Cyberpunk 2077 - Dreamhack Edition

Medlem
Skrivet av Dunder:

Låter lite negativ kanske, men tror ändå det kommer kunna bli väldigt bra. Är väldigt hype på ett nytt påkostat sci-fi äventyr.

Jag tycker du tog upp bra punkter som inte andra nämnt, så inte alls negativt, bara bra feedback.

Just dialogvalen hoppas jag med att de utökar det innan release så att det spelar större roll hur du har valt att lösa grejer tidigare, eller vad du har för attributvärden, än bara din bakgrund som påverkar. Nu fick vi ju se en väldigt liten del, av ett gammalt demo dessutom, så vi vet ju inte hur det är idag.

Jag kan ju tillägga att det vi fick se spelades på Medium svårighetsgrad. Hoppas de lyckas balansera skadan bra på max svårighetsgrad så att det är en bra balans mellan bullet sponges å skada på en själv.

Medlem

Jag är taggad men jag är lite oroad angående balanseringen av svårighetsgrad. Jag älskar Witcher 3 och det känns välbalanserat, även när man höjer svårighetsgraden olikt bugthesda spel. Jag hoppas dom lyckas balansera det så det blir utmanande utan att 100% gå med bullet sponge.

Vi får se, men jag har höga förhoppningar på cd projekt red.

Skribent
Skrivet av Bussovic:

@Ravenknight:

Det finns ett klipp på Cyberpunks YT-sida där vi får se delar av det som vi fick se under DreamHack.
Vill du kika på det så är det detta klippet:

https://youtu.be/FknHjl7eQ6o

Såg också demot på DH, och måste säga att jag var betydligt mer imponerad denna gång. Klippet ovan kändes alldeles för hårdklippt och det var svårt att hänga med vad som faktiskt ingick i spelet och inte. I DH-demot fick man ju se mer av mellansekvenserna i t.ex. hur de tog sig till platsen, valen man gjorde och hur man hade speccat sin karaktär. Dessa mekaniker känns ju självklara men är på samma gång oerhört viktiga för att spelet ska kännas roligt och anpassbart.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Kommer förhandsboka innan släpp bara för att man sparar några kronor. Vanligtvis är jag emot det, men ett företag kan förtjäna min tillit, vilket CDPR gjorde iom Witcher 3.

Medlem

Faktiskt inte så taggad alls. Men föredrar fantasy setting, som i Witcher 3, så det är kanske inte så konstigt. Kommer dock att testa vid nåt tillfälle, är mp bra och polarna köper så kanske det blir ett köp.

Medlem

@erikcedervall:

15min vs 45min är det helt klart skillnad på
Nu hade de iof lite fast travel också i gameplay som de visade för att spara lite tid att ta sig från A till B.
Men då det var efterfrågat av den personen så var det bättre med ett officiellt klipp än inget alls tänker jag. CDPR kommer förmodligen snart att visa upp gameplay ändå.


signatur

Halo kompis!

Avstängd

Jag skrollade längst ned för att bara svara: jag kommer INTE att läsa några nyheter om Cyberpunk-spelet tills att det släppt. Jag utgår ifrån att det kommer att vara "Helt okej" och kan alltså bara bli bättre än vad jag tror att det kommer att bli minst.

Gjorde samma sak med annat spel som släpptes nyligen och har spelat hittills 15+ timmar i det. Mycket nöjd med mitt beslut. För mycket "titta vad man får i julklapp" nu för tiden med nya stora spel som skall släppas inom flera månader.

Samma sak kommer jag att göra med HL: Alyx även om jag är orolig över en sak med det spelet vilket jag kmr skapa en ny tråd för.

Skribent
Skrivet av Bussovic:

@erikcedervall:

15min vs 45min är det helt klart skillnad på
Nu hade de iof lite fast travel också i gameplay som de visade för att spara lite tid att ta sig från A till B.
Men då det var efterfrågat av den personen så var det bättre med ett officiellt klipp än inget alls tänker jag. CDPR kommer förmodligen snart att visa upp gameplay ändå.

Jajo, men tror du missade min poäng lite. Klippet ovan fick mig inte särskilt taggad för spelet, tyckte det var för mycket fokus på actiondelarna och inte så mycket story och det runtomkring. Men när jag såg demot på DH blev jag genast mer hajpad Vilket är lite synd då klippet ovan är vad flesta personer kommer se, men sen förstår jag ju att de hellre vill att demot ska ha en exklusiva känsla och att vi så här efteråt har något att snacka om.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall:

Ah nu hänger jag med! Ja. Håller med dig där. Inte lång tid kvar till släpp heller (peppar peppar) så det blir nog bra i slutändan
Tills dess kan vi som fått kika dela med oss av vad vi tyckte iaf


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av loerk:

Köpte också en helt ny dator inför nästa generations spel med ett 2080ti i.
Kan faktiskt hända att jag säljer mitt 2080ti och köper ett 3080ti om alla rykten man fått höra visar sig stämma.
Är ampere så bra som det utlovas så kommer AMD inte ha ett dugg att komma med tyvärr.

Oj satan i gatan, du kör på fulla kanoner du! Har själv ett 1660ti men funderar faktiskt på att hoppa upp ett par steg så jag kan verkligen kräma ut spelet! Men vetejfan om jag orkar dega ut 12k+ för ett 2080 haha

Medlem

Verkar vara ett galet ambitiöst spel.
Kul att det görs sånt här. Och kul att det kommer inom en snar framtid (hello Star Citizen)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk
Skrivet av AplAy:

Jag skrollade längst ned för att bara svara: jag kommer INTE att läsa några nyheter om Cyberpunk-spelet tills att det släppt. Jag utgår ifrån att det kommer att vara "Helt okej" och kan alltså bara bli bättre än vad jag tror att det kommer att bli minst.

Gjorde samma sak med annat spel som släpptes nyligen och har spelat hittills 15+ timmar i det. Mycket nöjd med mitt beslut. För mycket "titta vad man får i julklapp" nu för tiden med nya stora spel som skall släppas inom flera månader.

Samma sak kommer jag att göra med HL: Alyx även om jag är orolig över en sak med det spelet vilket jag kmr skapa en ny tråd för.

Snyggt! Så brukar jag göra med filmer ibland, man spoilar för mycket ibland annars, riktigt trist när man kommer till ett ställe där man vet ungefär vad som händer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

Är lite efter här i tråden och snabbtittar lite, men jag har en fråga ifall man kommer att få se vad som visades på dreamhack?

Medlem

Nä, det var nog exklusivt för journalister och inbjudna

Frilansare

Så härligt att läsa era intryck. Nog bra att vi tar ner spelet några snäpp mot jorden.

12
Skriv svar