Kontroversiella Phoenix Point släppt – vad tycker du?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aryvian:

Sjukt bra att det inte är RnG på att träffa med attacker, helt klart det som gjorde att man inte kunde stå ut med Xcom länge, den frustrationen var tangentbordsknäckande. Men synd att det är Epic Store, blir till att vänta då.

Det är dock fortfarande RNG, om än inte lika framträdande och presenterat på ett annat sätt. Du har en blå cirkel som representerar den potentiella träffytan, dvs "någonstans inom denna ring kommer ditt/dina skott att hamna". Så om du inte lyckas fylla cirkeln helt och hållet med en fiende (vilket är fallet 8/10 med en vanlig assaultsnubbe och 10/10 med heavy - snipers är det oftast inga problem med) så är du helt beroende av RNG huruvida du träffar eller inte.

Som exempel kan du kika på 26:05 i denna video där en heavy lyckas missa från nästintill point blank; https://www.youtube.com/watch?v=17yj2_Uu_b0

Medlem

PP är helt klart bättre än vad jag trodde det skulle bli. V
Jag var jätteskeptisk på slutet av betan då jag ansåg att så mycket saknades/behövde förbättras och jag trodde inte de skulle göra de ändringarna. Men nu till releasen så var det förbättrat och fixat

Skrivet av akaLuckyEye:

Finns det några lagar i Sverige eller EU nivå angående crowdfunding?
Är det tillåtet att ge information om en sak men sedan andra på det?
Jag har aldrig crowdfundat något och är där med inte insatt i det.
Jag sökte runt lite i ca 15min och hittade endast rapporter på individers konsumtion på nätet (Konsumentverket) och den här artikeln.
https://digital.di.se/artikel/forslag-ger-krangligare-grasrot...

Min slutsats på en kort sökning är att crowdfunding är en investering och inte en produkt. Så det är antagligen okej.
Är jag ute och cyklar?
Om någon känner till några artiklar eller en sida med information om det så länka gärna.

Nja, gräsrotsfinansiering på exempelvis Kickstarter ska inte ses som en investering utan som donation (enl. SOU 2018:20).
Det var lite snårigt på konsumentfronten men vad jag förstår kommer utredningen fram till att avtalet som styr är det mellan dig och plattformen (Kickstarter), inte dig och spelutvecklaren som använder plattformen.

Lite förenklat: Du - avtal - Plattformen - avtal - Spelutvecklaren

I utredningens diagram så finns det situationer när det uppstår avtal mellan dig och den du finansierar men det verkar fokusera kring lån/andelar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Game Pass releasen ytterligare fördröjd. Post på snapshot forumet för några minuter sen:

Medlem

Riktigt bra! 4/5

12
Skriv svar