Rysliga co-op-skjutaren GTFO släpps i early access-form nästa vecka

Robot
Rysliga co-op-skjutaren GTFO släpps i early access-form nästa vecka

Görs av Stockholmsstudion 10 Chambers Collective.

#10-chambers-collective, #gtfo, #nyhetstips


Inaktiv

Hoppas det inte är Payday motorn, Diesel eller va den heter.

Releasehästryttare

Glad att det inte blev försenat igen in i 2020.

Medlem

@Turbodog: Ännu värre, det är Unity motorn... men i vilket fall som helst så har jag tyvärr sett samma problem som med Payday än så länge. De-sync etc. i multiplayer.

Om betan är något att gå efter så är det långt kvar till release mao.

Medlem

Jag provade alphan och jisses vad intensivt det kunde bli stundtals.
Man behövde verkligen tänka sig för innan man gjorde någonting, tänka på att släcka ficklampan m.m.

Dessutom behövdes pussel av olika slag lösas också. T.ex ska man till ett visst rum. Men för att ta sig dit behövde man en nyckel för att låsa upp dörren som gick åt det hållet.
Så först behövde man hitta nyckeln som oftast var i ett rum med massvis med monster som kunde bli än fler om man råkade få deras uppmärksamhet.

Jag har inte hunnit spela betan men jag gillar ni rysare där samarbete verkligen är i fokus (man måste i princip vara full grupp för att det ska gå bra) så kommer ni nog att gilla GTFO.

Det är inte något grafiskt underverk men miljön man är i är häftig på sitt sätt.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Körde alphan och det har enorm potential, tyckte det fanns en hel del nya idéer och att spelet flöt på ganska bra och var ganska snyggt.
Svårighetsgraden i alphan var löjligt svår, hoppas det ordnat till sig till EA-releasen nästa vecka.
Skönt med ett riktigt fyra player co-op med spänning och taktik!

Medlem

4 år o dom inte är klara ens ? vad är det som tar sån tid då....

Medlem

hmm, ser ju intressant ut men får se var vi hamnar


signatur

//monster

Medlem

(GTFO). Står det för "Get The Fuck Out" eller..? Ser fränt ut iaf men lirar i princip bara single player titlar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Körde alphan och det har enorm potential, tyckte det fanns en hel del nya idéer och att spelet flöt på ganska bra och var ganska snyggt.
Svårighetsgraden i alphan var löjligt svår, hoppas det ordnat till sig till EA-releasen nästa vecka.
Skönt med ett riktigt fyra player co-op med spänning och taktik!

Är det EA som står bakom fiolerna? Då blir det nog kanske inget köp för mej för då måste man väl logga in ingame också kan jag tänka?

Efter bråket förra året med både steam och EA för att jag bytt mailkonto för flera år sedan och sen när jag skulle lira bad company 2 så hamnade jag mellan stolarna då jag inte kom ihåg lösenordet. EA hjälpte inte till sådär jättemycket. Jag blev riktigt förvånad och jag ser inte mej själv köpa ett spel från dom på ett bra tag framöver efter den fadäsen.

Visst, det var mitt eget fel så jag skall inte skylla ifrån mej, men jag lärde iaf mej att inte köpa ett spel via steam som kräver ytterligare ett inlogg från en annan aktör för när det väl skiter sej så blir det svårt att få iordning på grejerna.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Är det EA som står bakom fiolerna? Då blir det nog kanske inget köp för mej för då måste man väl logga in ingame också kan jag tänka?

Efter bråket förra året med både steam och EA för att jag bytt mailkonto för flera år sedan och sen när jag skulle lira bad company 2 så hamnade jag mellan stolarna då jag inte kom ihåg lösenordet. EA hjälpte inte till sådär jättemycket. Jag blev riktigt förvånad och jag ser inte mej själv köpa ett spel från dom på ett bra tag framöver efter den fadäsen.

Visst, det var mitt eget fel så jag skall inte skylla ifrån mej, men jag lärde iaf mej att inte köpa ett spel via steam som kräver ytterligare ett inlogg från en annan aktör för när det väl skiter sej så blir det svårt att få iordning på grejerna.

EA är i det här fallet Early Access..

Medlem

Ni som spelat, stör man sig på att vapenmodellerna ser ut att vara gigantiska ?

Medlem

Tänker spontant att det skulle vara fantastisk spelidé att uppleva i VR, utav det ni beskriver. Hoppas det får stöd en vacker dag.

Medlem

Ohh, spännande! Vad man sett hittills verkar det sjukt lovande och ser fram emot vad det kan tänkas bli när det är klart! Lite tidigt med EA i dagsläget kanske, men samtidigt om de kan få in mer användardata för att fixa buggar och ffa balansering och mer content som spelare efterfrågar så kan det nog bli en riktig succe!

Medlem
Skrivet av speurk:

EA är i det här fallet Early Access..

Puh.. Jag som var helt insnöad på att EA stod för EA games 😆
Men samtidigt borde jag fattat då jag inte hittade nånstans i artikeln att EA skulle vara utgivare.

Med det sagt så e jag lite trött på alla dessa förkortningar där det förväntas att man ska fatta vad dom står för 😑


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

4 år o dom inte är klara ens ? vad är det som tar sån tid då....

Är det dåligt förmedlad sarkasm eller är du bara okunnig? Du skulle ju kunna besöka utvecklarens hemsida och försöka göra korrelationen mellan deras namn och antalet anställda de är. Efter du är klar med det kan du fundera på hur lång tid man rimligtvis behöver för att utveckla ett spel av den här magnituden. När du är klar med det kan du även försöka läsa på lite i allmänhet om hur lång tid IT-projekt brukar kunna ta. Fyra år är absolut ingenting alls.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Puh.. Jag som var helt insnöad på att EA stod för EA games 😆
Men samtidigt borde jag fattat då jag inte hittade nånstans i artikeln att EA skulle vara utgivare.

Med det sagt så e jag lite trött på alla dessa förkortningar där det förväntas att man ska fatta vad dom står för 😑

Sorry för missförståndet, kanske inte skulle ha förkortat det men jo jag menade early access

Medlem

Fick kramp i ögonen bara av stillbilderna.. Känns som man blivit intryckt i en toarulle med typ fov 20... >_<

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@Turbodog: Ännu värre, det är Unity motorn... men i vilket fall som helst så har jag tyvärr sett samma problem som med Payday än så länge. De-sync etc. i multiplayer.

Om betan är något att gå efter så är det långt kvar till release mao.

Man ska dock inte underskatta Unity motorn


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: Den är bra till vissa saker, absolut... men komplicerade grejer som en multiplayer horde shooter är tyvärr inte en av dem.

1
Skriv svar