Jason Schreier: Utvecklare är frustrerade över bristen på Project Scarlett-information

eld
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ny hårdvara = Bli barn igen
Det betyder också att vi inte bara får en massa remasters som denna generation

precis!

NuZ
Testpilot
Skrivet av kingzla:

Ja, för att Apple jobbat med Sony för att just deras kontroller ska fungera. Det har inget med anslutningsmetod eller xinput att göra. Ja, det är provocerande att rena felaktigheter sprids i dessa kommentarsfält, eftersom AppleTV inte har stöd för xinput.

Ett korrekt påstående hade varit "Nu har Apple tagit fram stöd för ds4 med hjälp av Sony". Apples OS är unix och PS4 kör unix, inget av dessa har DirectX som API.

Du läste absolut inte mitt inlägg alls. Har sagt att Apple har stöd för dosor som använder. Inte att de använder. Att de har stöd för sånna dosor. Man brukar kalla dessa för xinput dosor osv osv. Mycket upprörd gubben/gumman? Kan ge dig en kram om det skulle kännas bättre

Vilket som så är mobil största plattformen för spel. Konsolkriget kommer bli mellan Mobiler, Sony, MS och Nintendo nästa år. Kommer mer och mer ”bra” spel till Mobil redan i år. Hoppas MS trycker ut en utvecklingsenhet snart om detta ryckte stämmer


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Utbudet och bredden. Gamepass är fantastisk. 200spel att spela. Jag uppskattar en del av Sonys exklusiva titlar men de är ju 5-6st på 7år som varit riktigt bra. I övrigt vad erbjuder Sony utöver dessa? Jag spelar lika mycket PS4 som på Xboxet här hemma men kan säga att Nintendo Switch gjorde nått de andra misslyckades med innan Xcloud som låter lockande. Är att spela ”on the go” på ett smidigt sett

Problemet med detta är att jag ser fortfarande ingen anledning till att köpa en XBox så länge man har en hyfsad dator. Gamepass funkar ju precis lika bra på en dator och dom flesta gamers som bryr sig om sånt här han redan en dator att spela på skulle jag tro.

Så finns ju egentligen ingen riktigt bra anledning att köpa Xbox istället för PS som det ser just nu. Kan ju naturligtvis ändra sig i framtiden.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Problemet med detta är att jag ser fortfarande ingen anledning till att köpa en XBox så länge man har en hyfsad dator. Gamepass funkar ju precis lika bra på en dator och dom flesta gamers som bryr sig om sånt här han redan en dator att spela på skulle jag tro.

Så finns ju egentligen ingen riktigt bra anledning att köpa Xbox istället för PS som det ser just nu. Kan ju naturligtvis ändra sig i framtiden.

Precis. PC och Windows är ju också xbox enligt dem. De säger de själva också att om man har en PC så ska man kunna spela där. Xbox appen är ju förinstallerad på Win10 också plus du behöver ett MS konto för att använda windows fullt ut. Nu är ju en dator dyrare än ett xbox one för 1000kr på elgiganten och alla har inte en PC. Min med mitt gamla 1080ti börjar gå ur tiden snart och konsolerna har tagit mycket av min tid istället. Kommer nog inte uppgradera PC på länge om PS4 och Scarlet blir nått att ha nästa år.

Sen frågan säljer verkligen kvalitet mer än kvantitet. PSX och PS2 sålde så in i bomben. Men där var det fruktansvärt många spel som kom så en himla bredd. Visst tror jag xbox kommer komma med AAA spel nästa gen men vad säljer egentligen!? Ett stort utbud av olika spel eller ett fåtal bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar