Idag får Battlefield 5 custom-servrar

Robot
Idag får Battlefield 5 custom-servrar

Lås in dig med 63 kompisar och spela "Community Games".

#battlefield-5, #custom-server


Geeks Gaming

Tråkigt när dom förstörde spelet i senaste uppdateringen.

NuZ
Testpilot

Lite för sent skulle jag tycka


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tråkigt när dom förstörde spelet i senaste uppdateringen.

Vad hände då? Vad var det som förstörde spelet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Vad hände då? Vad var det som förstörde spelet?

Dom ändrade om TTKn i spelet så hälften av vapnen är nu värdelösa.
Auto 3D spotting när folk är inom 5 meter.
Auto 3D spotting när din cone of fire är i närheten av en fiende inom 15 meter.

Medlem

Jag har problem med att utrustning inte blir upplåst när jag går upp i level, är det någon mer som har samma problem eller har det att göra med att jag kör Origin Access Basic?

Medlem

Jag prövade spela i typ 3 timmar efter ttk-ändringen. Har inte spelat sen dess. Vissa vapen behöver nu 13 skott för att döda någon... Inser de inte själva vilken galenskap det är, helt ofattbart hur de resonerar.

Medlem

Skulle ha funnits med sedan release, kommer dessutom inte spela mer innan dem drar tillbaka TTK ändringen och auto spotingen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom ändrade om TTKn i spelet så hälften av vapnen är nu värdelösa.
Auto 3D spotting när folk är inom 5 meter.
Auto 3D spotting när din cone of fire är i närheten av en fiende inom 15 meter.

https://www.youtube.com/watch?v=vnLzjZ3qzJI

Om man inte orkar kolla hela videon, kan du snabbt sammanfatta mer? Vilka vapen påverkas?

Geeks Gaming
Skrivet av Cenorida:

Om man inte orkar kolla hela videon, kan du snabbt sammanfatta mer? Vilka vapen påverkas?

Alla har jag inte lista på men några
Mp28 har nu samma damage som Thompson men har extremt sämre firerate dvs finns ingen anledning att använda mp28 längre.
FG42 som använder riflebullets och räknas in i LMG klassen. Gör nu lika mycket skada som en SMG och kräver upp till 12 skott att döda och du har bara 20 skott per mag. Men har den lika dan rekyl som en smg? Bättre firerate? Nej den är det samma som de flesta andra LMGs. Dvs finns ingen anledning att använda den längre.
ZK383 har nu sämre rekyl. Sämre firerate och gör mindre skada än typ100. Dvs finns ingen anledning att använda den längre.
Mass44 har nu nästan exakt samma rekyl, lika stort magasin och firerate som AG42. AG42 kräver 4 skott att döda. Mass44 kräver 5. Så varför ska man välja Mass44?
Mg42 är nu balanserad som en smg?? Kräver upp till 13 skott att döda och effektivt avstånd är 10-30 meter??? Medans Browningen är max 8 skott upp till 50 meter?

Målet med uppdateringen enligt DICE va att man skulle få användning av alla vapen. Men istället har man gjort vissa helt värdelösa.

Medlem

Bara 1 år för sent.

Medlem

Trist att det klagas så mycket (alltså inte just klagandet utan att Dice gör spelet sämre)
Själv har jag inte spelat så mycket sen jag skaffade COD. Just nu passar det mig bättre.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Casualfield 5.
Custom servrar är väl något som ska ingå vid release? Borde lockat en heel del intresse, inte såhär 2-3-4? år senare, Numera känner man sig klar med detta avsmak till spel.
Detta är för mig ett riktigt bra exempel på ett spel som tog ett par kliv bakåt.

Läste att någon skrev att de har nu infört automatiska triggers på spotting, När kommer autoshoot eventuellt autoaim?
Låt mig gråta...

Medlem

Tycker fortfarande spelet är riktigt kul, även efter senaste uppdateringen.

Vad kommer servarna kosta?

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Tycker fortfarande spelet är riktigt kul, även efter senaste uppdateringen.

Vad kommer servarna kosta?

Dem är gratis vilket är det bästa med det hela, inställningarna du kan göra nu är dock väldigt begränsade men dem kommer att utöka så småning om.

Medlem

Snacka om att DICE/EA gjorde bort sig direkt med BF V.
Allt dom gör efter är 1 steg fram 2 tilbaka typ.

så "avtänd" på spelet så jag har inte ens spelat på flera månader.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De gjorde samma sak innan julen förra året med. Alltså ändrade TTK. Det är ju bara för uppenbart att det är för att nya spelare som får spelet i julklapp inte ska sluta spela direkt bara för att de kommer få smisk i spelet. Det enda Dice gör är att förstöra spelet för de som har lagt ner många timmar på spelet och gör dessa spelare förbannade. Och hur kul kan det vara för nya spelare att spela ett spel där majoriteten av dess spelare är förbannade? Detta måste göra att det här spelet känns väldigt ovälkomnande för nya spelare.


signatur
Medlem

@MrStrange: Problemet också med den ändrade TTKn är ju att "nya/christmasnoobs" kommer ha svårare att döda folk också eftersom det krävs fler skott.
Jag gillar inte förändingen, och som många andra sagt. Inget som någon har bett DICE ändra på.
Vi vill ha mer buggfixar, mer prylar/skins, vapen, kartor etc etc etc.
Inte en hel förändring av "core weapon mechanics..."

Medlem

@Jinxswe: Sämsta DICE gjort på väldigt länge, både förändringen av TTK(igen) och mer dumheter som 3D spotting/passiv 3D spotting etc...
Jag hoppas dom TAR BORT 3D Spotting FÖR ALL FRAMTID i kommande BF Titel (sämsta/mest nerdummande funktionen sen Bad Company 1)... jag mena, PUBG, CSGO, COD, HLL, Post Scriptum, RO2, och i princip ALLA andra FPS-titlar har inte någon form av 3D spotting alls. Enda dom har är när man siktar på en fiende och deras namn dyker upp i rött... om ens det.

Nu i BFV så ser man fiendens namn, liv, samt en fyrkant ovanför deras huvud och är man tillräckligt nära så ser man även vilken klass dom spelar.

I BF3/BF4 så var det "bara" triangeln ovanför, för där kunde man se på soldatens outfit vilken klass han spelade.

Medlem

Detta va ju riktigt skräp, kunna skapa en server som räcker max i 20 rundor? Hur fan tänker DICE.

Medlem

@legendofkarl: Rotationen startar ju om när den kört dem 20 rundorna. Du kan ha en server men en runda på en karta och den kommer rotera runt så länge det finns spelare på den.

Medlem

Någon av folket som kör någon custom server eller? Jag e gärna på isf

1
Skriv svar