Human Head stäms för att ha övergett Rune 2

Robot
Human Head stäms för att ha övergett Rune 2

Utgivaren vill ha minst 100 miljoner dollar.

#human-head-studios, #rune-2


Releasehästryttare

Ja, vad skall man säga, riktigt fult av dem att lägga ner och återstarta studion, man tycker ju att Bethesda borde ställa sig frågan om de nu gjorde så här, vad stoppar dem ifrån att göra samma sak under deras flagga.

Geeks Gaming

Det låter lite väl osmidigt för att vara 100% sant. Jag inväntar den andra sidan av myntet med stor spänning! 🤔

Medlem

Även om beloppet är överdrivet så känns det som att förloppet var planerat av Human Head och Bethesda. Bethesda har väl haft en del fuffens för sig förr vid studioköp - bland annat då man tidigare försökte ta över just Human Head i samband med Prey 2.

Skrivet av Devan:

Ja, vad skall man säga, riktigt fult av dem att lägga ner och återstarta studion, man tycker ju att Bethesda borde ställa sig frågan om de nu gjorde så här, vad stoppar dem ifrån att göra samma sak under deras flagga.

En studio ägd av Bethesda kan ju inte avveckla sig själva och lägga ner på detta sätt.

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Ja, vad skall man säga, riktigt fult av dem att lägga ner och återstarta studion, man tycker ju att Bethesda borde ställa sig frågan om de nu gjorde så här, vad stoppar dem ifrån att göra samma sak under deras flagga.

Kontrakt som säger att man inte får rekrytera tidigare anställda eller liknande.
Sen så är det ju bara Bethesda som kan stänga ner den nya studion då de äger den, men folk kan ju dra om de vill.

Och nu så är det just deras initiativ till varför det blev som de blev, de kunde plocka upp hela studion utan en massa bagage, de har nog gått igenom det hela med sina advokater.

De behövde inte längre köpa Human Head, de behövde bara starta en ny studio och anställa alla, Human Head var i en rätt desperat situation.

Medlem

Tragiskt, älskade första Rune och kommer ihåg när jag läste om det i PC-gamer. Så häftigt med melee combat och lemlästande. Också första spelet jag mappade till och ett av de första spelen jag lirade mycket online.

Aldrig kört Rune 2 även om jag många år hoppades på just ett sådant spel. Rune 2 såg extremt B och billigt ut för nutida standard.

Medlem

Det känns ju högst relevant med en Rune 2 recension av FZ i och med allt detta drama. Ni kan väl sätta praktikant Fredrik på det?

Medlem

@Tomas Helenius:

Citat:

Rune 2 blev ett präktigt magplask när det släpptes i november. Metacritic-snittet ligger på 48 av 100, vilket betyder "Skräp" (trots att det är nästan exakt i mitten av skalan).

Metacritic har snittbetyg för 5806 PC-spel, medelvärdet av snittbetygen är 70.3 och medianen 72.
94% av spelen har ett snittbetyg som är högre än 48.

Ett bra exempel på betygsinflation...

Redaktör
Skrivet av filbunke:

@Tomas Helenius:

Metacritic har snittbetyg för 5806 PC-spel, medelvärdet av snittbetygen är 70.3 och medianen 72.
94% av spelen har ett snittbetyg som är högre än 48.

Ett bra exempel på betygsinflation...

Intressant. Men samtidigt är det nog missvisande, eftersom många (liksom vi) nog väljer att inte recensera massa ointressanta spel som sannolikt hade fått låga betyg. Men ja, procentskalan har ingen mitt på samma sätt som 1-5-skalan.


signatur
Medlem

verkligen en luring med detta skitspel. något straff bör dom få för det


signatur

//monster

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Intressant. Men samtidigt är det nog missvisande, eftersom många (liksom vi) nog väljer att inte recensera massa ointressanta spel som sannolikt hade fått låga betyg. Men ja, procentskalan har ingen mitt på samma sätt som 1-5-skalan.

Sen är båda systemen helt värdelösa på att beskriva ett spels många komplicerade sidor, jag kommer hurra den dagen FZ slopar betyg på recensionerna

Men det är ju som i skolan, allt under MVG kan man lika gärna slänga.

Redaktör
Skrivet av eld:

Sen är båda systemen helt värdelösa på att beskriva ett spels många komplicerade sidor, jag kommer hurra den dagen FZ slopar betyg på recensionerna

Men det är ju som i skolan, allt under MVG kan man lika gärna slänga.

Men det är ju inte syftet med betyg. De ska ge en snabb överblick, inget annat. Texten berättar resten.


signatur
Medlem

Bättre att stämma dom på 1 rubel, för det är väl vad spelet, även om det var lite bättre, skulle sålt för.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar