Remaster-fabriken Bluepoint kan göra Demon's Souls-remake till PS5

Robot
Remaster-fabriken Bluepoint kan göra Demon's Souls-remake till PS5
NuZ
Testpilot

Bakåtkompatibilitet på ps5 så lär ju inte behövas? Fantastiskt spel! Såpass nytt så behövs inte. Har åldrats väldigt bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser ut som PS5 kommer leverera gammal skåpmat igen som PS4 fast bokstavligen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av NuZ:

Bakåtkompatibilitet på ps5 så lär ju inte behövas? Fantastiskt spel! Såpass nytt så behövs inte. Har åldrats väldigt bra

nytt? demon's souls är över 10 år gammalt. dessutom handlar det ju om en remake, inte bara en remaster.

å andra sidan har det här "ryktet" cirkulerat så länge nu att det nästan börjar kännas uttjatat. lite som HL3.

Medlem

Man kan väl bara drömma om en PC-release om detta nu stämmer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om det händer får man ju hoppas att de fixar spelets bedrövliga sparsystem.

NuZ
Testpilot
Skrivet av quadratis:

nytt? demon's souls är över 10 år gammalt. dessutom handlar det ju om en remake, inte bara en remaster.

å andra sidan har det här "ryktet" cirkulerat så länge nu att det nästan börjar kännas uttjatat. lite som HL3.

I min ålder är ps3-spel rätt nya. Ja jag vet men är ju fortfarande onödigt. SoC förstår jag pga det var ett ps2 spel men detta!? Är ju bara som ett suddigare DkS 1. Men DS var fantastiskt så kanske jag köper det isåfall. Bara det har samma multiplayer som i DkS3. Vill ganka folk med polare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot
Skrivet av Fezk:

Man kan väl bara drömma om en PC-release om detta nu stämmer.

Sony äger IP:et så föga troligt, men man vet aldrig. Vore så kul om detta kom i ny form då jag gärna hade spelat det

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Sony äger IP:et så föga troligt, men man vet aldrig. Vore så kul om detta kom i ny form då jag gärna hade spelat det

Jo precis, därför får man drömma lite. ^^

Men som du nämner, man vet aldrig. Death Stranding kommer till PC och nya rykten om Horizon Zero Dawn även kommer så kan man ju alltid hoppas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Herregud nu snackas det om remakes på konsoler som inte ens är släppta än...

Medlem
Skrivet av NuZ:

I min ålder är ps3-spel rätt nya.

ok? jag fyller 40 nästa år, ps3 känns skitgammal vid det här laget.

dock dammade jag av den tidigare i år enbart för DeS' skull. fortfarande ett riktigt bra spel, men skulle absolut inte tacka nej till en uppiffad version.

NuZ
Testpilot
Skrivet av quadratis:

ok? jag fyller 40 nästa år, ps3 känns skitgammal vid det här laget.

dock dammade jag av den tidigare i år enbart för DeS' skull. fortfarande ett riktigt bra spel, men skulle absolut inte tacka nej till en uppiffad version.

Jag fyller 33 den 13e. PS3 är nytt om man kämför med PSX och snes, megadrive osv. Ja självklart och det jag säger. Spelet är fantastiskt fortfarande så behövs inte. Men ja jag skulle inte tacka nej om de skulle göra en


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser ut som PS5 kommer leverera gammal skåpmat igen som PS4 fast bokstavligen.

Näää väl? Jämför man spelen på dagens konsoler så är väl ps4 den enda med en mängd nya titlar av värde, skulle jag säga iaf. MS kör ju fullt ut med bakåtkomp. medans Nintendo kör som de alltid gjort med Mario, Zelda och mer Mario och Zelda (vilket jag aldrig kommer att tröttna på, åtminstone inte Mario).

Har aldrig spelat Demon's Souls men ser gärna fler remakes framöver.

Medlem

Vore förträffligt om detta vore fallet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Man gör väl om den bedrövliga jak and daxter samlingen? Då hade man åtminstone blivit lite rakryggad...

Medlem

Kommer ihåg när Demon's Souls släpptes, tyckte det såg så intressant ut så ville ha det omgående, men var tvungen att köpa det på export från USA för att de vägrade släppa det i Europa till en början. När jag väl dock fick spelet förstod jag mig inte på det överhuvudtaget till en början och hatade det först, men kunde inte riktigt släppa det och blev senare helt besatt av det

Skulle faktiskt tycka det skulle vara lite tråkigt om man gjorde en remake snarare än en remaster, för originalet är ändå så pass bra, och trots 10 år på nacken så håller även grafiken idag. Om man skulle börja göra om allt för mycket i det finns det en ganska stor risk att det inte slutar så bra...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Herregud nu snackas det om remakes på konsoler som inte ens är släppta än...

Ja det är väl inte så konstigt med tanke på att DEV-kitet redan finns hos spelutvecklare och Playstation vill väl ha lite lockande titlar till släpp denna tidpunkt nästa år?

Medlem

Om det nu är en "nytolkning" av Demon's Souls så kanske den där trasiga portalen är hel och Bluepoint lagt till nya områden.

Om denna eventuella nytolkning lyckas väl kanske Sony sätter Bluepoint på en uppföljare?

Medlem

Isf är konsolvalet solklart. Hann aldrig testa det innan servrarna stängdes ner. Förvisso skulle jag skaffa PS5 även utan Demon's Souls-remake om ryktena om bakåtkompatilitet ända bak till PS1 stämmer. Det skulle frigöra mycket utrymme i min TV-bänk 😁

Medlem

Ja gammla spel kommer också till ps5. Detta är speciellt i början en självklarhet. Anledningen är bla att fler spel ska komma till konsolen så att dom relativt få som kommer i början inte känns så knapert. Hoppas själv på en ny omgjord version av demons souls eller en 2a.

NuZ
Testpilot
Skrivet av androsynth:

Isf är konsolvalet solklart. Hann aldrig testa det innan servrarna stängdes ner. Förvisso skulle jag skaffa PS5 även utan Demon's Souls-remake om ryktena om bakåtkompatilitet ända bak till PS1 stämmer. Det skulle frigöra mycket utrymme i min TV-bänk 😁

Kommer nog aldrig hända. På sin höjd ps4. Ps3 är för svår att emulera tyvärr. Hoppas på PSX och PS2 också men man kan ha hoppet att de hittar ett sett. PS3 hade bra titlar. Bakåtkompatibilitet leder MS stort och är deras paradgren utöver Gamepass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar