Ny 2K-studio utvecklar nästa Bioshock

Robot
Ny 2K-studio utvecklar nästa Bioshock

Cloud Chamber tar upp facklan efter Ken Levine.

#bioshock, #cloud-chamber


Medlem

Bioshock-serien är fantastisk. Kanske inte gameplaymässigt, men atmosfär och story är fenomenal.

Det kanske blir en utannonsering på The Game Awards nu på fredag?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det kanske är en slump, men det namnet samt den loggan känns lite mer Columbia än Rapture. Men personligen så hoppas jag på något helt nytt!

Medlem

Ok, ett nytt Alice samt bioshock vore kalas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Var det inte tal om ett nytt Bioshock med micro transactions för inte så länge sen? 2K har ju hittills visat att de inte är rädda för att implementera det på bekostnad av spelet i sig.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Var det inte tal om ett nytt Bioshock med micro transactions för inte så länge sen? 2K har ju hittills visat att de inte är rädda för att implementera det på bekostnad av spelet i sig.

Ryktet av vad jag läst är att spelet ska bli ett "game as a service" - vilket mycket väl kan innebära mikrotransaktioner.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Detta står på hennes (Kelley Gilmore) Twitter konto:

"We are looking for a Senior Multiplayer Designer to work on our unannounced, triple-A, larger-than-life game at 2K in Novato, CA. Spread the word! Details here:"


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

2K.... usch. Men jag gillar hela Bioshock serien så är försiktigt hoppfull.

KoP
Medlem

Spännande! Blir det tillbaks till djupet månntro? Eller molnen? Eller något helt annat? Rymden?

Medlem
Skrivet av KoP:

Spännande! Blir det tillbaks till djupet månntro? Eller molnen? Eller något helt annat? Rymden?

Blir det ett "game as a service" spel så kvittar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undrar om dom går samma öde till mötes som 2K Marin, en annan studio som startades för att utveckla "nästa Bioshock" och efter två spel lades ner.

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir det ett "game as a service" spel så kvittar det.

Vad innebär "game as a service"?

Medlem
Skrivet av Le Erik:

2K.... usch. Men jag gillar hela Bioshock serien så är försiktigt hoppfull.

2K har väl varit utgivare till alla spel i Bioshock-serien?

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad innebär "game as a service"?

GaaS är spel som är designade att bli spelade "för evigt" så spelare inte spelar annat, så hela din spelbudget går till dom.

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

GaaS är spel som är designade att bli spelade "för evigt" så spelare inte spelar annat, så hela din spelbudget går till dom.

Sååå.. ett spel utan början, mitt och slut? Typ Fortnite? 🤢

1
Skriv svar