Halleluja! Red Dead 2 släpps på Steam i kväll

Medlem

@justhitx: lol vet vad cannon fodder betyder, var inte riktigt min poäng.
Ok, slutdisskuterat, smaken är som baken helt enkelt. Vissa föredrar controller och vissa mus+tangentbord. Inte svårare än så.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av justhitx:

"Meaning of cannon fodder in English. If you describe soldiers as cannon fodder, you mean that they are not considered important by their officers and are sent into war without their leaders worrying if they die. Don't allow them to use you as cannon fodder. I would not have them shot."

Det är ett talesätt. Kör det via Google translate utifall du inte förstår.

Som jag ser det så är mus och tangentbord i grund och botten inte designad för spel, utan för att navigera Windows. Simpelt, enkelt, gammaldags och elegant.

Som att inte en kontroll är gammaldags? Var väll tom före musen

Nåja diskutiinen kring vad man väljer att styra med är lika gammal som styrdonen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fattar inte att rockstar 2019 lyckas skapa ett spel det inte känns som man styr en karaktär baserat på ett rutnät. så fruktansvärt dåliga kontroller i GTA och Red Dead.

Medlem

Köpte det hos Epic på Black friday med 25% rabatt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Redan köpt det via Rockstar själva.

I mina ögon är det det bästa Rockstar har gjort över huvud taget, eventuellt i kamp med Bully. Milsvida bättre än det (i mina ögon) överskattade Red Dead Redemption. Det enda större klagomålet jag har är att jag inte gillar Rockstars patenterade uppdragsdesign där karaktärerna ska babbla expositionsdialog i tre kvart medan man tvingas ta sig till platsen för uppdraget. Om typ alla andra utvecklare kan sköta detta mycket bättre borde även Rockstar kunna göra det.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Inget för ADHD-människor, men vi andra njuter av spelets låga tempo, detaljrika världen och dom exceptionellt väldesignade karaktärerna.

Beror på då ADHD ligger på spektrum skala.

Jag har ADHD och sitter lugnt och fint och spelar, det går om man gör saker som belönar och stimulerar. I många fall är ADHD till stor del en dopaminbrist bl.a.

Vetenskap o'er n out.

Finns inget bättre än att gå i snön i slowmotion för mig. ^^


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Ja men då har du tålamodet iaf!

Inte på PC vad jag kommer ihåg iaf, men när det först kom på konsol så var det inte en vidare positiv upplevelse, fick ge upp på konsolversionen och vänta på PC releasen.

Nja, en snabb googling senare så hittar man att även GTA 5 hade massa problem. Bland annat hade de även då problem med antivirusmjukvara, lustigt nog.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

OnT: Har redan spelet till PS4, men lär bli ett köp via Steam också förr eller senare.

Tar död på inlevelsen att spela med KBM? På vilket sätt känns det bättre med en kontroll?
Beror väl helt vad man är van vid. De enda spel jag spelar med kontroll är spel som Dark souls och Sekiro, men inte fan är det för någon förhöjd inlevelse.

Skrivet av eld:

Gissningsvis så används rockstars launcher även på steam

Behöver inte gissas, står klart och tydligt på butikssidan.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Testpilot
Skrivet av justhitx:

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

OnT: Har redan spelet till PS4, men lär bli ett köp via Steam också förr eller senare.

Skrivet av justhitx:

"Meaning of cannon fodder in English. If you describe soldiers as cannon fodder, you mean that they are not considered important by their officers and are sent into war without their leaders worrying if they die. Don't allow them to use you as cannon fodder. I would not have them shot."

Det är ett talesätt. Kör det via Google translate utifall du inte förstår.

Som jag ser det så är mus och tangentbord i grund och botten inte designad för spel, utan för att navigera Windows. Simpelt, enkelt, gammaldags och elegant.

För mig så är det mus/tangentbord eller inte alls. Det innebär 0 inlevelse för jag klarar helt enkelt inte av att spela spel som har nån typ av första person/3e person/shooter läge med en handkontroll. Andra typer av plattform spel eller bilspel är inga problem.

Jag blir bara irriterad över att jag inte kan röra siktet exakt som man gör med mus utan man sitter fast i en "flygsim" med en joystick som har en fast hastighet och försöker långsamt ratta in siktet.
RDR2 är ju skönt nog exemplarisk i styrningen av både gubben och häst med mus/tangentbord så det är superskönt i alla eldstrider och då man jagar.

Jag har längtat tills att VR blir stort och man kastar bort både tangentbord-mus och gammeldags handkontroll och använder nya smartare kontroller.
Hoppades både på Playstation Move kontrollerna , Razer Hydra och Leap motion då de kom. Jag använder också ett Tobii Eyetracker 4C och har även ett TrackIR set.
Är riktigt nära att slå till på ett VR headset. Men har beslutsångest mellan de varianter som finns.

Medlem
Skrivet av justhitx:

"Meaning of cannon fodder in English. If you describe soldiers as cannon fodder, you mean that they are not considered important by their officers and are sent into war without their leaders worrying if they die. Don't allow them to use you as cannon fodder. I would not have them shot."

Det är ett talesätt. Kör det via Google translate utifall du inte förstår.

Som jag ser det så är mus och tangentbord i grund och botten inte designad för spel, utan för att navigera Windows. Simpelt, enkelt, gammaldags och elegant.

Vilken dålig attityd du har!

eld
Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Behöver inte gissas, står klart och tydligt på butikssidan.

Stog att man behöver ett konto, men inget om den kommer behöva installera launchern eller ifall man bara loggar in rakt i spelet.

Farornas Konung

Vet inte än.. Köpte mig en ny dator (som ej är levererad än) där det kom med gratis, vet inte vart dock. Gissar Steam eller Rockstar game launcher.
Köpte på Epic på release men fick det aldrig att funka. Så "refunda" det som tur va så här i efterhand.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Köpte det hos Epic på Black friday med 25% rabatt.

Samma här. Grymt nöjd med spelet än så länge.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Spelade 25 minuter, dödstråkigt spel. Ja häng mig på torget.

Pfft! Slösa en snara på en som dig? Nänä.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

OnT: Har redan spelet till PS4, men lär bli ett köp via Steam också förr eller senare.

Kontroll lol.

Skrivet av eld:

Stog att man behöver ett konto, men inget om den kommer behöva installera launchern eller ifall man bara loggar in rakt i spelet.

Tycker det är väldigt tydligt.

"Installation, activation, and online play require Rockstar Games Launcher & log-in to Rockstar Games Social Club (varies 13+); internet required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Launcher..."


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Det kraschar för mig fortfarande, tog fram kartan medans jag red... så dog spelet.
Drygt är det, speciellt när man precis gjort en del på ett uppdrag och får börja om, eller när man ridit långt som i detta fall.

Medlem

Nu laddar vi!

Medlem
Skrivet av shelter:

Det kraschar för mig fortfarande, tog fram kartan medans jag red... så dog spelet.
Drygt är det, speciellt när man precis gjort en del på ett uppdrag och får börja om, eller när man ridit långt som i detta fall.

DX12 eller Vulkan? Många vet jag har problem med förstnämnda.

Medlem

@Eldarion: Vulkan, dx12 ger märkbart sämre prestanda för mig.

Medlem

Går att spela nu för mej, men kukar ut lite då och då, försöker någon messa mig på steam så skiter sej spelet.
Jaha, nähä, vad säger ni.
Kul att betala fullpris för att vara en obetald betatestare?
Älskar allt Rockstar gjort och gör, men vafan, fixa.... Haha
Märkligt hur dom drar in miljarders med dollars, men ändå inte fixar spel-releaser...
Ajaa;
blir nog bra tillslut
om ett par år så är det säkert bra
ge det lite tid

Medlem
Skrivet av ohGr:

Går att spela nu för mej, men kukar ut lite då och då, försöker någon messa mig på steam så skiter sej spelet.
Jaha, nähä, vad säger ni.
Kul att betala fullpris för att vara en obetald betatestare?
Älskar allt Rockstar gjort och gör, men vafan, fixa.... Haha
Märkligt hur dom drar in miljarders med dollars, men ändå inte fixar spel-releaser...
Ajaa;
blir nog bra tillslut
om ett par år så är det säkert bra
ge det lite tid

Om "kukar" var för läskigt i tidigare inlägg, använd "ballar" istället.

Medlem

Prova nån sån enkel grej som "alt-tab" till steam och du hamnar i en loop, går inte komma tillbaks, går inte stänga ner... Varken spelet eller steam.
Borde dom inte testat såna enkla grejer först innan relase?

Medlem

Verkar som Steam release skapat nya buggar för steamanvändarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ohGr:

Prova nån sån enkel grej som "alt-tab" till steam och du hamnar i en loop, går inte komma tillbaks, går inte stänga ner... Varken spelet eller steam.
Borde dom inte testat såna enkla grejer först innan relase?

Testa stäng av steam overlay?

Medlem
Skrivet av shelter:

Testa stäng av steam overlay?

tack, men funkar inte :/

Medlem
Skrivet av ohGr:

tack, men funkar inte :/

Ingen skillnad på fullscreen och borderless heller?

Medlem

näe, trasigt

Medlem

Har du senaste versioner av
Bios
Windows 10
Grafikdrivrutiner
Ljudkort drivrutiner.
Detta är saker jag läst och upplevt själv var tvungen att uppdatera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar