Alkoholfria julöl

Medlem
Alkoholfria julöl

Nu börjar det ju dra ihop sig till jul, och jag har insett att jag förmodligen kommer att få vara "designated driver" under mycket av julhelgen, så frågan är uppenbar - Vilka alkoholfria julöl (eller vanliga) rekommenderar ni?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Måste det drickas öl då?
Julmust e ju stabilt Kanske testa den dära omdebatterade "vintermusten" som ska vara lite vuxnare och öl-likare... har inte fått tag på den här ute i skogen där jag bor ännu, så jag vet inte hur den är.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac: Vet inte om ordet "måste" är med i bilden.
Handlar snarare om ordet "vill".


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Drick bara Zeunerts Julmust istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Som tur var så har vi ju en del traditionella ölsubstitut i Sverige varav det populäraste idag är musten. Men jag skulle föreslå att testa svagdricka. Borde finnas i närmaste matvaruaffär.
Nu är den inte helt alkoholfri utan mer i nivå med lättöl.

Om det inte är en helt död dryck idag?

Skrivet av Zymac:

Måste det drickas öl då?
Julmust e ju stabilt Kanske testa den dära omdebatterade "vintermusten" som ska vara lite vuxnare och öl-likare... har inte fått tag på den här ute i skogen där jag bor ännu, så jag vet inte hur den är.

Öl-likare skulle inte jag säga att den är. Den är helt enkelt mindre söt än vanlig julmust och därmed känns lite vuxnare.
Lite väl dyr för vad man får, men det känns lite exklusivare i och med glasflaska och traditionell kork.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vänligen sluta föreslå drycker som inte är alkoholfri öl.

Om jag vill ha annat än öl, så frågar jag efter det. Den här gången handlade frågan om öl, variant alkoholfri.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

Vänligen sluta föreslå drycker som inte är alkoholfri öl.

Om jag vill ha annat än öl, så frågar jag efter det. Den här gången handlade frågan om öl, variant alkoholfri.

Du har uppenbarligen aldrig testat svagdricka?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Okej, det finns i princip två julöl som är alkoholfria.

- Nils Oscar Alkoholfri julöl (11942)

- Mikkeller Drink'in the Snow (1967)

Annars är det de gamla vanliga alkoholfria ölen som finns och där har jag i princip bara druckit den alkoholfria ölen från Gotlands bryggeri; Easy Rider Bulldog.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

På Coop hittade jag Apotekarnes Bryggarmust. 3 delar julmust och 1 del alkoholfri julöl. Den var god! Smakade must men inte lika söt.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Nu börjar det ju dra ihop sig till jul, och jag har insett att jag förmodligen kommer att få vara "designated driver" under mycket av julhelgen, så frågan är uppenbar - Vilka alkoholfria julöl (eller vanliga) rekommenderar ni?

https://alkoholfri.se/alkoholfri-julol/
Det här med alkoholfritt är dock en sanning med modifikation, då enda kravet som måste uppnås för att få klassas som alkoholfri är att det understiger 0.5% Det finns vissa ölsorter som är helt fria från alkohol, men inga julöl (vad jag känner till i alla fall).


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Anser nog att 0.5% får klassas som alkoholfritt och följer tråden med nyfikenhet av alkoholfria varianter av julölet


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Finns mängder på systemet i början av kassan. Alkoholfri glögg och öl i denna tid. Inget jag har smakat och kan rekommendera dock. Vill du vara nykter i jul men dricka gott rekommenderar jag dig att laga till Borstj (rödbets soppa) till din svenska jul middag och dricka den varm ur en kopp.
Tycker själv jag att julmust som en helgdryck passar inte till julen. Så mycket tid och ork att laga massa god mat och sen dricker många en färdigköpt färgad cola dryck med massa skit i, det gör bara ont i själen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

1
Skriv svar