Rykte: är Horizon Zero Dawn på väg till PC?

NuZ
Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Så om ett Xbox exklusivt spel släpps till åtminstone två av dessa format så ska det alltså fortfarande ses som Xbox exklusivt?

Bra fråga!? Om ett spel bara går att spela genom xcloud på switch? Tror inte de sätter stämpel om de släpper till flera plattformar än mobil och pc men Phil är ju överhypad för allt

Fan nu blev jag sugen att spela igenom HZD igen. Frozen wilds passar i vintermörkret


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Precis så jag menade.
tidigare hade xbox och ps sina exclusiviteter men ms insåg väll att pc inte är konkurrent och att xbox egentligen inte kunnat erbjuda nått egna intressanta spel tillräckligt.
Sony har förhoppningsvis insett detsamma att man nog tjänar på att låta PC spelarna spela deras spel också.
Att sony ska släppa spel till xbox och nintendo ser jag dock som väldigt liten som en det.

Jo de e sant Kanske om förra generationen var nu då Sony var mer öppna för utveckling som t.ex crossplay osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

fan hoppas på God Of War nudå

Medlem
Skrivet av Oneone:

fan hoppas på God Of War nudå

Du får trösta dig med God of War på PC via PS Now


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Fördrar PC, om Sony släpper sina spel till PC så innebär det att jag inte längre behöver skaffa deras konsoler, det vore ett korkat val av Sony och jag har svårt att se dem ta ett sådant stort steg. Det skulle med stor sannolikhet innebära att folk som mig själv istället väntar tills spelen släpps på PC.

Exklusiva spel säljer konsoler, förstår man inte detta förstår man inte heller varför Nintendo idag fortfarande gör konsoler medan Sega idag bara är en utgivare. För jag är rätt säker på att anledningen till att NES och SNES var mångas val framför Master System och Megadrive (Genesis i andra delar av världen) var just de egna spelen och fokus på kvalitet medan Sega mer och mer fokuserade på kvantitet.

Så nej jag finner inte detta troligt, Death Stranding må ha varit ett spel som gavs ut av Sony men det var inte ett förstaparts spel som Horizon är. Inte första gången ett spel som Sony varit en bidragande faktor till kommer på PC, Street Fighter 5 hade ett liknande upplägg.

Microsoft är i ett helt annat läge, Microsoft har alltid och kommer alltid satsa helt på Windows. Spel är den främsta anledningen till att Windows blivit så stort som det är idag, hade Microsoft inte haft spelen så hade Linux mycket väl kunnat ha varit det OS som dominerade marknaden. Sony är inte på något sätt beroende av PC, Microsoft är i allra högsta grad det.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Alla är vi olika men personligen har jag aldrig förstått det synsättet. Lägger jag 650kr vill jag inte ödsla tid på att ha tråkigt i 15h innan jag kan njuta av ett spel till fullo. Så mycket tid har jag inte till övers.
Är spelet inte roligt inom första timmen anser jag att spelet har misslyckats/inte är något för mig.
Min polare försöker få mig att köra Warframe med det argumentet.
"Det blir roligt om typ 10 timmar!".
Vem fan har tid med det, undrar jag då.

Jag förstår vad du säger, just därför är jag tveksam till exempelvis Death Stranding. I Horizons fall tycker jag att det tidigt visar vad det går för, det är ju storyn som utvecklas vidare en bit in. Trist om du väljer bort spel som detta där belöningen för investerad tid betalas tio gånger om. Alla spel av den här typen har ju ett tutorialuppdrag som ofta tar en timme för att gå igenom spelmekanik och presentera grundpremissen för både story och världen det utspelar sig i. Men självklart är det en balansgång mellan snabba belöningar (typ fifa/cod eller valfritt fps) och payoff för investerad tid (typ Witcher eller annat valfritt RPG). Det är klart att vi prioriterar vår tid olika men min poäng är bara att det är synd att du dömer ut spel så fort.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Så nej jag finner inte detta troligt, Death Stranding må ha varit ett spel som gavs ut av Sony men det var inte ett förstaparts spel som Horizon är. Inte första gången ett spel som Sony varit en bidragande faktor till kommer på PC, Street Fighter 5 hade ett liknande upplägg.

Kojima productions må vara självständigt, men hela projektet samt IP ägs av sony och byggdes med sonys egna motor.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Va? Allt görs på PC och ”paketeras” i speciella filer som körs i devkitet. Man utvecklar inte på utan med ett SDK. Filerna krypteras också om man inte förnyar licenserna var 3 månad. Men ja. Spel utvecklat till konsolen är mycket bättre än en port

Ja men det betyder inte att spelen fungerar eller är optimerade för en native pc, dock är arkitekturen i nuvarande generation mer lik pc tillskillnad från förra.

NuZ
Testpilot
Skrivet av heady89:

Ja men det betyder inte att spelen fungerar eller är optimerade för en native pc, dock är arkitekturen i nuvarande generation mer lik pc tillskillnad från förra.

Ja självklart och det var väl det jag skrev att de oftast är bättre


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

SoL
Medlem

Dom kanske inte konkurerar direkt med pc men om dom ska vara störst på konsoll marknaden behöver dom exklusiva titlar. Om varenda playstation exklusivitet kommer till pc finns det ingen anledning för pc spelarna att skaffa playstation, ska sony då gå över helt till att bara vara utgivare och ge upp konsolerna? Det hoppas jag inte

Skrivet av Molotov:

Det släpps till PC inte till Xbox.
Så det är inte att gynna MS utan spelarna.
Sony konkurrerar inte mot PC marknaden äntligen kanske dom inser det.
MS har ju insett att Xbox och PC inte kokurrerar

Medlem

Håller varenda j*kla tumme jag har!

Medlem

Skoj för de som gillar sånt, men spelet ser ju larvigt dåligt ut.
Cringe dialog, stendum AI och fullt av buggar.
Tack men nej tack.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skoj för de som gillar sånt, men spelet ser ju larvigt dåligt ut.
Cringe dialog, stendum AI och fullt av buggar.
Tack men nej tack.

Tack för att du förgyller internet med din fantastiska kommentar, tror tyvärr inte Guerrilla berörs så värst av din åsikt.

Spelade igenom spelet en vecka eller så efter release, voice-acting är som någon annan nämner lite ostadig men inte outstandingly bad på något sätt. Tycker du "AI"n var stendum så spelade du troligen på en speciellt utmanande svårighetsgrad och upplevde själv inte en enda game-breaking bug. Någon glitch här och där men verkligen en smooth upplevelse rakt igenom på ps4pro.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skoj för de som gillar sånt, men spelet ser ju larvigt dåligt ut.
Cringe dialog, stendum AI och fullt av buggar.
Tack men nej tack.

Jag spelade det ett par månader efter release och då var det troligen det mest buggfria open world-spelet jag någonsin provat.

Fantastiskt roligt var det också!

Medlem
Skrivet av SoL:

Dom kanske inte konkurerar direkt med pc men om dom ska vara störst på konsoll marknaden behöver dom exklusiva titlar. Om varenda playstation exklusivitet kommer till pc finns det ingen anledning för pc spelarna att skaffa playstation, ska sony då gå över helt till att bara vara utgivare och ge upp konsolerna? Det hoppas jag inte

Nja.
Det har väll visat sig att det räcker med tidsexclusivitet och att dom flesta som bara är PC gamers inte köper nån Playstation för spelen.
Precis som Playstation spelarna inte köper en dator för att få mesta och bästa spelen och spelupplevelsen.
Exclusivitet för konsolerna kommer dom nog inte släppa så dom kommer inte sluta med playstatiin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av bearstyle:

Tack för att du förgyller internet med din fantastiska kommentar, tror tyvärr inte Guerrilla berörs så värst av din åsikt.

Spelade igenom spelet en vecka eller så efter release, voice-acting är som någon annan nämner lite ostadig men inte outstandingly bad på något sätt. Tycker du "AI"n var stendum så spelade du troligen på en speciellt utmanande svårighetsgrad och upplevde själv inte en enda game-breaking bug. Någon glitch här och där men verkligen en smooth upplevelse rakt igenom på ps4pro.

Skönt att du blir så defensiv för att någon tycker att ett spel ser dåligt ut.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skönt att du blir så defensiv för att någon tycker att ett spel ser dåligt ut.

Mer fascinerad över diffus kommentar. Vad är ett spel som inte ser larvigt ut i dina ögon? Eller inte "dåligt ut" som du sen skriver? Let me know!
Mvh
Nyfiken

12
Skriv svar