Medlem
Boneworks VR

Idag släpps Boneworks VR
Ett spel som blivigt väldigt uppmärksammat.
Kanske mest av allt innan Half life alyx visades upp.
Vem kommer köpa spelet och vad ska ni spela med för headset?
Själv blir det köp kanske till helgen.
Jag ska köra med WMR från Lenovo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare

Väldigt längesen jag kollade på en lets play av ett vr spel nu, nån som har ett tips på en youtuber som skall lira detta, är hyfsat rolig och inte släpper sina videor med för långt mellanrum?

Hade ju viljat spela det själv men ...

Skägg.
10 Chambers

Var helt övertygad om att detta var ett "hemligt" Half-Life-projekt. De första gameplay-filmerna visade ju små VR-headsets på ben som försökte attackera ansiktet, och zombie-liknande fiender som hade dem i fejset...

Får se om vi hinner testa det innan nyåret.


signatur
Medlem

Kommer helt klart spela det så fort det släpps, otroligt pepp. Kommer lira på OG Vive, hoppas de funkar bra med dom kontrollerna

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: "hinner"?... "ingen lämnar arbetsplatsen innan detta är igenom spelat" skall det ju vara

Medlem

Är det någon som vet om det släpps till PSVR?

Testpilot

Grymt! Har precis beställt ett Oculus Rift S

Nu måste man ju skaffa de bästa VR spelen att testa.

Medlem
Skrivet av Redabsinthe:

Är det någon som vet om det släpps till PSVR?

Ja: Nej

Det finns inga källor som tyder på att det skulle komma iallafall. Verkar vara mycket fysikbaserat i spelet som nog blir för tungt för PS4.

Medlem

Alltså jag är så kluven på VR. jag var sjukt hypead när det kom och köpte en vive dag ett. Och visst tusan är det häftigt, men efter ett år av att starta och avsluta spel efter 20 minuter så sålde jag mitt headset, och jag är inte säker på att jag kommer köpa ett nytt. På ett sätt saknar jag det, på ett sätt vet jag att det är inte tillräckligt kul längre stunder för att vara värt det.. samtidigt förstår jag inte varför jag inte riktigt föll för det... Hmmm

Medlem

Absolut ska det liras! Sjukt taggad sen långt tillbaka, kommer lira med min Valve Index :>

Medlem

Kommer detta till Oculus Quest?

Medlem

Hoppas lite på att det blir det första spelet som rättfärdigar mitt "impulsköp" av en Index, men jag väntar på lite betyg först, kanske blir till helgen.

Medlem

Självklart ska detta liras! Äntligen ska mitt index få sträcka lite på benen och kontrollerna kommer komma till sin fulla rätt. Varit sjukt taggad på detta en längre tid och detta kommer fylla ut tiden fint fram till "Half-Life: Alyx".

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Kommer detta till Oculus Quest?

Knappast, men går väl köra med lik-kabel.

Medlem

Blir säkert ett köp även om i princip alla VR spel jag köpt hittills hamnat på hyllan...bara beat saber jag återkommer till.

Medlem

detta är väl specialdesignat för valve index med tillhörande kontroller dock. även om det säkerligen funkar med alla sorters vr


signatur

//monster

Medlem

Brandon som är en av utvecklarna är ofta med i Nodes videor. (Deras kontor ligger vägg i vägg).
I den näst sista eller sista videon så pratar Brandon mer om vad det ska komma till och vad som kommer funka med spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Knappast, men går väl köra med lik-kabel.

Steam blockar inga HMS så spelet borde väl stödja dom flesta.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Carl Johansson-Sundelius: "hinner"?... "ingen lämnar arbetsplatsen innan detta är igenom spelat" skall det ju vara

Undrar hur det ser ut när de jobbar över.

"Ledsen, älskling, du får ta barnen ett par dagar för det är kaos på jobbet."

*LAN*

Medlem

2 tips.
Spelet är free locomotion och har man inga "vr-ben" än så kommer man garanterat bli åksjuk.

1. Sluta spela direkt man blir illamående/dåsig. Försöker man kämpa sig igenom blir man bara sämre. jag hört att man kan bli "permanent allergisk" mot VR om man gör sig sjuk på detta sätt upprepande ggr.

2. Rör på fötterna när man går i spelet, dvs gå/jogga på plats. Detta har blivigt ett väl fungerande fix för mig personligen.
Nackdelen att spela blir lite mer fysiskt ansträngande men det kan ju ses som positivt också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

2 tips.
Spelet är free locomotion och har man inga "vr-ben" än så kommer man garanterat bli åksjuk.

1. Sluta spela direkt man blir illamående/dåsig. Försöker man kämpa sig igenom blir man bara sämre. jag hört att man kan bli "permanent allergisk" mot VR om man gör sig sjuk på detta sätt upprepande ggr.

2. Rör på fötterna när man går i spelet, dvs gå/jogga på plats. Detta har blivigt ett väl fungerande fix för mig personligen.
Nackdelen att spela blir lite mer fysiskt ansträngande men det kan ju ses som positivt också

Kan även vara värt att öka refreshrate(index klarar 144hz) och trixa till lite högre fps (genom att sänka grafikinställningar) om man mår dåligt.

Medlem

Sjuuuuukt peppad, blir att spela hela kvällen lång på Indexen

Medlem
Skrivet av Devan:

Väldigt längesen jag kollade på en lets play av ett vr spel nu, nån som har ett tips på en youtuber som skall lira detta, är hyfsat rolig och inte släpper sina videor med för långt mellanrum?

Hade ju viljat spela det själv men ...

https://media1.tenor.com/images/e587b93ad5a498a1f81627f4ae196...

Kolla in mike på youtube. Han heter Virtual Reality Oasis

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Grymt! Har precis beställt ett Oculus Rift S

Nu måste man ju skaffa de bästa VR spelen att testa.

Hur kommer det sig du valde Rift S och inte Quest?

Releasehästryttare
Skrivet av Kajlie:

Kolla in mike på youtube. Han heter Virtual Reality Oasis

Ok skall kika, vekar inte som han är en lets play kanal dock utan mer att han testar vr saker/spel och inte heller att han laddar upp dagligen.

Medlem

Spana också in Ben Plays VR, också riktigt bra.

Medlem

Nice! Väntar på min Valve index 🙂

Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Hur kommer det sig du valde Rift S och inte Quest?

Det främsta :
* Uttaget för kabel på Quest satt ju helt knasigt
* Kommer inte ha behovet av en helt separat enhet utan kommer alltid köra mot dator.

Sedan kom det till:
* Quest skall tydligen vara mer framtung
* Aningen mer uppdateringsfrekvens
* Aningen större synfält.

Det var det som jag tyckte. Men på det stora hela är de väldigt väldigt lika varandra så jag tror det mest är behovet om man vill köra separat utan dator som är den största grejen.

Medlem

Det har släppts! IM GOING IN!

Frilansare

@HerrLarsson:
Rapportera snarast!

123
Skriv svar