Hur ofta handlar du fysiskt, digitalt? Omröstning

Medlem

senaste 4 åren har jag slutat köpa fysiska spel just pga ja när man alltid har haft ont om pengarna även när jag haft jobb så när jag köpt spel så är det billigare köpa 4-5 spel man vill ha på Steam summer/winter sales till priset av nästan 1 nytt spel fysiskt.

Medlem

Köper personligen en hel del spel fysiskt fortfarande. Älskar den känslan att gå till affären och kolla på spelen för att sedan köpa något. Det tar mig tillbaka till mina yngre dagar, då man köpte allt fysiskt och att gå till spelaffären var månadens höjdpunkt.

Men det händer givetvis att jag köper digitalt med om det finns något super erbjudande, men i det stora hela är det fortfarande fysiskt som gäller!

Hur ofta handlar du datorspel/tv-spel fysiskt?
Varje månad, blandat nytt och retro.
Hur ofta handlar du datorspel/tv-spel digitalt?
Kanske en gång i kvartalet, i den takten jag kör nu.
Gör du olika beroende på plattform?
Egentligen inte, men vissa är mer omtänktsamma än andra för oss som gillar fysiskt.
Och vad är dina orsaker?
Jag samlar på spel och vill helst ha dom fysiskt. Känner mig dock färdig för framtiden och nästa generation får gärna vara digital.

BONUS-frågor:
Har du en gammal dator med skivläsare? Åsikter om det?

Ja. Samlar även på Earbooks och skivor av mina favoritband så jag behöver den för att rippa låtarna. Köper också äldre spel ibland på skiva.
Är det ett måste med skivläsare i dator för dig?
När jag skaffar en ny PC så är en skivläsare helt klart ett önskemål/krav.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

123
Skriv svar