Spelserier som är för stora eller förvirrande.

Medlem
Spelserier som är för stora eller förvirrande.

Fick den här tanken igen nu när jag såg ett nytt Atelier spel kommigt ut. Vissa spel serier känns tusan i mig nästan för stor eller snurrig att ens gå in i.

Som sagt jag mins jag prövade och spelade igenom Atelier Annie: Alchemists of Sera Island på DS underbart spel och det fick mig att vilja spela mer men fy fasen det är alldeles för många spel och det kommer ut 1 nästan varje år. Visst många av dom är självständig så man måste inte spela igenom all för att hänga med men gud först ska man veta vilken man vill köpa då det finns så många spel att välja mellan.

Sedan har vi spel serier som The Legend of Heroes där första spelet Dragon Slayer: The Legend of Heroes som egentligen är det 6 subserien i Dragon slayer serien. Så Legend of heroes är det 6e sub serien i dragon slayer serien och alla är på något sätt knyta till varandra men ändå själv stående men en del referenser som kommer gå över ens skalle om man ej spelat dragon slayer och så vidare.

Sedan har vi Heroes of might and magic och Maight and magic som alla är rätt så själv gående men spelen har en chronological order där Heroes Chronicles: Warlords of the Wasteland är först så vill hänga med i själva loren och kanske förstå massa referenser och så där. Bör du spela alla spelen i ordning men även spela Might and magic spelen som inte ens är samma typ av spel.

Jag säger vissa spel serier avskräcker en för att ens pröva dom för det är antigen alldeles för många och man vet ej vart man ska börja eller vilken av dom man helst vill spela. Eller så går dom och gör att dom spelen som kom först utspelar sig sist eller i mitten och man blir bara snurrig i skallen av att ens tänka på det.

Vad tycker ni om spel serier som har för snurrig chronological order eller bara har allt för många spel man ej vet vilket man vill spela. Eller är det bara jag som blir avskräckt av sånna spel ?

Det bästa är när dom släpper en spel serie till west världen men vi får 4,5,6 men aldrig dom 3 första. Finns en hel del Atelier spel vi aldrig fått ta del av.

Medlem

Inte för att ha skrämt bort mig men finns många kända spel där ordningen och handling är rejält snurrigt.
Zelda
Metal Gear
Kingdom hearts
Är spelserier jag kommer snabbt tänka på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Inte för att ha skrämt bort mig men finns många kända spel där ordningen och handling är rejält snurrigt.
Zelda
Metal Gear
Kingdom hearts
Är spelserier jag kommer snabbt tänka på

Kan ju säga på en gång att Zelda behöver du inte vara rädd för. Även om man kan länka samman spelen så är de egna berättelser man kan spela i vilken ordning man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan ju säga på en gång att Zelda behöver du inte vara rädd för. Även om man kan länka samman spelen så är de egna berättelser man kan spela i vilken ordning man vill.

Jo jag spelar Zelda jag bara tänkte att det är en rätt snurrig kronologisk ordning.
Såg nån karta över det och ordningen hoppar väldigt om olika saker händer i dom olika spelen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det mest givna exemplet för min del är helt klart Kingdom Hearts. Efter alla prequels och spinoffs som kommit genom åren så är det så många olika namn och nonsenstermer att hålla reda på att det helt enkelt inte går att hänga med längre. Det var en av de främsta orsakerna till att jag tröttnade på serien, trots att jag var väldigt förtjust i både 1:an och 2:an en gång i tiden.

1
Skriv svar