Men gud! I am Jesus Christ är en realistisk Jesus-simulator

Robot
Men gud! I am Jesus Christ är en realistisk Jesus-simulator
Medlem

Ser bra ut, rolig gameplay


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Så ett medioker fantasy rollspel med andra ord.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Om det ens kommer ut är det säkert en walking sim där det finns ett visst antal objekt i världen som man kan hålla upp händerna mot

Medlem

Det är anmärkningsvärt att mannen som får sin hink full med fisk överhuvudtaget inte reagerar. Det rimliga hade varit att bli förvånad. Eller att åtminstone låtsas för att vara artig.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Så ett medioker fantasy rollspel med andra ord.

Det var nog väldigt optimistiskt

Skribent

Min fråga? Kommer det till VR?


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av bluebird:

Det är anmärkningsvärt att mannen som får sin hink full med fisk överhuvudtaget inte reagerar. Det rimliga hade varit att bli förvånad. Eller att åtminstone låtsas för att vara artig.

För det otränade ögat kan det se märkligt ut, men det är ju trots allt en starkt realistisk simulator så det är väl så det fungerar i såna situationer.


signatur
Medlem

Ni verkar vara en aning religiösa här på sidan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Releasehästryttare

@Tomas Helenius: Du måste ju skriva om Jultomte simulatorn också!!

#3950530

Medlem
Medlem
Skrivet av Troll1:

Det var nog väldigt optimistiskt

Ja man har ju blivit fostrad att vara medmänsklig, snäll och positiv
Tänk att man kan vara det och inte följa en religion


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Verkar ju inte bättre än det där jesusspelet ni brukar ta upp en gång per år av samma person som gjort fängelsespelet

MEG
Medlem

En starkt realistiskt simulerat om en hitta på figur med en hitta på pappa ja det är realism


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag blev aldrig hjärntvättad av samhället eller mina föräldrar ordentligt så det här spelet saknar betydelse för mig. Vet inte ens om jag ser det komiska i spelet. Men gillar South Park Jesus iaf alltid något.

Medlem

På Jesu födelse bringade dem fyra vise männen gåvor till den nyfödda; myrra, guld, rökelse och en Polaroid™-kamera.

Medlem

Samma utgivare som har en hel drös andra "simulatorer" så som till exempel "Bum Simulator" och med stor sannolikhet är samma folk som även står för "Priest Simulator". Inte direkt PK humor, men det verkar vara lite deras grej.

Medlem

Tydligen är både att Jesus föddes under en stjärna och att hans mor var oskuld påhitt(bevisade påhitt) från den katolska kyrkan. Vi har Romarna att tacka för att kristendomen ser ut som den gör idag.

Medlem
Skrivet av kehik:

På Jesu födelse bringade dem fyra vise männen gåvor till den nyfödda; myrra, guld, rökelse och en Polaroid™-kamera.

På sidan om stack han även in 2 stycken rykande färska 3D modeller samt möjligheter till skägg+hår eller utan.

Medlem

Det verka följa bibeln rätt bra, sen är det annan fråga om man ska göra spel av Guds Son :/

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tydligen är både att Jesus föddes under en stjärna och att hans mor var oskuld påhitt(bevisade påhitt) från den katolska kyrkan. Vi har Romarna att tacka för att kristendomen ser ut som den gör idag.

Nja, det var romarna som så småningom tillät kristendomen och sedermera kejsare Konstsntin som gjorde den till statreligion. Men den kristendomen och dagens kristendom skiljer sig ganska mycket. Från kyrkomötet i Nicea år 325 började kyrkan själv forma religionen och skriva om evangelier så att religionen blev allt mer ett maktverktyg för kyrkan. Bibeln har sedan dess ständigt uppdaterats, ändrats och förvanskats genom otaliga översättningar.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Johlor:

Min fråga? Kommer det till VR?

Välsignelse Reality? Ja det är väl klart!

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Välsignelse Reality? Ja det är väl klart!

Välsignad Reality ... Blessed Reality ... Blessed Simulation ... BS

Japp!

Medlem

Om detta spel har modsupport är det guld värt! (och myrra).

1
Skriv svar