Halleluja! Red Dead 2 släpps på Steam i kväll

Robot
Halleluja! Red Dead 2 släpps på Steam i kväll

Köper du nu, tidigare eller inte alls?

#red-dead-redemption-2, #steam


Medlem

Jag får införskaffa en ordentlig hårddisk innan det blir aktuellt

Releasehästryttare

Var är ps5 och scarlett valen?

Blir ju antingen det eller när man köper en ny pc som kan köra spelet.

Medlem

Var är Stadia valet?

Geeks Gaming

Tveksam. Har alltid köpt GTA-spelen tidigare men tröttnat snabbt. Tyckte också rdr1 inte var det fantastiska spel som alla påstod. Det var såklart riktigt bra, men inte fantastiskt.
Kluven 😱

eld
Medlem

Gissningsvis så används rockstars launcher även på steam

Medlem

Inte alls. GTA inspirerade action spel är inte min grej.

Redaktör
Skrivet av Boffa1:

Var är Stadia valet?

Glömde! Har lagt till det nu.


signatur
Medlem

Jag måste säga att RDR2 på PC är stort sett felfritt för mig nu.
Helt klart bästa versionen och köra med mus tangentbord är bättre än med kontroll.
Ang spelet så är det snyggt, detaljerat och underhållande.
Men det är heller inget nytt, spelet är ganska likt förra rdr och följer till punkt och pricka hur rockstars spel fungerar.
Kanske börjar det bli gammalt och lite nytänk behövs till den här typen av spel.
Oavsett en 4/5 från min sida


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har spelat det på PS4 och som vanligt kommer jag fortsätta slänga pengar på Rockstar... GTA V köpte jag till PS3, PS4 och PC. Men RDR2 får vänta till computer'n fått lite mer pulver under huven! Då blir det genom Steam.

Avstängd

Allahu akbar för Red Dead 2 <3

Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Tveksam. Har alltid köpt GTA-spelen tidigare men tröttnat snabbt. Tyckte också rdr1 inte var det fantastiska spel som alla påstod. Det var såklart riktigt bra, men inte fantastiskt.
Kluven 😱

Kan säga att efter typ 40% spelat av de är jag fortfarande kluven. Älskar GTA. Även om jag tröttna på GTA5 av någon anledning när det gällde storyn.
RDR2 känns segt. Ja de är snyggt, roligt gameplay, underhållande story. Men allt kring de känns bara segt. Alla sidouppdrag känns sega. Ta sig till varje uppdrag känns segt.
Så att de på något sätt är ett av de bästa spelen som gjorts som vissa påstår... sorry... Men det hamnar inte ens på min top 10 lista.
Gick från 3/5 till svag 4/5 och nu är det nere på 3.5/5. Kan inte riktigt sätta fingret på varför. Jag ångrar inte mitt köp. Men just nu ger Halo Reach mig mer underhållning för 10€.

Medlem

Jag hade velat se att EPiC fick ett eget val efter R* Launcher och inte inbakat i samma fråga. Det hade ju varit mycket intressant att se hur många som köpt via EPiC och R* Launcher.

Jag har spelet redan till PS4 men kommer handla det till Steam om nåt år när jag är redo för playthrough #2. Förbaskat bra spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kanske lite dumt tänkt men ps4Xbox one, är ett av alternativen, men jag köpte red2 för att jag har ps4 pro. Och några för att man har Xbox x. För att det flyter på bättre. Bara ett förslag så kanske dom borde ha varit med som alternativ? En undran bara.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag måste säga att RDR2 på PC är stort sett felfritt för mig nu.
Helt klart bästa versionen och köra med mus tangentbord är bättre än med kontroll.
Ang spelet så är det snyggt, detaljerat och underhållande.
Men det är heller inget nytt, spelet är ganska likt förra rdr och följer till punkt och pricka hur rockstars spel fungerar.
Kanske börjar det bli gammalt och lite nytänk behövs till den här typen av spel.
Oavsett en 4/5 från min sida

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

OnT: Har redan spelet till PS4, men lär bli ett köp via Steam också förr eller senare.

Medlem

Spelade 25 minuter, dödstråkigt spel. Ja häng mig på torget.

Medlem

Inget för ADHD-människor, men vi andra njuter av spelets låga tempo, detaljrika världen och dom exceptionellt väldesignade karaktärerna.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Spelade 25 minuter, dödstråkigt spel. Ja häng mig på torget.

Din förbaskade .....
Du är hängd.

Hehe, nej men du skulle behöva lira lite längre än så så klart. Ge spelet en chans. Det tog mig typ 5 timmar innan jag var helt magiskt fast i spelet. Det är mycket vinter i början. Se till att komma ifrån det området till grönmarker. Då börjar spelet att öppna upp sig som en vacker sommar blomma.

Skrivet av StrongBad:

Inget för ADHD-människor, men vi andra njuter av spelets låga tempo, detaljrika världen och dom exceptionellt väldesignade karaktärerna.

Tur att man själv har ADD då. Den lata versionen av ADHD. hehe

Det tog mig ett tag att komma in i det lägre tempot. Det är ju knappast ett GTA tempo här utan ett vilda western äventyr. Men när jag väl gjorde det så var det som en blixt från klar himmel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Väntar tills betatestningen är färdig och priset hunnit sänkas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köper på Steam när det är 50% rea. Har kunnat hålla mig från att spela det på PS4, så klarar mig nog ett halvår till.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Köper på Steam när det är 50% rea. Har kunnat hålla mig från att spela det på PS4, så klarar mig nog ett halvår till.

Det tog nästan 2 år innan GTA5 gick för halva priset på Steam så vänta på du!

Medlem

Måste ju ändå ha rockstars launcher

Medlem

Skulle vänta tills det kom på Steam men fick 26% rabatt på GMG så köpte där vilket är via Rockstar Launcher


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Det tog nästan 2 år innan GTA5 gick för halva priset på Steam så vänta på du!

Och det tog 3-4 år innan jag köpte GTA5, så det är inga problem för min del

GTA 5 var väl också trasigt när det kom?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Och det tog 3-4 år innan jag köpte GTA5, så det är inga problem för min del

GTA 5 var väl också trasigt när det kom?

Ja men då har du tålamodet iaf!

Inte på PC vad jag kommer ihåg iaf, men när det först kom på konsol så var det inte en vidare positiv upplevelse, fick ge upp på konsolversionen och vänta på PC releasen.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

OnT: Har redan spelet till PS4, men lär bli ett köp via Steam också förr eller senare.

Jag håller inte med.
jag trodde jag skulle spela med kontroll då jag bla spelade 1an och alla GTA med kontroll men mus+tangentbord är helt klart bättre.
Kontrollen med hästen och att fritt kunna sikta är bättre med mus tangentbord och att styra gubben är inga som helst problem då man styr gubben med tangenterna och kameran/siktet med musen.

ser att du möjligtvis inte spelat PC-versionen så du kanske ändrar uppfattning sen precis som jag gjorde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av justhitx:

Folk som kör den här typen av spel med mus och tangentbord kommer att användas som cannon fodder den dagen kriget kommer. Kan köpa att det ger bättre "prestation" när man kör FPS, men satan vad det tar död på inlevelsen att knappa runt gubben med tangenterna.

Hur menar du nu? Konstig kommentar om "cannon fodder"..
Är det inte snarare så att de som kör med auto aim och handkontroll är de som får det svårt?
Så skönt med free aim och mus+tngb.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av eino:

Allahu akbar för Red Dead 2 <3

🤔

OnT:

Polarna kör redan på PC. Osäker på om jag ska joina då jag precis börjat med monster hunter world och det verkar vara en munfull så att säga...

Gen
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Spelade 25 minuter, dödstråkigt spel. Ja häng mig på torget.

Prologen i snöregionen är väldigt lång och förbereder en för vad som komma skall. Försök åtminstone komma ut ur vinterlandskapet så får du se hur det känns efter det.

Medlem
Skrivet av alias:

Hur menar du nu? Konstig kommentar om "cannon fodder"..
Är det inte snarare så att de som kör med auto aim och handkontroll är de som får det svårt?
Så skönt med free aim och mus+tngb.

"Meaning of cannon fodder in English. If you describe soldiers as cannon fodder, you mean that they are not considered important by their officers and are sent into war without their leaders worrying if they die. Don't allow them to use you as cannon fodder. I would not have them shot."

Det är ett talesätt. Kör det via Google translate utifall du inte förstår.

Som jag ser det så är mus och tangentbord i grund och botten inte designad för spel, utan för att navigera Windows. Simpelt, enkelt, gammaldags och elegant.

12
Skriv svar