Releasehästryttare
Steamspel #21

Sista Steamspel innan jul?

Lapso - 2020

Lapso is a single player first-person exploration game, with particular attention paid to the environmental narrative and sound. It develops through the figure of a scientific illustrator camping near a lake, documenting a special assignment.

Lume and the Shifting Void - 2020

Join Lume in a fight against the other-dimensional hordes of The Shifting Void with her experimental Holostrikers in this platform-action adventure!

Crazy Ball Racing™ - TBA

Crazy Ball Racing is a game that takes the rush of a race and the skill of a platformer, and combines it with the intensity of a massively multiplayer experience.

Skul: The Hero Slayer - 2020

Guide 'Skul' on his quest to single-handedly take on the Imperial Army and rescue his King from captivity, in an action-packed rogue-lite 2D platformer for the ages.

IGI : Origins - TBA

The prequel to 2000's Project I.G.I.: Experience a high octane thrill ride through a spy fantasy world of gadgets and guns against the vivid, sumptuous backdrop of the 1980s. Unravel a mystery that threatens to plunge the world into a new era of nuclear annihilation. You're going in.

Fick precis meddelande att For The Warp har fått Steam sida, ett spel jag följt länge vid sidan av nu.

A roguelike deckbuilding game in space! Explore randomly generated systems, enemies and strange encounters. Build your deck, survive and reach For The Warp gate!

https://store.steampowered.com/app/1201830/For_The_Warp/

Steamspel #20

Skribent

Skul ser ju faktiskt lite intressant ut. Svängig musik dessutom.

Medlem

For the Warp ser coolt ut, bara det inte blir för enformigt. Gillade FTL starkt, även om det inte är riktigt samma mekaniker i botten.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Lapso och For The Warp såg intressanta ut, blir till att hålla koll på, tackar för tipset Devan.

Skribent

Grym lista som vanligt Devan! Skul och Crazy Ball Racing hamnar på wishlist!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag har för mig att jag eller någon annan skrev om Wildermyth tidigare, men sökfunktionen får inga träffar. Sökfunktionen är inte direkt toppkvalite här på FZ. Om jag missat tidigare inlägg så blir detta en favorit i repris.

Wildermyth är ett taktiskt RPG med rätt mycket fokus på story. Det har en tecknad 2D stil i en 2D värld med 3D dungeons. Har fått 99% positiva av 375 recensioner. Det är visserligen Early Access mellan 6-12 månader, men har ett tillräckligt färdigt spel för att många ska gilla det.
https://store.steampowered.com/app/763890/

Early Access release trailer

Medlem

Tack för infon mr. Devan. Skulle vilja ha mer skräckspel till Steam. Många tunga är på g nästa år iaf.

Project IGI ser fränt ut av dessa spel. Ett nytt Splinter Cell liknande spel behövs då UBIsoft inte får tummen ur arslet och ger ut nästa del i serien. Och Metal Gear Solid serien utan Kojima i spetsen är väl död o begravd tyvärr. Så ett nytt stealth spionspel behövs verkligen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skul ser onekligen intressant ut, får lite Dead Cells-vibbar. Olika spelstil beroende på vapen (i detta fall huvud/hjälm?) är ett schysst koncept!

Project IGI hade jag gärna sett gameplay av, den trailern sa inte mycket tyvärr. Ser ut som väldigt generisk action/smyg/pangpang. Hoppas det kan fylla det Splinter Cell-formade hålet i mitt hjärta.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

@BlackBozze: Känns mer som Halcyon 6 fast med kort under striderna

Medlem
Skrivet av orkamera:

@BlackBozze: Känns mer som Halcyon 6 fast med kort under striderna

Ja det stämmer nog bättre. Jag har dock inte spelat Halcyon 6. Det ser ut att vara lite strategiskt byggande mellan striderna i FTW, vilket inte ser ut att finnas i Halcyon. Hoppas att det kan bli en bra mix i alla fall.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

The dungeon of Naheulbeuk - The amulet of chaos
Ett franskt omgångsbaserat rollspel som är på gång 2020. Kommer på engelska också.
https://store.steampowered.com/app/970830/Le_Donjon_de_Naheul...

Trailer (fransk)

1
Skriv svar