"Control toppade inte listorna, men försäljningen är stadig"

Robot
"Control toppade inte listorna, men försäljningen är stadig"

Remedy nöjda. Hur nöjd är du med Control? Sätt betyg!

#betyg, #control, #remedy-entertainment


Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förhandsbokade spelet och ångrar det inte alls, riktigt bra spel! Ser fram emot kommande DLCs.

Medlem

Riktigt bra och stämningsfullt spel.

Medlem

Sjukt sugen men inväntar Steam-release och kanske ny GPU. 980ti håller inte måttet för detta spel har jag förstått.

Medlem

Spelet höll på lagom länge för att jag inte skulle tröttna. Men ändå, när det var över så kände jag ändå lite vemod av att inte få fortsätta utforska byggnaden och få veta mer om världen spelet utspelar sig i.
Hoppas starkt på ett DLC eller fortsättning av något slag

FM-guru
F.d. Sisyr

Klart bättre än den mellanmjölk jag hade förväntat mig. Är nog tillsammans med Sekiro det näst bästa jag spelat 2019, efter Disco Elysium.

Medlem

Slutet var väl verkligen helt värdelöst?

Medlem

Jag älskar ju Remedy men inte blivit helt tagen av Control och därför inte köpt det direkt.
Dessutom har jag fullt upp med min onlinespel som COD Battlefield o Battlefront. Hur faan ska jag hinna med ett single player också!? Och RDR2 då? När ska jag spela det? Asså hjälp mig


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fick det med nytt RTX 2080. Testade i 5 min. Sett det i 1000 andra spel. Fasen Remedy, ni måste verkligen skaffa nytt blod i företaget! Det ä samma typ av spel som ni släppte för 20 år sedan. Fast ni hade bättre mekanik förr i tiden. Ni påmminer om DICE och deras Field of Battle numero 56.

0 originalitet o nytänk. 2/5 är generöst.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fick det med nytt RTX 2080. Testade i 5 min. Sett det i 1000 andra spel. Fasen Remedy, ni måste verkligen skaffa nytt blod i företaget! Det ä samma typ av spel som ni släppte för 20 år sedan. Fast ni hade bättre mekanik förr i tiden. Ni påmminer om DICE och deras Field of Battle numero 56.

0 originalitet o nytänk. 2/5 är generöst.

Känns helt klart som du har tillräckligt med kött på benen för den där sista meningen.......

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fick det med nytt RTX 2080. Testade i 5 min. Sett det i 1000 andra spel. Fasen Remedy, ni måste verkligen skaffa nytt blod i företaget! Det ä samma typ av spel som ni släppte för 20 år sedan. Fast ni hade bättre mekanik förr i tiden. Ni påmminer om DICE och deras Field of Battle numero 56.

0 originalitet o nytänk. 2/5 är generöst.

Ungefär som att se 5 minuter av en film och sen avgöra om den är bra eller inte

Medlem

Jag tycker om spelet på så vis att det är bra grafik, hyffsade kontroller etc. Men jag var helt tappad på handlingen redan från början. Dom borde ha lagt ner lite mer tid på att bygga upp handlingen så den blir mer lättföljd. Eller så börjar jag bara bli gammal.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Gen
Medlem

Tyckte det var skitbra! Verkligen grym level design, helt otrolig stämning, roliga skills och konstig story. Sen är detta ett sådant spel där RTX faktiskt gör enorm skillnad och verkligen var värt att ha på (till skillnad från många andra där RTX knappt märks, tex BF5, COD och SotTR).

Medlem

Helt klart ett av de bästa spelen 2019. Storyn är skruvad, skön bandesign. Känns klassisk Remedy, vilket faller mig helt i smaken.

Minus
- Liten variation på fiender
- På tok för kort
- Slutet

Ser fram emot DLC/Fortsättning.

Medlem
Gör om, gör rätt

Hade de inte skrivit på avtalet med Epic så hade de varit nära o konka likt Starbreeze.

Nej, gör om gör rätt. RTX polering hjälper inte när du utgår ifrån en bajskorv.

Som raka motsatsen kan jag tipsa om A Plague tale: Innocence. Grafik, story, gameplay, LJUD, MUSIK,,topnotch! GOTY för mig.

Den här korta trailern på 1 minut har mer känsla och pondus än 3 sista spel från Remedy tillsammans (Alan Wake, Quantum brake och nu senast Control):
https://youtu.be/SSyYlfk05HE

PS Jämför episka miljöer i Plague tale med Controls KONTORSlandskap. Pinsamt Remedy, pinsamt!

Medlem

Jag fattade absolut nada av storyn i det här spelet haha. Och jag läste det mesta som gick o läsa av alla collectibles som man kunde hitta men hade väldigt roligt o spela det. Bra ös.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Hade de inte skrivit på avtalet med Epic så hade de varit nära o konka likt Starbreeze.

Nej, gör om gör rätt. RTX polering hjälper inte när du utgår ifrån en bajskorv.

Som raka motsatsen kan jag tipsa om A Plague tale: Innocence. Grafik, story, gameplay, LJUD, MUSIK,,topnotch! GOTY för mig.

Den här korta trailern på 1 minut har mer känsla och pondus än 3 sista spel från Remedy tillsammans (Alan Wake, Quantum brake och nu senast Control):
https://youtu.be/SSyYlfk05HE

PS Jämför episka miljöer i Plague tale med Controls KONTORSlandskap. Pinsamt Remedy, pinsamt!

"Testade i 5 min." -A1200G

jbx
Medlem

Fick med spelet när jag köpte mitt 2080Ti. Har spelat 15min. Det kom andra spel i vägen men kommer absolut att ta upp det igen senare..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

1
Skriv svar