte har en suck att komma ikapp. Vill man fega ur och inte vågar innovera, så får man nöja sig med baksätet, inte mer än rätt!

Då räcker det inte med en "snygg" låda. Design får komma sist.

Medlem

Enda anledning till att köpa skulle vara om man kan få en ballong att sväva ovanför topp-fläkten, lite olika högt beroende på hur hårt den för tugga, Men krävs förmodligen något slags vortex för att ligga stabilt. Jag antar att det är det på toppen i alla fall, en fläkt dvs.

Medlem

Om det kommer en budget variant så skulle jag tro att det handlar om kombination av streamade spel och vanliga. Dvs den kan köra enklare spel och streama de mer avancerade spelen. På så sätt kan de erbjuda en enklare hårdvara som fortfarande kan spela alla spel som släpps till nya Xbox.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cornelia:

Ja precis. PS5 kommer också kunna köra alla tredjepartspel, så det blir de exklusiva som räknas. Där släpper Sony lika många per år som MS gör under hela generationen typ. AAA-spel i toppklass.

Eftersom de båda kommer vara någorlunda likvärdiga hårdvarumässigt så blir valet lätt. MS skiter också helt i VR, vilket gör att Sony förtjänar sin framgång. När PSVR tar ett kliv framåt kommer Sony då ha en så stor del av VR-marknaden att MS inte har en suck att komma ikapp. Vill man fega ur och inte vågar innovera, så får man nöja sig med baksätet, inte mer än rätt!

Då räcker det inte med en "snygg" låda. Design får komma sist.

Du har ingen aning om vilka spel Xbox kommer släppa den nya generationen. Halo och Hellblade är de enda utannonserade. Sony har ju inte teasat om något ps5spel. Eller vet du något som ingen annan vet?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Den går att lägga ner horisontellt. Blir väl ca 15 cm "hög" då och runt 24-30 cm bred.
Borde få plats i de flesta tvmöbler utan problem tycker jag.

Medlem

Snygg och diskret, men en som flera påpekat så är en stående konsoll för det mesta helt hopplöst att möblera med om man har en tv bänk.
Går den att lägga ner så är den klockren...

Det blir ändå en PS5 och en ny PSVR för min del...

Medlem

Fantastiskt namn. Finns inget att störa sig på. Har man problem med namnet så är man lätt krängt.

Medlem

Jag blir orolig att den ska vältas av småbarn som ränner omkring. Speciellt om man inte kan gömma den i tv-bänken.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Det är bättre än att göra som Sony.
Ger sin nya konsol bara en ny siffra.
Gilla namnet. Dem vågar anstränga sig gällande namnet.

Tycker själv att nummerserien är kort och koncist.
Microsoft krumbuktande med namnen påminner om våra vänner som tillverkar grafikkort och processorer.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Du har ingen aning om vilka spel Xbox kommer släppa den nya generationen. Halo och Hellblade är de enda utannonserade. Sony har ju inte teasat om något ps5spel. Eller vet du något som ingen annan vet?

Microsoft har ju helt gått ifrån exklusiva spel till Xbox. Alla spelen går att spela på PC nu också och har väldigt svårt att se att Microsoft skulle ändra på det då dom satsar stenhårt på det och Gamepass.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Microsoft har ju helt gått ifrån exklusiva spel till Xbox. Alla spelen går att spela på PC nu också och har väldigt svårt att se att Microsoft skulle ändra på det då dom satsar stenhårt på det och Gamepass.

Ms gamestudios släpps också på PC ja. Fortfarande Microsoft bundna spel. Inte linux, inte playstation. De kallar det fortfarande xbox. Vad man kan tycka om de är olika. Billigare med en konsol dock och om man sitter på en vettig PC så säger de själva att man ska spela där.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite onödigt hög.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Fantastiskt namn. Finns inget att störa sig på. Har man problem med namnet så är man lätt krängt.

"lätt krängt"

Medlem

Synd att man valda att ha diskläsare faktiskt. Det känns som man kunde sparat in lite pengar där och istället valt att ha en separat läsare som tillval ifall man vill se film på skiva eller spela äldre spel.

Om man nu var tvungen men optisk läsare hade jag placerat den annorlunda.

Medlem
Skrivet av Cornelia:

Ja precis. PS5 kommer också kunna köra alla tredjepartspel, så det blir de exklusiva som räknas. Där släpper Sony lika många per år som MS gör under hela generationen typ. AAA-spel i toppklass.

Eftersom de båda kommer vara någorlunda likvärdiga hårdvarumässigt så blir valet lätt. MS skiter också helt i VR, vilket gör att Sony förtjänar sin framgång. När PSVR tar ett kliv framåt kommer Sony då ha en så stor del av VR-marknaden att MS inte har en suck att komma ikapp. Vill man fega ur och inte vågar innovera, så får man nöja sig med baksätet, inte mer än rätt!

Då räcker det inte med en "snygg" låda. Design får komma sist.

Kul att du har inside på Sony Vilka exklusiva spel kommer till PS5? Eftersom de har mer än nya XBOX.
Jag blev nyfiken nu.

Medlem
Skrivet av dex20:

Microsoft har ju helt gått ifrån exklusiva spel till Xbox. Alla spelen går att spela på PC nu också och har väldigt svårt att se att Microsoft skulle ändra på det då dom satsar stenhårt på det och Gamepass.

Fantastiskt snällt och bra av Microsoft att göra detta enligt mig. Dom har själva sagt att har man en bra pc bör man ej köpa xbox.

Medlem
Skrivet av excentri:

Håller med de som skriver att den verkar svårplacerad. Kan inte tänka mig att den får plats någonstans på min tv-bänk om man inte kan ställa den på sidan. Dessutom lätt att välta ner, speciellt om man har husdjur. Coolt med ny design men detta känns bara fel enligt mig. Skulle jag köpa den hade jag haft den som fotpall.

Det ska nog funka fint i dom flesta TV-bänkarna. Så här skriver Microsoft:

"We also designed Xbox Series X to support both vertical and horizontal orientation. "

Skriv svar