Halo: Reach släpps på pc och går direkt upp på topplistorna

Robot
Halo: Reach släpps på pc och går direkt upp på topplistorna

Spelet marscherade in på topplistan över de mest lirade på Steam - och mest tittade på Twitch.

#halo-reach, #halo-the-master-chief-collection


Medlem

Blir intre riktigt klok på vad det är man får om man köper Reach ist förMC collection? Är det portade halo 1-4 sp och mp eller?
Kanns ju som 9.99 dollar ar valdigt lite sa det kliar änna i plånboken hehe

Releasehästryttare

Och i morgon kommer det klås av rdr2...

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Blir intre riktigt klok på vad det är man får om man köper Reach ist förMC collection? Är det portade halo 1-4 sp och mp eller?
Kanns ju som 9.99 dollar ar valdigt lite sa det kliar änna i plånboken hehe

Köper du Halo: MCC. Får du. Halo: Reach. Halo 1. Halo 2. Halo 3. Halo 4. Är lite osäker på Halo 3: ODST.

Releasehästryttare

@Freeman79a: ODST skall ingå:
Buy Halo: The Master Chief Collection
Includes 7 items: Halo: The Master Chief Collection, Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST, Halo 4

Det jag trodde inte skulle ingå va halo 4, men där ser man.

Sen är min fråga hur länge det kommer ta mellan varje port släpps, skulle ju suga om det tar 6 månader eller längre mellan varje släpp.

Medlem

@Devan: Fyran har alltid varit en del av MCC, det är femman som är det stora frågetecknet nu inför Infinite som ju kommer till både PC och konsol samtidigt. Blir PC-spelarna utan femman så blir det ett rätt stort glapp story- och gameplaymässigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Releasehästryttare

@Arzei: Visst är det absolut surt att missa 5an, men den delen skall ju bara vara runt 5 timmar, så man skulle ju kunna kolla på en summary på youtube utan att känna att man missat mycket.

Nu har jag inte spelat 5an själv på xboxen men gissar att det använder samma grafik motor som 4an?

Enligt Steam så e Halo reach en DLC och kräver Halo: The Master Chief Collection för att kunna spelas. vilket gör det väldigt konstigt att dom åxå säljs separat, när Halo: The Master Chief Collection endån innehåller allt det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Arzei: Visst är det absolut surt att missa 5an, men den delen skall ju bara vara runt 5 timmar, så man skulle ju kunna kolla på en summary på youtube utan att känna att man missat mycket.

Nu har jag inte spelat 5an själv på xboxen men gissar att det använder samma grafik motor som 4an?

Som jag har förstått det så ska Halo Infinite vara en spiritual reboot av serien. Så jag tror inte du missar något.

Skrivet av Snake Plissken:

Enligt Steam så e Halo reach en DLC och kräver Halo: The Master Chief Collection för att kunna spelas. vilket gör det väldigt konstigt att dom åxå säljs separat, när Halo: The Master Chief Collection endån innehåller allt det.

Jag tänkte samma sak. Det är väldigt oklart hur de har tänkt sig det släppet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt fantastiskt att få spela Halo igen! It was a long time ago old friend!


signatur
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Köper du Halo: MCC. Får du. Halo: Reach. Halo 1. Halo 2. Halo 3. Halo 4. Är lite osäker på Halo 3: ODST.

Ok tänkte mer på vad jag får om jag bara köper Reach? Har bara spelat halo 1 namligen på pc för 100 år sedan. Är reach stort eller har man gjort allt efter en helg?

Medlem
Skrivet av Devan:

@Freeman79a: ODST skall ingå:
Buy Halo: The Master Chief Collection
Includes 7 items: Halo: The Master Chief Collection, Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST, Halo 4

Det jag trodde inte skulle ingå va halo 4, men där ser man.

Sen är min fråga hur länge det kommer ta mellan varje port släpps, skulle ju suga om det tar 6 månader eller längre mellan varje släpp.

Allt ska vara ute inom ett år.

Avstängd

Dök rätt in i multiplayer och fastnade där i 8½ timme rakt av

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

Enligt Steam så e Halo reach en DLC och kräver Halo: The Master Chief Collection för att kunna spelas. vilket gör det väldigt konstigt att dom åxå säljs separat, när Halo: The Master Chief Collection endån innehåller allt det.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tänkte samma sak. Det är väldigt oklart hur de har tänkt sig det släppet.

Det är lite konstigt, men du kan köpa bara reach och spela det utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Blir sugen då jag bara spelade ettan och tvåan men det som skaver är att jag helst skulle vilja spela med kontroll men då får man väl spö i multiplayer.

Medlem

@anon_306295: Det skulle jag inte nödvändigtvis säga, men det beror väl på vad din potential är med mus och tangentbord annars Jag skulle helt klart säga att det finns potential med kontroll tack vare aim assist, men visst är mus alltid bättre om man är van och har precisionen.

Är du osäker kan du ju alltid köpa det via Steam och prova Multiplayer i upp till två timmar med full refund!

Medlem

@anon_306295: Vill minnas att när Calle var iväg och testade nåt spel (MW?) så kommenterade han i efterhand att han trodde att han med mus och tangentbord skulle krossa motståndaren med kontroll, men det blev åtminstone en tuff kamp, om inte Calle fick storstryk (minns inte exakt).

Jag håller med @Uzanar om att du borde köpa spelet och testa, och bara refunda om du inte känner att det funkar för dig. Se bara till att inte ladda ner uppdateringar inifrån spelet; vid release så ville spelet ladda ner 12GB för mig, och då ryker ju dina 2h då du har rätt till refund direkt (såvida du inte har en väldigt bra lina).

Medlem

Jag spelade bara lite på första banan och upplevde en krasch. Tyckte även grafikinställningarna kändes något tama och jag saknar att kunna toggla gamla och nya grafiken i realtid. Även ljudmixen var mycket märklig för mig, rösterna är jättehöga medans vapnen är tysta. Ingen sliders för att ändra det heller. Siktet är helt suddigt det med.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Enligt Steam så e Halo reach en DLC och kräver Halo: The Master Chief Collection för att kunna spelas. vilket gör det väldigt konstigt att dom åxå säljs separat, när Halo: The Master Chief Collection endån innehåller allt det.

Jag tolkar det som att du inte alltid behöver installera alla spel om det bara är ett du vill spela.

Medlem

Synd att ljudet är helt kefft, animationer är låsta till 60 fps, fryslagg ibland,... jaa det är en del problem, synd om dom som köpte spelet, det är som en alpha fortfarande.

Medlem

Gick inte smärtfritt som dem tänkte. Kan jag säga. Fick börja om med min H4 spelning.

1
Skriv svar