Rysliga co-op-skjutaren GTFO släpps i early access-form nästa vecka
Jag provade alphan och jisses vad intensivt det kunde bli stundtals.
Man behövde verkligen tänka sig för innan man gjorde någonting, tänka på att släcka ficklampan m.m.
Dessutom behövdes pussel av olika slag lösas också. T.ex ska man till ett visst rum. Men för att ta sig dit behövde man en nyckel för att låsa upp dörren som gick åt det hållet.
Så först behövde man hitta nyckeln som oftast var i ett rum med massvis med monster som kunde bli än fler om man råkade få deras uppmärksamhet.
Jag har inte hunnit spela betan men jag gillar ni rysare där samarbete verkligen är i fokus (man måste i princip vara full grupp för att det ska gå bra) så kommer ni nog att gilla GTFO.
Det är inte något grafiskt underverk men miljön man är i är häftig på sitt sätt.
Halo kompis!
Körde alphan och det har enorm potential, tyckte det fanns en hel del nya idéer och att spelet flöt på ganska bra och var ganska snyggt.
Svårighetsgraden i alphan var löjligt svår, hoppas det ordnat till sig till EA-releasen nästa vecka.
Skönt med ett riktigt fyra player co-op med spänning och taktik!
(GTFO). Står det för "Get The Fuck Out" eller..? Ser fränt ut iaf men lirar i princip bara single player titlar.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||
Körde alphan och det har enorm potential, tyckte det fanns en hel del nya idéer och att spelet flöt på ganska bra och var ganska snyggt.
Svårighetsgraden i alphan var löjligt svår, hoppas det ordnat till sig till EA-releasen nästa vecka.
Skönt med ett riktigt fyra player co-op med spänning och taktik!
Är det EA som står bakom fiolerna? Då blir det nog kanske inget köp för mej för då måste man väl logga in ingame också kan jag tänka?
Efter bråket förra året med både steam och EA för att jag bytt mailkonto för flera år sedan och sen när jag skulle lira bad company 2 så hamnade jag mellan stolarna då jag inte kom ihåg lösenordet. EA hjälpte inte till sådär jättemycket. Jag blev riktigt förvånad och jag ser inte mej själv köpa ett spel från dom på ett bra tag framöver efter den fadäsen.
Visst, det var mitt eget fel så jag skall inte skylla ifrån mej, men jag lärde iaf mej att inte köpa ett spel via steam som kräver ytterligare ett inlogg från en annan aktör för när det väl skiter sej så blir det svårt att få iordning på grejerna.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Är det EA som står bakom fiolerna? Då blir det nog kanske inget köp för mej för då måste man väl logga in ingame också kan jag tänka?
Efter bråket förra året med både steam och EA för att jag bytt mailkonto för flera år sedan och sen när jag skulle lira bad company 2 så hamnade jag mellan stolarna då jag inte kom ihåg lösenordet. EA hjälpte inte till sådär jättemycket. Jag blev riktigt förvånad och jag ser inte mej själv köpa ett spel från dom på ett bra tag framöver efter den fadäsen.
Visst, det var mitt eget fel så jag skall inte skylla ifrån mej, men jag lärde iaf mej att inte köpa ett spel via steam som kräver ytterligare ett inlogg från en annan aktör för när det väl skiter sej så blir det svårt att få iordning på grejerna.
EA är i det här fallet Early Access..
Ohh, spännande! Vad man sett hittills verkar det sjukt lovande och ser fram emot vad det kan tänkas bli när det är klart! Lite tidigt med EA i dagsläget kanske, men samtidigt om de kan få in mer användardata för att fixa buggar och ffa balansering och mer content som spelare efterfrågar så kan det nog bli en riktig succe!
EA är i det här fallet Early Access..
Puh.. Jag som var helt insnöad på att EA stod för EA games 😆
Men samtidigt borde jag fattat då jag inte hittade nånstans i artikeln att EA skulle vara utgivare.
Med det sagt så e jag lite trött på alla dessa förkortningar där det förväntas att man ska fatta vad dom står för 😑
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
4 år o dom inte är klara ens ? vad är det som tar sån tid då....
Är det dåligt förmedlad sarkasm eller är du bara okunnig? Du skulle ju kunna besöka utvecklarens hemsida och försöka göra korrelationen mellan deras namn och antalet anställda de är. Efter du är klar med det kan du fundera på hur lång tid man rimligtvis behöver för att utveckla ett spel av den här magnituden. När du är klar med det kan du även försöka läsa på lite i allmänhet om hur lång tid IT-projekt brukar kunna ta. Fyra år är absolut ingenting alls.
Puh.. Jag som var helt insnöad på att EA stod för EA games 😆
Men samtidigt borde jag fattat då jag inte hittade nånstans i artikeln att EA skulle vara utgivare.
Med det sagt så e jag lite trött på alla dessa förkortningar där det förväntas att man ska fatta vad dom står för 😑
Sorry för missförståndet, kanske inte skulle ha förkortat det men jo jag menade early access
@Turbodog: Ännu värre, det är Unity motorn... men i vilket fall som helst så har jag tyvärr sett samma problem som med Payday än så länge. De-sync etc. i multiplayer.
Om betan är något att gå efter så är det långt kvar till release mao.
Man ska dock inte underskatta Unity motorn
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>