Metacritic raderar över 6000 negativa Death Stranding-användarbetyg

Robot
Metacritic raderar över 6000 negativa Death Stranding-användarbetyg

Genomsnittet för användarbetygen har gått från 5,1 till 7,4.

#death-stranding, #metacritic


Medlem

Dåligt spel.

Medlem

Har helt slutat kolla användarrecebsioner på metacritic. Då jag inte längre orkar hänga med i trenderna vilka spel det är populärt att hata för diverse anledningar, t ex Epic game store exklusivt, fel utgivare osv.

Medlem

Användarrecensioner på meta är helt ointressanta men Steam tycker jag fungerar ganska bra numera.

Medlem
Skrivet av rosski:

Har helt slutat kolla användarrecebsioner på metacritic. Då jag inte längre orkar hänga med i trenderna vilka spel det är populärt att hata för diverse anledningar, t ex Epic game store exklusivt, fel utgivare osv.

Samma här. Folk betygsätter inte spelet utan ifall det är något som är för eller emot deras personliga ideologi, vad det nu än må vara för tillfället.

Snitt för riktiga recensenter ser jag dock som en bra grej fortfarande. Sitter inte och navelskådar exakta procent men om ett spel är i ett genre jag gillar och har 60+ i genomsnitt så kan jag tänka mig ge det en chans.

MEG
Medlem

Har också slutat att kolla sådana sidor, finns andra sätt att bilda sig en uppfattning huruvida man kommer att tycka om spelet eller inte.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kanske dom ska göra samma sak med shenmue 3 också


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har aldrig kollat på Metacritic sidan och ännu mindre har deras "betyg" system påverkat mina spelköp.
Vill jag veta om ett spel är bra så kollar jag på handfull mina favorit YouTube/Twitch gamers och ser vad de tycker om ett specifikt spel. Kollar även snabbt igenom vad recensioner som FZ och GameReactor har att säga om det spelet. Pratar även med mina vänner för att se vad de tycker.
För då vet jag att vad dessa personer säger/tycker om ett spel stämmer in på vad jag normalt gillar.
Vad okända personer på forum, Metacritic, Steam osv säger är mindre intressant för jag vet inte vem de är och om deras smak passar in med min.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

De borde ha någon typ av viktningssystem som tar i beaktande exempelvis hur många spel användaren recenserat tidigare samt någon form av kvalitetsindikation på skrivna recensioner.

Medlem
Skrivet av pazu:

Dåligt spel.

Nej.

Medlem

Det är därför jag alltid sagt att sidor some Metacritic och rotten tomatoes är helt opålitliga eller egentligen många sidor där man håller på med spel/film reviews så är dom ofta partiskt eller får exstra cash om dom bara säger bra saker. Där av har jag alldrig litat på dom.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kanske dom ska göra samma sak med shenmue 3 också

Fast Shenmue 3 är ju inte direkt ett 10/10. Hade spelet varit det första i serien och släppt 2019 så hade det det max varit 5/10. Fanservice ja, men tanken med att släppa en uppföljare är ju att få fler än bara dyrkare att vilja köpa det. Rambo spelet är i klass med Shenmue 3 ärligt talat.

Medlem
Skrivet av snubben:

Användarrecensioner på meta är helt ointressanta men Steam tycker jag fungerar ganska bra numera.

Njae det vet jag inte, rdr2 på steam kom igår, kollade lite snabbt och dom flesta negativa var att man måste ha rockstar launcher för att spela, vilket bevisar att det är helt flawed där borta.

Medlem

Oavsett vad man tycker om Death Stranding så är det inte rimligt att ge det 0 av 10. Det är ju tyvärr många som ger spel och filmer en nolla för att vara provokativa och dra ner det genomsnittliga betyget för att de känner för det, inte för att det faktiskt är noll.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av pazu:

Dåligt spel.

Dålig kommentar.

Metacritic är precis lika värdelöst som Steam Reviews...

Medlem

Användarbetyg är tyvärr rätt menlösa i dagens klimat.

Kollade man på Death Stranding så kryllade det av 0/10 samma dag som spelet släpptes. Tittar man lite på de som röstat så är de flesta konton som registrerats samma dag och endast röstat på DS samt konton av typen: fem betyg där tre Xbox-spel får 10/10 och två PS-spel får 0/0.

Det är uppenbart att troll och fanboys röstar (speciellt då det gäller konsolexklusiva spel) utan att ha spelat en sekund.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Dålig kommentar.

Metacritic är precis lika värdelöst som Steam Reviews...

På steam ser man iaf hur lång tid den som recenserat spelet spelat på steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Användarrecensioner har aldrig någonsin hjälpt mig överhuvudtaget, majoriteten av dem fokuserar på annat (som nämnt i tråden) eller är någon meme- eller skämt-skit och ger inget som helst. Om de skulle försvinna helt från både MetaCritic och Steam så hade inte jag saknat dem alls.

Medlem

Censur om man frågar mig. Tar man bort de negativa recensionerna ska de positiva också bort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

så vad är vitsen med betyg då ? vem ska bestämma vad är ett dåligt betyg då, vart går gränsen ? löjligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

På steam ser man iaf hur lång tid den som recenserat spelet spelat på steam.

Det hade varit mer betydelsefullt ifall det faktiskt hade en funktion på Steam. Just nu påverkar en "review" på 100 timmar betyget precis lika mycket som en på en halvtimme liksom. Lite skevt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det hade varit mer betydelsefullt ifall det faktiskt hade en funktion på Steam. Just nu påverkar en "review" på 100 timmar betyget precis lika mycket som en på en halvtimme liksom. Lite skevt.

Ja men man får väll sålla och strunta i "snittet".
Läs några omdömen från personer som bevisligen spelat spelet så borde man få sig en hyfsad uppfattning.

Det här med betyg är så känsligt för många och jag förstår mig inte på det alls varför.
Jag har läst recensioner på spel från mer och mindre erfarna sen tidigt 90 tal och har aldrig blivigt sur/glad över betyg utan har haft det som en del i mina beslut att köpa ett spel.
Idag känner jag min spelsmak rätt bra och kan lätt sålla bland recensioner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Can't take The heat. Get out of The kitchen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men man får väll sålla och strunta i "snittet".
Läs några omdömen från personer som bevisligen spelat spelet så borde man få sig en hyfsad uppfattning.

Det här med betyg är så känsligt för många och jag förstår mig inte på det alls varför.
Jag har läst recensioner på spel från mer och mindre erfarna sen tidigt 90 tal och har aldrig blivigt sur/glad över betyg utan har haft det som en del i mina beslut att köpa ett spel.
Idag känner jag min spelsmak rätt bra och kan lätt sålla bland recensioner.

Anledningen till att det är känsligt är väl inte på grund av personer som de av oss som faktiskt tar oss tiden att läsa omdömen och avgöra vad som är ett bra och dåligt omdöme, men snarare att väldigt många, majoriteten om jag inte har fel, av personer bara kollar på betyget och låter det helt och håller avgöra ifall det är ett spel värt att köpa eller ej vilket i följd påverkar utvecklarna och särskilt utgivarna. Det påverkar marknaden extremt mycket tyvärr. Det är åtminstone min uppfattning av det hela.

Själv undviker jag användar-recensioner som pesten till största del, särskilt på en sådan platform som Metacritic eller Steam.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Censur om man frågar mig. Tar man bort de negativa recensionerna ska de positiva också bort.

Det är sant. Det är bättre på Steam för då står det i hur många timmar recensenten traskat runt i spelet vid recenstionstillfället.

Medlem

Kan man inte använda sig av A.I botar som skriver recensionerna?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Fast Shenmue 3 är ju inte direkt ett 10/10. Hade spelet varit det första i serien och släppt 2019 så hade det det max varit 5/10. Fanservice ja, men tanken med att släppa en uppföljare är ju att få fler än bara dyrkare att vilja köpa det. Rambo spelet är i klass med Shenmue 3 ärligt talat.

Hur mycket har du spelat av Shenmue 3?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Censur om man frågar mig. Tar man bort de negativa recensionerna ska de positiva också bort.

På sätt och vis kan jag hålla med. Men samtidigt är det galet att någon som aldrig har spelat ett spel kan skriva en recension vars betyg påverkar snittet... Så uppenbart trams kan jag förstå att de städar bort.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Samma här. Folk betygsätter inte spelet utan ifall det är något som är för eller emot deras personliga ideologi, vad det nu än må vara för tillfället.

Snitt för riktiga recensenter ser jag dock som en bra grej fortfarande. Sitter inte och navelskådar exakta procent men om ett spel är i ett genre jag gillar och har 60+ i genomsnitt så kan jag tänka mig ge det en chans.

Ja snittet för riktiga recensenter är betydligt bättre fingervisning om man ska kolla vidare på t ex Twitch eller mer djupgående recensioner.

Medlem

Fanns en tid för länge länge sen när man kunde dra hem demo på spel och testa dom. Fanns även på en rund skiva från PC Gamer. Dessa var rätt bra när man stod inför ett köp.

12
Skriv svar