Medlem

Får se om man skaffar till helgen.
verkar (som vanligt) vara problem med WMR.
Börjar bli rejält sugen på att "uppdatera" men känns inte som nå annat än Valve index med sina kontroller möjligtvis är en uppdatering.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade 60min, mer än så orkar jag inte i VR världen. Börjar segt med massor med tutorials, han klara det och spela lite sen dog jag och tänkte att det var dags att vila.

En varning till er som tänker använda mixed reality, det funkar inte just nu men dom håller på med en fix.

Medlem
Skrivet av Molotov:

2 tips.
Spelet är free locomotion och har man inga "vr-ben" än så kommer man garanterat bli åksjuk.

1. Sluta spela direkt man blir illamående/dåsig. Försöker man kämpa sig igenom blir man bara sämre. jag hört att man kan bli "permanent allergisk" mot VR om man gör sig sjuk på detta sätt upprepande ggr.

2. Rör på fötterna när man går i spelet, dvs gå/jogga på plats. Detta har blivigt ett väl fungerande fix för mig personligen.
Nackdelen att spela blir lite mer fysiskt ansträngande men det kan ju ses som positivt också

Att ha en fläkt stå och blåsandes på en har hjälpt mig sjukt mycket denna vecka sedan jag fick hem min Index. Det och att gå på stället.
Jag gjorde misstaget att det första spel jag skulle gå självmant i var Payday 2 VR. Tog 3min innan jag ville spy, och då blir jag aldrig åksjuk annars.

Medlem

Nån som testat med vanliga HTC Vive o vanliga Vive kontroller?

Medlem

Sjukt coolt. Kört med valve index och det är värt varenda krona. Det va den rökpausen. Dax och kötta vidare 😁😁😁

Medlem
Skrivet av A1200G:

Nån som testat med vanliga HTC Vive o vanliga Vive kontroller?

Det är vad jag använder. Det märks tydligt att dom försöker härma index's kontrollsystem. Pekfinger med avtryckaren, tummen genom att röra vid stora "plattan" och resterande fingrar med grepp knapparna.

Blir inte lika naturligt och med tanke på att det inte räcker med att bara hålla in avtryckaren eller grepp knapparna för att hålla i ett föremål stadigt, det blir det lite mycket att tänka på ibland.

Men har bara spela 60min så kanske blir bättre sen.

Det ser ju HEEEEEELT sjukt bra ut. Aldrig testat VR men det syns ju att de ligger flera år framför andra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är vad jag använder. Det märks tydligt att dom försöker härma index's kontrollsystem. Pekfinger med avtryckaren, tummen genom att röra vid stora "plattan" och resterande fingrar med grepp knapparna.

Blir inte lika naturligt och med tanke på att det inte räcker med att bara hålla in avtryckaren eller grepp knapparna för att hålla i ett föremål stadigt, det blir det lite mycket att tänka på ibland.

Men har bara spela 60min så kanske blir bättre sen.

Shit, låter komplicerat...

Medlem

ville köra pang pang och sandbox grejen men de va låst och spenderade nästan en hel timme innan man kom igenom alla tutorial skit som jag gärna hade skippat, när jag väl kom ut så tog man sig en bra bit, dog och fick börja om, vart en refound för mig

Medlem

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hur kommer det sig du valde Rift S och inte Quest?

Valde även jag Rift S, mest för att den sitter bättre och att jag ville slippa pentile-problemet med OLED samt joxet med Link, plus bättre tracking nära ansiktet.

Medlem

Köpt och köpt

Releasehästryttare
Skrivet av wingman92:

ville köra pang pang och sandbox grejen men de va låst och spenderade nästan en hel timme innan man kom igenom alla tutorial skit som jag gärna hade skippat, när jag väl kom ut så tog man sig en bra bit, dog och fick börja om, vart en refound för mig

Om du bara vill ha ett skjutarspel så är ju pavlov vr för dig.

Releasehästryttare
Skrivet av Kajlie:

Kolla in mike på youtube. Han heter Virtual Reality Oasis

Kollade på hans live stream, och nej jag blir grymt frustrerat för han fastnar hela tiden på de lättaste pusslen.

Skrivet av HerrLarsson:

Spana också in Ben Plays VR, också riktigt bra.

Nu kollat 10 min på hans video han laddat upp och känner att han skippar så mycket, vill ha nån som utforskar och läser allt.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

2 tips.
Spelet är free locomotion och har man inga "vr-ben" än så kommer man garanterat bli åksjuk.

1. Sluta spela direkt man blir illamående/dåsig. Försöker man kämpa sig igenom blir man bara sämre. jag hört att man kan bli "permanent allergisk" mot VR om man gör sig sjuk på detta sätt upprepande ggr.

2. Rör på fötterna när man går i spelet, dvs gå/jogga på plats. Detta har blivigt ett väl fungerande fix för mig personligen.
Nackdelen att spela blir lite mer fysiskt ansträngande men det kan ju ses som positivt också

Var fixar man DIY-prylarna för VR-ben till Oculus Quest?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Var fixar man DIY-prylarna för VR-ben till Oculus Quest?

Förstod inte frågan riktigt?
VR ben är ett uttryck att man lär röra sig i VR utan att bli illamående


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Förstod inte frågan riktigt?
VR ben är ett uttryck att man lär röra sig i VR utan att bli illamående

Aha, jag märkte det i efterhand när jag googla det på engelska

Jag tänkte mer om man vill bygga in sensorer vid benen så man kan gå ståendes så rör spelaren på sig inuti spelet? Typ sensorer för joysticksen på kontrollerna.

Medlem

Spelade ca 20 minuter innan jag var tvungen att ta en liten paus - har inte riktigt fått min virtuella ben ännu :(. Första intrycket är positivt dock!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Aha, jag märkte det i efterhand när jag googla det på engelska

Jag tänkte mer om man vill bygga in sensorer vid benen så man kan gå ståendes så rör spelaren på sig inuti spelet? Typ sensorer för joysticksen på kontrollerna.

Hehe

Ang sensorer på benen.
Det finns massvis med olika lösningar för VR men inget som är färdigt för konsument.
Dessutom måste spelen/programmen stödja dessa extra sensorer tror jag för att det ska fungera.

Det senaste som kommit till konsumentmarknaden är väll valves knuckles kontroller som kan Tracka dina fingrar som kom i samband med Valve index släpptes.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kört runt 40 minuter nu, sen behövde jag ta en paus. Blev lite åksjuk. Tror dock det har med styrningen att göra. Skulle vilja ha det tvärtom som det är nu, dvs gå med höger och vända mig med vänster istället.

Blir och nöta lite mera till helgen

Medlem

Då var det köpt och tänkte köra lite innan John Blund. Börjar äventyret med att köra med gamla HTC Vive med wands. En Quest (+ kabel för link) är beställd men eftersom UPS är helt sämst när det kommer till leverans till privatperson, så får jag bråka med dem veckan ut ser det ut som och jag får hoppas att det inte går tillbaka till Holland innan dess . Strunt samma.

Håller på och laddas ner nu. På återseende med feedback om allt går som det ska.

+ En recension från FZ vore också kul om ni känner tiden räcker till i julstressen <3

Medlem

WMR stöd ska vara fixat nu.
Nån som testat med nått wmr headset?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Dajvan:

Då var det köpt och tänkte köra lite innan John Blund. Börjar äventyret med att köra med gamla HTC Vive med wands. En Quest (+ kabel för link) är beställd men eftersom UPS är helt sämst när det kommer till leverans till privatperson, så får jag bråka med dem veckan ut ser det ut som och jag får hoppas att det inte går tillbaka till Holland innan dess . Strunt samma.

Håller på och laddas ner nu. På återseende med feedback om allt går som det ska.

+ En recension från FZ vore också kul om ni känner tiden räcker till i julstressen <3

Vilken otur. Jag skall hämta ut mitt Oculus S idag och UPS levererade utan problem till en pickup-point. Fick välja med SMS om de skulle hem-leverera eller skicka dit.

Kommer garanterat o skaffa boneworks . men det känns som att jag skall fixa mig VR vana innan man tar tag i detta spelet då det verkar rätt avancerat.

Medlem

@Harakiri:
Det gör du rätt i och så fort om du skulle må illa i något spel så av med den direkt!, baby steps :). Köra spel som har teleporteringsfunktion är en bra början. Boneworks kör free locomotion och det var pirrigt för mig i andra spel i början.

Medlem

Nu har jag äntligen hunnit spela detta spel.
Skulle köra igår men fick oväntat besök just när jag startat upp VR så det blev Beat saber ist.

nåja Boneworks krävs verkligen att man har tid att spela. Spelade 1h 40min tidigare idag och hann inte genom tutorial ens.
"Lekte" med fysiken och tillbringade tid på skjutbanan.
Riktigt kul och fungerar utmärkt att spela med Lenovo Explorer WMR headset.
Det enda man inte kan styra är tummen men det verkar inte göra nått, greppar man saker så sköter tummen sig själv.
Att hålla 2 hands och tex sikta med en pistol med 2 händer fungerar utan problem. Det trodde jag inte skulle fungera nå bra men det gjorde det helt klart.
Klarade mig bra från åksjuka men då rör jag på mina fötter för säkerhetsskull när jag går i spelet så lite svettigt att spela. Står jag still så kan illamåendet krypa sig på.
Så inget spel man rekomenderar till den ovane i början, man kan spela sittandes men jag tror nästan det gör saken värre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det har hänt en del sen Boneworks släpptes.
Bla jag själv bytte vr-headset och fortsatte spela med Oculus Quest ist och VR-benen växte ut helt med detta spel

I kommande uppdatering till 1.5 så kommer ett zombie mode läggas till.
Man får bla ett verktyg för att sätta plankor för öppningar osv.
Har man VR och ännu inte köpt detta spel, så köp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har varit helt besatt av Boneworks de senaste två veckorna. Jävlar vilket spel! Älskade hur min upplevelse utvecklades i takt med att jag fortskred i spelet - i början tyckte jag att det var fruktansvärt men i slutet så var jag kär. Har faktiskt aldrig upplevt något liknande tidigare. Klarade spelet i helgen men har haft väldigt kul med sandbox och framför allt Zombie Warehouse.

I början mådde jag fruktansvärt illa och behövde ta konstanta pauser. Jag klarade bara av att spela 5-10 minuter innan jag kände att jag skulle spy. Resten av spelet gjorde inte heller jättestarkt intryck till en början. Storyn kändes obefintlig och jag tyckte att mycket av interaktionerna och fysiken kändes... ryckig och opolerad? Som ett slarvigt techdemo. Kände att spelet var en svag 5/10.

Men jag fortsatte kämpa för jag ville träna upp mina VR-ben och för att spelet gav mig lite HL2-vibbar. Eftersom att jag var tvungen att spela om så mycket av banorna, pga. en avsaknad av sparpunkter, började jag upptäcka alla dolda ledtrådar om en story i miljöerna. Jag började känna mig smidigare med alla rörelser och efter den första kämpiga veckan kunde jag spela i över två timmar utan att må illa. Nu, två veckor efter att ha börjat, känner jag mig som John Wicks och en ninjas kärleksbarn. Och spelet känns nu närmare 10/10, det är det överlägset bästa jag har spelat i VR än så länge. Fantastisk gameplay och en grym story, älskar när spelaren behöver gräva lite själv för att upptäcka allt! Det enda jag saknar är dekapitering och styckning av zombies...

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Har varit helt besatt av Boneworks de senaste två veckorna. Jävlar vilket spel! Älskade hur min upplevelse utvecklades i takt med att jag fortskred i spelet - i början tyckte jag att det var fruktansvärt men i slutet så var jag kär. Har faktiskt aldrig upplevt något liknande tidigare. Klarade spelet i helgen men har haft väldigt kul med sandbox och framför allt Zombie Warehouse.

I början mådde jag fruktansvärt illa och behövde ta konstanta pauser. Jag klarade bara av att spela 5-10 minuter innan jag kände att jag skulle spy. Resten av spelet gjorde inte heller jättestarkt intryck till en början. Storyn kändes obefintlig och jag tyckte att mycket av interaktionerna och fysiken kändes... ryckig och opolerad? Som ett slarvigt techdemo. Kände att spelet var en svag 5/10.

Men jag fortsatte kämpa för jag ville träna upp mina VR-ben och för att spelet gav mig lite HL2-vibbar. Eftersom att jag var tvungen att spela om så mycket av banorna, pga. en avsaknad av sparpunkter, började jag upptäcka alla dolda ledtrådar om en story i miljöerna. Jag började känna mig smidigare med alla rörelser och efter den första kämpiga veckan kunde jag spela i över två timmar utan att må illa. Nu, två veckor efter att ha börjat, känner jag mig som John Wicks och en ninjas kärleksbarn. Och spelet känns nu närmare 10/10, det är det överlägset bästa jag har spelat i VR än så länge. Fantastisk gameplay och en grym story, älskar när spelaren behöver gräva lite själv för att upptäcka allt! Det enda jag saknar är dekapitering och styckning av zombies...

Kul att fler skriver om Boneworks på FZ.

Ja det är en ganska brant uppförsbacke både i att manövrera sin "gummikropp" som inte alltid lyder (blivigt bättre iom uppdateringar) och att förstå spelet och själva storyn + att det inte är ett spel för den VR ovane.
Håller med om att spelet gav nån sorts "half life" känsla i början, speciellt innan man spelat half life alyx


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Kul att fler skriver om Boneworks på FZ.

Ja det är en ganska brant uppförsbacke både i att manövrera sin "gummikropp" som inte alltid lyder (blivigt bättre iom uppdateringar) och att förstå spelet och själva storyn + att det inte är ett spel för den VR ovane.
Håller med om att spelet gav nån sorts "half life" känsla i början, speciellt innan man spelat half life alyx

Spelet var ju menat att bli ett HL-spel men studion fick avslag från Valve vilket senare visade sig vara pga att Valve utvecklade sitt eget HLVR; Alyx

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Spelet var ju menat att bli ett HL-spel men studion fick avslag från Valve vilket senare visade sig vara pga att Valve utvecklade sitt eget HLVR; Alyx

Jag har hört att stress level zero som gjort spelet var "anlitat" av Valve att göra typ ett half life koncept i VR, inte att dom specifikt skulle göra ett half life spel.
Men det kanske är som du säger.
Det märks tydligt att fiender och miljö är inspirerat av både Half life och Portal, och Monoton/MythOS hade platsat i det universument.

Sen var det väll enda spelet som hade stöd för index innan det ens var släppt, det var med Boneworks index kontrollerna visades upp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar