Rocket League får butik istället för lootlådor, och folk är arga

Robot
Rocket League får butik istället för lootlådor, och folk är arga

Ja, fenomenet som är lootlådor har nu gått full cirkel.

#Epic-games, #Psyonix, #Rocket-league


Medlem

Har aldrig betalat för nå lådor.
Öppnat 1 gratis-"lotlåda"(?) i quake champions (gratisspel) den enda gången jag spelade det skämtspelet.
Sen i pacman 256 på ps4, presenter (om de nu räknas) med coins i slumpad mängd till upgrades.

Får jag en medalj?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Releasehästryttare

Folk skriker efter lootlådor i world of tanks som nu skall komma nästa vecka.

Medlem

Spelade för första gången igår sedan nya systemet implementerades. Lootlådor har ersatts av blueprints, dessa droppas slumpmässigt och sen är det slumpmässigt vad för blueprint man får. För att crafta ett item måste man spendera credits som bara kan köpas för riktiga pengar.

Galenskapen ligger i att de ovanligaste föremålen kostar ca 160-180kr att crafta, för ett skin eller en goal explosion. Tycker det är helt vansinniga priser. Sen förstår jag inte poängen med blueprints om man ändå måste köpa allt man låser upp, varför inte bara ha en shop där man kan köpa vad man vill?

Medlem

Jag är kanske en av de få som gillar lootlådor i de spel jag spelar som har dem. Ett bra exempel i mina ögon är Heroes of the Storm. Skins brukade kosta 5-15€ någonstans om jag inte missminner mig. Nu kan man få dem gratis bara för att spela spelet. De har dock fördelen att man också kan köpa valuta för riktiga pengar och antingen köpa lootlådor eller vissa skins eller skin bundles. De har också en in game crafting valuta för kostmetiska föremål.

Samma sak med Overwatch där man kan få kosmetiska prylar bara för att spela. Hade man inga lootlådor skulle man få köpa alla skins, förmodligen för 5-15€ styck. Det är klart man kan tycka att de borde ha alternativet att köpa dem direkt men får jag välja mellan de två väljar jag lootlådor som lett till att jag har de flesta skins jag vill ha utan att betala speciellt mycket. Dubbelt upp eftersom man nu kan köpa alla skins med deras in game valuta man tjänar varje gång man öppnar dubletter så jag förstår inte vad man kan klaga på där.

Sedan finns det såklart spel som gör det mycket sämre men för mig har lootlådor bara varit positivt än så länge. Jag kan få kosmetiska föremål utan att betala hutlösa summor och genom att spela spelet.

Medlem

Haha älskar att folk aldrig är nöjda.
Ge allt till alla, så som det var back in teh days, så är problemet löst.
Fast det är klart, har alla access till allt finns det ingen exklusiv e-peen att flasha, och då anser väl folk det helt ointressant ändå.

Medlem

Det var bättre förr...

Medlem

Låter som dom bytt ut slump mot slump, fast med extra steg.

Medlem

Är så trött på spel som försöker få en att betala för småsaker hela tiden. Det känns inte som man verkligen äger spelet, och personligen förstör det upplevelsen när spelet jagar efter ens pengar konstant. Hoppas trenden återvänder då man blir belönad med skins osv genom att spela spelet och göra bra ifrån sig istället för att lira med kreditkortet i ena handen

Skribent
Skrivet av whoo:

Haha älskar att folk aldrig är nöjda.
Ge allt till alla, så som det var back in teh days, så är problemet löst.
Fast det är klart, har alla access till allt finns det ingen exklusiv e-peen att flasha, och då anser väl folk det helt ointressant ändå.

Det som blir ett problem, om man helt plötsligt tar bort lootlådor och ger allt till alla så blir de som jobbat till sig grejor genom åtskilliga timmars spelande plus spenderat pengar i gamla systemet pissed. Vilket jag också kan förstå, den tid och pengar de lagt ut är helt plötsligt for nothing.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Jag hoppas bara man fortsätter ha sina events där man spelar för belöningar som man kan ”köpa” saker för (nej, inte för riktiga pengar).
Dessa var ju kul 😢

Medlem
Skrivet av whoo:

Haha älskar att folk aldrig är nöjda.
Ge allt till alla, så som det var back in teh days, så är problemet löst.
Fast det är klart, har alla access till allt finns det ingen exklusiv e-peen att flasha, och då anser väl folk det helt ointressant ändå.

Här har ju Epic/Psyonix fullkomligt lurat deras konsumenter.

Så som jag har förstått det berättade Epic/Psyonix att nycklar och kistor skulle försvinna för 4 månader sedan, alltså i augusti. Dom berättade aldrig vad som skulle ersätta systemet förrän i oktober, och sa att keys och crates försvinner i uppdateringen i december, tillsammans med en item shop. Dom fortsätter sälja keys och släppte en ny lootlåda, tills nya uppdateringen som nyss kom.

Dom berättade ingenting om hur mycket saker kommer kosta, eller hur mycket keys skulle vara värt.

Allt detta handlar om Epic ska undvika lootlådor och "gambling" och ville dessutom ha hela kakan själv av trading (som nu upphör) samt bestämma ekonomin själv.

Jag tycker nya systemet är ett skämt och borde jämföras med kommunism. Jag hoppas fler och en stor grupp helt enkelt slutar spela spelet, jag gjorde det för längesen. Psyonix och Epic borde skämmas.

Medlem

ta fennec imported body kostade en key + slumpen förr nu kostar den 2000 credits runt 20 keys för 100 credits per key. så allt vart betydligt dyrare per automatik.

Medlem

Folk är arga men slantar upp endå.
Betala bara inte så dör marknaden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har länge förespråkat om att s.k. lootlådor är bra eftersom att det tillåter de med mindre pengar att få sällsynta skins eller liknande


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av whoo:

Haha älskar att folk aldrig är nöjda.
Ge allt till alla, så som det var back in teh days, så är problemet löst.
Fast det är klart, har alla access till allt finns det ingen exklusiv e-peen att flasha, och då anser väl folk det helt ointressant ändå.

Lootlådor var dock bättre än systemet de lagt till nu, bortsett från att du inte såg vad du fick i lootlådan.

Det som tidigare kostat $1-2 dollar i vanlig trading kostar nu $14-25 och Psyonix generaliserar kostnaden på föremålen beroende på raritet och certifikation/färg, inte mot vad marknaden eftertraktar.

Så att där du förut kunde få 10 slumpvalda föremål (ur en specifik lootpool pga vilken låda och kända drop chanser) så får du nu 1-2 föremål av "värde" och nu är lootpoolen X antal gånger störra så att chansen att ens få det föremål du vill ha utan att ta in färger osv i ekvationen vilket gör det ännu svårare.
Och då det nu är blueprints så om du inte får det du vill ha och måste byta så är det nu mer troligt att du behöver byta mot en likvärdigt blueprint, ellerl crediter soom då gör föremålen ännu dyrare än förr.

Hjälper inte heller att de har satt Credit gränserna på köpen på typ 500(€4,5), 1100(€9,01), 3000(€22,55), 6000 (€45,11) och sedan satt priser på saker som rariteterna som 600, 1200 osv, så att det inte ens går att lägga till crediter i den mängd som krävs utan alltid hamnar precis i från gränsen och måste köpa mer.

Det här är den drygaste ändring jag varit med om, lootlådor var bättre och gav mer värde till spelare än detta. För detta är nästan fortfarande ett lotteri med vilket blueprint man får efter att du identifierar dem, går inte att byta bort dem oidentifierade heller.

Medlem

varför skapas inte lagar mot denna skit. lootlådor måste bort, dom blåser ju unga, pantade spelare på massiva pengar årligen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Här har ju Epic/Psyonix fullkomligt lurat deras konsumenter.

Så som jag har förstått det berättade Epic/Psyonix att nycklar och kistor skulle försvinna för 4 månader sedan, alltså i augusti. Dom berättade aldrig vad som skulle ersätta systemet förrän i oktober, och sa att keys och crates försvinner i uppdateringen i december, tillsammans med en item shop. Dom fortsätter sälja keys och släppte en ny lootlåda, tills nya uppdateringen som nyss kom.

Dom berättade ingenting om hur mycket saker kommer kosta, eller hur mycket keys skulle vara värt.

Allt detta handlar om Epic ska undvika lootlådor och "gambling" och ville dessutom ha hela kakan själv av trading (som nu upphör) samt bestämma ekonomin själv.

Jag tycker nya systemet är ett skämt och borde jämföras med kommunism. Jag hoppas fler och en stor grupp helt enkelt slutar spela spelet, jag gjorde det för längesen. Psyonix och Epic borde skämmas.

Det fanns faktiskt information om hur mycket nycklar skulle konverteras till i krediter. Det var inte jätte länge sedan dock och den sista lådan släpptes innan det.
Problemet är och var att Psyonix fick det att låta som om värdet nycklarna fick skulle ge ett ungefärligt värde på saker i butiken. Tyvärr visade det sig att det pris Psyonix satte är nästan 10-20 gånger högre (jämfört med de första föremålen i shoppen och vad dessa gick för i RL's trading community) än vad som än vad som hoppades på. Visst det var klart att det inte skulle bli billigare eller samma pris men detta var så långt ifrån förväntningarna att folk tappade hakan vid första anblick.

Första stora föremål i shoppen visade sig vara "Infinium Wheels" utan certifikat eller färg = 1400 krediter. 1 nyckel = 100 krediter i konverteringen, vilket motsvarade $1,49 i ett singel köp utan "mängd rabatt". Detta är då $20,86 utan rabatten, med rabatten så är det ca $14-15.
Detta föremål på "marknaden" låg mellan 0,5-1st nyckel. D.v.s. du kunde få 2 av dessa för en 1/14 av det nuvarande priset för 1st.
Psyonix (och Epic?) är tyvärr helt bortkopplade från spelets bytes community att denna butik blev ett riktigt stort fiasko.

Medlem

Oj det var längesen jag starta upp detta spel.

Medlem

Fan, D3 med Auction Houses var ju en bättre "lösning". Antingen så hade man tur med dropsen eller så slantade man riktiga pengar.
Här så ska man ha bägge problemen för att få in-game items, dvs saker som borde ingå i spelet man redan har betalat för.

Medlem

Priserna är helt vansinniga, 200kr för en goal explosion. Vill man utsmycka EN bil med ETT snyggt skin och hjul kostar det typ 350kr.. helt sjukt

Medlem

Förstår inte? Är folk arga för att man kan köpa sakerna i butik? För mycket pengar. Är det inte just detta folk brukar göra med sakerna de får i lootlådor. Sälja i butik för mycket pengar? Är de arga för att de själva inte får tjäna pengar?

Medlem
Skrivet av Korken:

Det var bättre förr...

Ja, mycket till och med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så spelet kommer bli F2P nu eller med tanke på att dom har lagt in en F2P shop


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av monsterbenke:

varför skapas inte lagar mot denna skit. lootlådor måste bort, dom blåser ju unga, pantade spelare på massiva pengar årligen

Därför att i det stora landet i väst så anser folk och myndigheter att man får skylla sig själv om man blir lurad.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Stora delar av det Epic rör vid förvandlas till guld.. ..i deras penningpung.

Utan någon större hänsyn till deras slutanvändare. Jag befarade detta när det utlystes att Epic Games köpte Psyonix, även om de har ett mångårigt samarbete bakom sig.

Det enda jag förväntar mig från Epic Games, är att de kommer helt skrupelfritt skapa bättre förutsättningar för en högre avkastning på sina befintliga och kommande produkter.

Tvi vale!

P.S. Uppmuntra inte beteendet genom att med plånboken stödja dessa förändringar, även om den där kosmetiska detaljen är läcker.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Därför att i det stora landet i väst så anser folk och myndigheter att man får skylla sig själv om man blir lurad.

Vad de tycker spelar ingen roll. Både Sverige (HAAHHA!!!) och EU kan stifta egna lagar som speltillverkare får rätta sig efterom de vill verka i Sverige/EU. Och ja, blir du lurad får du skylla dig själv, det är så verkligheten är. Jag behöver ingen Kamrat Ledare som tar hand om mig om jag skulle råka göra en boo-boo.

Sen att Epic skulle bete sig som de skithögar de är är inte så förvånande.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Vad de tycker spelar ingen roll. Både Sverige (HAAHHA!!!) och EU kan stifta egna lagar som speltillverkare får rätta sig efterom de vill verka i Sverige/EU. Och ja, blir du lurad får du skylla dig själv, det är så verkligheten är. Jag behöver ingen Kamrat Ledare som tar hand om mig om jag skulle råka göra en boo-boo.

Sen att Epic skulle bete sig som de skithögar de är är inte så förvånande.

Klart du inte behöver det men du får det ändå. I den här delen av världen är vi mer inriktade mot att skydda den svagare parten (kunden) gentemot den starkare parten (företaget). Därför finns sådana här trevliga lagar som säger att vi faktiskt får ångra våra köp om vi inte är nöjda. Så varsågod, kamrat!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Fan tänk om man hade en egen vilja och kunde välja att köpa extra skins och dylikt i butikerna som spelutgivarna skapar...oh wait....

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Klart du inte behöver det men du får det ändå. I den här delen av världen är vi mer inriktade mot att skydda den svagare parten (kunden) gentemot den starkare parten (företaget). Därför finns sådana här trevliga lagar som säger att vi faktiskt får ångra våra köp om vi inte är nöjda. Så varsågod, kamrat!

Fast loot boxes och dylikt är inte att lura. Folk vet att det är ett lotteri. Förstår de inte att loot boxes är det, så bör de nog omyndigförklaras.
"Jag köpte lotten och vann inte, jag vill ha pengarna tillbaka!"


signatur

I drank what?

12
Skriv svar