Rykte: Releasespelen till Playstation 5 kommer inte att bli cross-gen-titlar

Robot
Rykte: Releasespelen till Playstation 5 kommer inte att bli cross-gen-titlar

PS5 delar inte med sig till PS4, enligt Jason Schreier.

#playstation, #playstation-4, #playstation-5, #sony


NuZ
Testpilot

Intressant. Något om dosorna/andra tillbehör funkar imellan generationerna? Någon som jag med massa genkloner har ju samlat på sig ett antal dosor.

Ska iaf kolla på State of Play och hoppas på mer info om PS5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är väl inte så förvånande? Enklare pusha folk till köp av PS5 om dom nya titlarna inte funkar på deras PS4:or?

Medlem

Så, gott folk, säljer man 100 miljoner konsoler. Tänk om ett annat företag kunde tänka så. Ett med obegränsat cash Flow.

Medlem

Är det äntligen dax för nyheter ang ghost of tsushima..? Hoppas får man ju

Medlem

Då är det bäst att det är bra releasespel. Ett nytt Uncharted hade nog lockat in dom flesta, inklusive mig

Medlem

Förhoppningsvis betyder det att utvecklarna är mindre bakbundna. Om spelen inte behöver funka på förra generationens konsoler kanske man har större möjligheter att nyttja hårdvaran i de nya fullt ut.

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Förhoppningsvis betyder det att utvecklarna är mindre bakbundna. Om spelen inte behöver funka på förra generationens konsoler kanske man har större möjligheter att nyttja hårdvaran i de nya fullt ut.

Precis vad jag hade hoppats på.
Jag vart lite orolig när Microsoft började prata mycket om cross-gen play, men nu så verkar det i alla fall som att Sony kommer pusha för moderna spel som är programmerade från grunden till starkare hårdvara.

Positivt men lite förvånande ändå med tanke på att det finns en stor potentiell marknad för spelen på PS4, med över 100 miljoner sålda enheter.
Men Sony vill väl sälja hårdvara till skillnad från Microsoft, ifall man ska lyssna på vad många påstår.

Medlem

Sony borde ta sig i kragen och släppa alla exclusiva PS-spel på PC också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vara kanon om alla företag kunde släppa spelen på PC så slipper man konsolerna. 😉 Vi får tacka Microsoft åtminstone att man slipper deras nästa konsol. 🙈

Medlem

Detta är bra, det innebär en push mot nyare gen och förhoppningsvis nyttjas potentialen av den nya hårdvaran på riktigt. Blir lätt en PS5an nästa år.

Medlem

*kl 15 på tisdag*

Medlem

Att spelen inte släpps samtidigt är ju inte konstigt alls. Antagligen så kommer det några unika spel och små spel till ps5an i första hand. Och sen några titlar som kommer till xbox och ps5 vid varjes release. Ska bli intressant och se om The last of us 2 kommer samtidigt som ps5an kommer el om man får vänta lite ytterligare. Högst troligt så kommer mp delen med ps5 versionen från start.

Medlem

Positivt enligt min mening. Ju snabbare de släpper taget om den föregående generationen desto snabbare kommer den nya kunna börja/ta fart på allvar.

Medlem

So?!

Jättebra, gör spelen så bra som möjligt till PS5.

Buhu, man portar inte spel till PS1 heller...
(Jag är PS4 ägare btw)

Medlem

Är det seriöst många som är förvånade? Det är bara hur det funkat i sådär 25år nu? Och tänk er, även om det blir så och, än mer än vad vi tror/vet, så har SONY ändå fler bra spel till både ps4 och 5, än vad Xbox har ens att se fram emot, eller rättare sagt, drömmer om? Så det lär inte bli synd om ps4 ägarna? Även om jag tror dom flesta går över till 5:an, så stora prylbögar är vi här, så det kan jag nästan svära på, så när detta är aktuellt, så lär ingen bry sig... Så länge dom inte rör Last Of us 2, den sk ajag ha efter nyår nån gång...!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hoppas faen inte att det blir så.. vill ju kunna spela alla mina digitala spel som är låsta på PS4 isåfall.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Hoppas faen inte att det blir så.. vill ju kunna spela alla mina digitala spel som är låsta på PS4 isåfall.

Ja det borde gå att spela äldre spel, vad har det med saken att göra?
Hänger inte med riktigt🙂

1
Skriv svar