Snart slutcampat i PUBG?

Robot
Snart slutcampat i PUBG?

Battlegrounds testar en ny, inre blå ring.

#blue-zone, #pubg


Medlem

Nu kommer modern warfare sälja, ja jäklar

Medlem

Känns dumt. Jag tycker Battle Royal ska ha lite tur också. Tur att hitta bra vapen, Tur att hamna rätt på kartan.
Varför denna forcerade vägledning?

ELF
Medlem

Eh???
Det är ju slumpad cirkel som är en del av charmen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bra detta ser jag positivt framemot kanske man kan börja tar upp pubg igen. Att folk landa, loota och sen direkt campa förtjänar ju inte direkt vinna. Annars kan de lika gärna spela utan tangentbord.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Grejen är ju variationen. Ibland landar man precis rätt och behöver inte röra på sig, medan det andra omgångar blir en hysterisk stress för att hinna med cirkeln. Därav charmen.

Medlem

Detta verkar lite underligt...

Avstängd

Skulle hellre se att kartan tas bort helt samt ha random artillerystrikes I safezonerna.

Endast en kompass som visar vartåt nästa safezone när den tidigare håller på att krympa samt att den nya safezonen skulle kunna vara lite innuti tidigare dangerzone


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Kommer detta vara ett val likt kameravinkeln eller är det forcerat på alla?

Skrivet av bluebird:

Grejen är ju variationen. Ibland landar man precis rätt och behöver inte röra på sig, medan det andra omgångar blir en hysterisk stress för att hinna med cirkeln. Därav charmen.

Ja precis, det tycker jag med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Verkar bull. De för mycket micromanagement. Ska de styra min gubbe också, så jag inte får bestämma var jag går alls? Bara för spelet ska vara bättre?


signatur

I drank what?

Medlem

Det blir väl bara att gå direkt till blå cirkeln och campa där istället? Vad blir skillnaden?

w2d
Medlem

Varför vilseleda med att skriva en sådan här ”nyhet” om ni inte vet hela innehållet?
Detta är en del av s.k ”labs” där pubg testar olika modes i spelet för att sedan utvärdera och kanske implementera i spelet. Det är inget som står skrivet i sten att de ska ändra till det här eller ens lägga till det i spelet.

Avstängd
Skrivet av Lombra:

Det blir väl bara att gå direkt till blå cirkeln och campa där istället? Vad blir skillnaden?

För att den blå cirkeln gör skada. Men jag antar att du kan campa precis utanför den för att sedan enkelt gå in.

Medlem

Låter jättekonstigt. Om jag landar och lootar och har tur och har hamnat mitt i cirkeln, ska jag då bli straffad för det och ta en massa skada i det blå och tvingas försöka ta mig ut? Det gör inte spelet mera rättvist, snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Låter jättekonstigt. Om jag landar och lootar och har tur och har hamnat mitt i cirkeln, ska jag då bli straffad för det och ta en massa skada i det blå och tvingas försöka ta mig ut? Det gör inte spelet mera rättvist, snarare tvärtom.

Man kanske kan se den blå cirkeln innan man landar för att få folk att inte landa just där?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Man kanske kan se den blå cirkeln innan man landar för att få folk att inte landa just där?

Fast då vet man ju var cirkeln kommer ligga, så det förstör ju ganska mycket av spelet.

CdM
Medlem

kul! om detta blir implementerat så är det slutspelet för gott.
spelar på xbox och det är så mycket buggar och lagg så det går ej att beskriva.

kul spel ibland, när det klaffar, men med en ping 140 och fps runt 30 så är det jävligt svårt.
har fiber och one x med ssd. sweeeet.

ska de göra så att det står 50 campare runt ringen så är di helt slut.

Medlem

Känns lite Aftonbladet på denna artikel om det är som @W2d säger att det är en av flera modes som är nu och inte något konkret att det SKA implementeras. Väldigt konstigt, dock inte förvånad haha. Mer skapad för att det skall bli en debatt om detta ur ingenting.

Medlem

Det jag vill är att dem tar bort själva ringen och gör som ring of elysium. Där kan du vara på ett ställe helt grön från den farliga zonen men när man måste vidare så kan man helt plötsligt vara mellan en farlig zon och säkra zonen trots att man är i en säker zon. Och mer randomiserad utveckling av den än en ring som 7 av 10 fallen när jag lirar med en vän på erangel hamnar på ön med det militära området. Med den andra versionen så kan den se ut som ett v eller n eller ett s. Så ta bort ringen och gör en ny farlig zon eller ta bort bort farliga zonen helt med en mindre karta 3x2 typ och bara artillerier som bombar sönder och gör så att hus gör sönder med artilleri.

Medlem
Skrivet av w2d:

Varför vilseleda med att skriva en sådan här ”nyhet” om ni inte vet hela innehållet?
Detta är en del av s.k ”labs” där pubg testar olika modes i spelet för att sedan utvärdera och kanske implementera i spelet. Det är inget som står skrivet i sten att de ska ändra till det här eller ens lägga till det i spelet.

Instämmer helt. Detta kommer på sin höjd att vara en del av custom games enligt Hawkinz, en community manager hos PUBG, på Twitter. Det är ett tidsbegränsat test inom Labs.

Medlem

varför ska man inte få campa? blir ju tråkigt när man inte får göra som man vill i såna spel bara man inte fuskar.

1
Skriv svar