Originalpitchen för Netflix-Witcher hade Ciri i den tyngsta rollen

Robot
Originalpitchen för Netflix-Witcher hade Ciri i den tyngsta rollen
Medlem

Siri är väl huvudrollen hela vägen i witcher 3 också, serien kommer suga ändå


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Historiskt så har spel till live action film alldrig funkat så bra. Tror inte heller TV serie skulle funka så bra.

Det är bättre om dom gör som Final fantasy advent children och gör det CGI eller som teknade super mario eller sonic eller mega man.

Medlem

Netflix la nyss upp en Ciri featurette. Varning för milda spoilers.

Avstängd

Tur som fan att vi slapp det då!!

Medlem

Har aldrig gillat Ciri, tråkig karaktär.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade faktiskt föredragit det, som koncept dvs. Geralt är en cool snubbe men tycker han skulle passa ännu bättre i någon form av inverterad sidekick, eller mentor utan att han för den skull behöver dö som mentor 101-handboken dikterar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Duke_Gamer:

Historiskt så har spel till live action film alldrig funkat så bra. Tror inte heller TV serie skulle funka så bra.

Det är bättre om dom gör som Final fantasy advent children och gör det CGI eller som teknade super mario eller sonic eller mega man.

Nu är det ju böcker det är baserat på. Precis som spelen och GoT osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Har aldrig gillat Ciri, tråkig karaktär.

Lol? Hatar du Luke Skywalker också?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Lol? Hatar du Luke Skywalker också?

Wut? Vad har det med saken att göra?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Wut? Vad har det med saken att göra?

Mycket.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@NuZ: Jo men hur underbart var GoT vad jag hörde gick den serien bara utför den var bra i början sedan gick det bara utför. Sedan vad jag märkt göra dom så satans mörk brukar ju inte funka så bra kolla på Ghotam ska vara mörk och skit men tydligen suger den. Ska man göra fantasy gör det lite mer ja fantasy behöver inte vara mörk och gory och skit. Lord of rings har sina stunder men den ältar inte i mörker och ångest och gore.

Medlem
Skrivet av neocon:

Och för Yennefer och Geralt:

Kanon! Den för Yennefer var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@NuZ: Jo men hur underbart var GoT vad jag hörde gick den serien bara utför den var bra i början sedan gick det bara utför. Sedan vad jag märkt göra dom så satans mörk brukar ju inte funka så bra kolla på Ghotam ska vara mörk och skit men tydligen suger den. Ska man göra fantasy gör det lite mer ja fantasy behöver inte vara mörk och gory och skit. Lord of rings har sina stunder men den ältar inte i mörker och ångest och gore.

Känns väl som att såväl GoT som GoTham (ha!) har presterat helt okej sett till både tittarsiffror och användaromdömen som kritik från branschfolk. Eftersom du skriver att GoT ”vad du hörde” och Gotham ”tydligen” [...] får jag anta att du inte har sett någon av dem men som någon som sett båda två får jag säga att jag uppskattar det lite mörkare eftersom både TV-serie-, film- och spelvärlden består till en majoritet av solskenshistorier, åtminstone när det kommer till kommersiella storbudgetproduktioner

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Har aldrig gillat Ciri, tråkig karaktär.

Ciri är ju den mest intressanta i hela witcher-världen. Bra att hon verkar ha någon typ av huvudroll, man får det intrycket av hennes trailer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Historiskt så har spel till live action film alldrig funkat så bra. Tror inte heller TV serie skulle funka så bra.

Det är bättre om dom gör som Final fantasy advent children och gör det CGI eller som teknade super mario eller sonic eller mega man.

Fast nu görs det en serie på böckerna och inte spelserien. Jag tror många som inte läst böckerna men gillar spelen (eller Witcher 3, som var den stora kommersiella framgången) kan komma att bli lite besvikna på serien då den är väldigt fristående från det som händer i böckerna.

Det finns ju faktiskt redan en serie som gick hem i Polen, som ändå är helt okej om man bortser från det katastrofalt dåliga produktionsvärdet. Budgeten var väl sådär när den spelades in, men helt klart sevärd om man gillar världen och vill veta mer om Geralt

Redaktör
Ponny

Jag tycker personligen att (obs: har bara spelat spelen, och inte läst böckerna) Ciri gjorde Geralt till en intressantare person.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Tack för det utförliga svaret. Nu förstår jag exakt vad du menade med ditt första inlägg.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Siri är väl huvudrollen hela vägen i witcher 3 också, serien kommer suga ändå

Kan inte bli sämre än Arrow, Flash, supergirl och all den där skiten på netflix

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av HallonTreo:

Kan inte bli sämre än Arrow, Flash, supergirl och all den där skiten på netflix

Ingen av de tre serierna du nämner är ju Netflix-serier. De produceras alla tre av CW.

Med det sagt finns det förstås en hel del skitserier som Netflix själva producerat också. Nu senast släpptes ju V Wars som är riktigt usel...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingen av de tre serierna du nämner är ju Netflix-serier. De produceras alla tre av CW.

Med det sagt finns det förstås en hel del skitserier som Netflix själva producerat också. Nu senast släpptes ju V Wars som är riktigt usel...

Minns inte att jag sa att det var netflix-producerade. Är ju mer att netflix backar vissa serier av tvivelaktig kvalitet.

men men...

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Siri är väl huvudrollen hela vägen i witcher 3 också, serien kommer suga ändå

Ciri må vara den viktigaste personen i den övergripande storyn, men hon kan knappast ses som huvudperson i och med att hon är i bild kanske 2 % av tiden. Spelet handlar om hur Geralt letar efter och sedan hjälper Ciri. Geralt är m.a.o. huvudpersonen. På samma sätt är huvudpersonen i Rädda menige Ryan inte menige Ryan (även om är i bild mycket större del procentuellt sätt än Ciri).

Avstängd
Skrivet av HallonTreo:

Minns inte att jag sa att det var netflix-producerade. Är ju mer att netflix backar vissa serier av tvivelaktig kvalitet.

men men...

Du hade dock fel om supergirl, det är HBO som visar den.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Produktionen växer på en, men jag är fortfarande väldigt skeptisk. Känns som att det kan vara en välgjord serie, men att jag kommer jämföra den med spelen och inte böckerna, som jag inte har läst. Det blir lite av en tolkning av tolkning av en tolkning. Så jag ska försöka njuta av serien som något annat än vad jag är van vid.

Avstängd

Förbered er på det värsta och hoppas på det bästa, så blir det som det blir!

Kom ihåg att Expectation Bias kan göra så att ni automatiskt letar efter skäl till att hata serien istället för att bara svälja ett avsnitt i taget, låta det smälta lite i magen, och sedan bilda en uppfattning istället för att vara anti det redan från början!

/ från någon som aldrig spelat The Witcher-serien. *skölden upp mot högafflar*

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingen av de tre serierna du nämner är ju Netflix-serier. De produceras alla tre av CW.

Med det sagt finns det förstås en hel del skitserier som Netflix själva producerat också. Nu senast släpptes ju V Wars som är riktigt usel...

Haha, ja ska man klaga på Netflix bör man nämna något av det som de själva producerar inte från andra bolag. Samt som breahl sa så är Supergirl från HBO dessutom.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Historiskt så har spel till live action film alldrig funkat så bra. Tror inte heller TV serie skulle funka så bra.

Det är bättre om dom gör som Final fantasy advent children och gör det CGI eller som teknade super mario eller sonic eller mega man.

Vilken tur att serien inte baseras på spelet då, utan böckerna.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du hade dock fel om supergirl, det är HBO som visar den.

Både fel gällande supergirl och de andra serierna som produceras av CW som en tidigare nämnde. Men det är väl så med folk som gnäller bara för att gnälla, sällan sker det med korrekt fakta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av HallonTreo:

Minns inte att jag sa att det var netflix-producerade. Är ju mer att netflix backar vissa serier av tvivelaktig kvalitet.

men men...

Supergirl visas inte ens på Netflix, så jag vet inte hur det är att "backa" serien. Det är ju även betydligt mer relevant att ta upp produktioner där Netflix är involverade än produktioner där Netflix inte är involverade, kan jag tycka...

Medlem
Skrivet av breahl:

Du hade dock fel om supergirl, det är HBO som visar den.

Nopes. Finns på Netflix US också

12
Skriv svar