Teasern inför Game Awards antyder nyheter från Elden Ring

Robot
Teasern inför Game Awards antyder nyheter från Elden Ring

"Brace yourself, hype is coming."

#elden-ring, #game-awards


Medlem

Är det någon som är frivillig till att länka varje enskild film som är med i denna trailer?

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Fan taggad, har platinum i Bloodborne & Sekiro och köpte Dark Souls 3 nu på rean. Blir nog att kämpa sig igenom ds3 lagom tills Elden Ring kommer

Medlem

Jag kommer gå hollow om det inte visas något på The Game Awards.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot

G-man vid 1:56. HL 3 kommer visas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Quake-konnässsör

@Lord Pingu: Kan ju i alla fall försöka länka alla-ish. Det var några jag har missat / inte vet riktigt vad det är för spel, ni får gärna hjälpa till.

Death Stranding - Launch Trailer | PS4

Half-Life: Alyx Announcement Trailer

Control - Story Trailer | PS4

Official Call of Duty®: Modern Warfare® – Story Trailer

Mortal Kombat 11 - Official Launch Trailer

Devil May Cry 5 - Final Trailer | PS4

Sekiro: Shadows Die Twice - Official Launch Trailer | PS4

Resident Evil 2 | Launch Trailer | PS4

Gears 5 - Official Campaign Story Trailer | Gamescom 2019

Metro Exodus - Artyom's Nightmare Official Story Trailer

Overwatch 2 - Official Cinematic “Zero Hour” Trailer | Blizzcon 2019

The Outer Worlds – Announcement Trailer | PS4

World of Warcraft: Battle For Azeroth - All Cinematic Trailers

World of Warcraft: Shadowlands Cinematic Trailer

Fortnite Chapter 2 | Launch Trailer

ELDEN RINGデビュートレーラー【2019 E3】

Diablo IV Announce Cinematic | By Three They Come

A Plague Tale: Innocence - Official Story Trailer

League of Legends – ALL Cinematic Trailer (2019)

Luigi’s Mansion 3 - Nintendo Switch Trailer - Nintendo E3 2019

Final Fantasy VII Remake - E3 2019 Trailer | PS4

FFVII Remake | TGS 2019 trailer | PS4

Borderlands 3 - Official Cinematic Launch Trailer: "Let's Make Some Mayhem"

Fire Emblem: Three Houses - Nintendo Switch Trailer - Nintendo E3 2019

Marvel's Avengers - A-Day Prologue Gameplay Footage | PS4

Super Smash Bros. Ultimate - World of Light - Nintendo Switch

Ghostwire Tokyo – Official Reveal Trailer | E3 2019

Halo Infinite - "Discover Hope" Cinematic Trailer | E3 2019

Apex Legends, Season 3 – Meltdown-trailer

Warframe - Official Cinematic Opening Trailer

The Elder Scrolls Online: Elsweyr - Official E3 Cinematic Trailer

Medlem
Quake-konnässsör

@Ichabod: Lite jobbigt när man ser 1 sekund av ett klipp från en trailer. Man vet att man har sätt det någonstans, men har svårt och komma ihåg vad spelet heter. Vet att det är minst två till tre spel mer som jag har missat. Elder Scroll Online Elsweyr trailern var en sådan

Medlem

Man kan inget annat än att hypa satan när den bästa utvecklaren för tillfället släpper nytt. Har klarat samtliga Soulsbornekiro-spel och älskat vartenda ett!

Quake-konnässsör

Om nu Bloodborne kommer, så kommer det isåfall som lanseringstitel ihop med Playstation 5. Vet inte riktigt hur det är, men tror att Sony äger rättigheterna till Bloodborne, då det är ett beställningsjobb?

Sen har väl Masaaki Yamagiwa gått ut och sagt att han inte vill göra "mörka" spel på ett bra tag, men vet inte om fansen kan vända Masaaki och FromSoftware studion. Elden Ring känns i teasern som lite mera "färggrannare" än både Dark Souls och Bloodborne.

Men absolut, älskar Bloodborne och skulle vilja se en uppfölja, helst så skulle jag också vilja att de släpper det till PC då jag inte tycker om att spela det på 30fps på min PS4a Men det lär Sony inte tillåta i första taget.

Får också se vilken influens George R.R. Martin har på storyn, kommer de satsa mera på berättelsen än i Sekiro?

Medlem
Skrivet av almblad:

Om nu Bloodborne kommer, så kommer det isåfall som lanseringstitel ihop med Playstation 5. Vet inte riktigt hur det är, men tror att Sony äger rättigheterna till Bloodborne, då det är ett beställningsjobb?

Sen har väl Masaaki Yamagiwa gått ut och sagt att han inte vill göra "mörka" spel på ett bra tag, men vet inte om fansen kan vända Masaaki och FromSoftware studion. Elden Ring känns i teasern som lite mera "färggrannare" än både Dark Souls och Bloodborne.

Men absolut, älskar Bloodborne och skulle vilja se en uppfölja, helst så skulle jag också vilja att de släpper det till PC då jag inte tycker om att spela det på 30fps på min PS4a Men det lär Sony inte tillåta i första taget.

Får också se vilken influens George R.R. Martin har på storyn, kommer de satsa mera på berättelsen än i Sekiro?

Har Masaaki Yamagiwa något att säga till om ens då han bara var producent till Bloodborne? Gissar på att Hidetaka Miyazaki har sista ordet när det kommer till hans företag och egna skapelse. ^^ Om du nu inte menar att dom gör som dom gjorde med Dark Souls 2, två teams som jobbar på olika spel.

Sen tror jag personligen att Elden Ring kommer vara tillräckligt mörkt för att tillfredsställa fansen, men lite färggrannare miljöer skulle jag faktiskt inte klaga på(blandat med mörkt då, gillar när det är mörkt och deprimerande, fast ändå vackert).

Och gällande G.R.R Martin så har han bara skapat mytologin i spelets värld, alltså inget inflytande på storyn.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

@almblad:

Quake-konnässsör

@Fezk: NU kan det faktiskt vara så att jag blandade ihop Masaaki Yamagiwa och Hidetaka Miyazaki lite

Men du har rätt i det du säger. Men hur som helst så tror jag att de lyssnar på fansen och vill göra dem glada. Riktigt nöjd med att Sekiro blev så bra som det blev, gillar bättre de japanska mörkare miljöer över västerländska. Tycker de har mycket mer och hämta i från deras mytologi och äldre historia i Asien som skulle vara mera intressant för oss västerlänningar, men nu kanske inte alla tycker så i och för sig.

Medlem
Skrivet av almblad:

@Fezk: NU kan det faktiskt vara så att jag blandade ihop Masaaki Yamagiwa och Hidetaka Miyazaki lite

Men du har rätt i det du säger. Men hur som helst så tror jag att de lyssnar på fansen och vill göra dem glada. Riktigt nöjd med att Sekiro blev så bra som det blev, gillar bättre de japanska mörkare miljöer över västerländska. Tycker de har mycket mer och hämta i från deras mytologi och äldre historia i Asien som skulle vara mera intressant för oss västerlänningar, men nu kanske inte alla tycker så i och för sig.

Ah, borde jag förstått hehe.

Ja, Sekiro blev helt otroligt bra. Att FromSoftware vågade på något nytt och lyckades så pass bra visar deras bredd och potential inför Elden Ring.

Personligen tror jag nog att jag gillar dom gamla västerländska dark fantasy miljöerna ala Dark Souls lite mer. Med det sagt älskar jag ändå öst-influenserna och vad dom gjorde med Sekiro. Så dom får gärna göra spel med influenser från alla möjliga kulturer och mytologier, dom har inte gjort mig besviken ännu. ^^

Det ser ut som att Elden Ring kommer ta influenser från keltisk och slavisk mytologi denna gång, vilket FromSoftware inte gjort förut. Detta är ju dock spekulationer då vi inte vet ett dugg om spelet i stort sett.

Alltid kul att läsa olika spekulationer - denna är ju t.ex. ganska intressant från slavisk mytologi:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Skit i trailers, jag vill se gameplay!!

Medlem

Vart det inget om Elden Ring på G awards? 🤔


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar